Vauvojen kehitys

Ja kärryllähän voi kävelyttää kun nousee itse tukia vasten kävelemään, paino vaan kyytiin niin ei keikkaa
 
Meillä meni esikoinen 9kk iässä taaperokärryllä, nii en usko että on liian aikaisin. Niinkuin jo äsken mainittiin, kannattaa laittaa muutama painava kirja kyytiin ja menoksi :)
 
Mihin tämä aika rientää, itse odotan pienen ensiaskelia, mutta siltä niin ikävöin sitä ihan vauva aikaa. Ei kauaa enää,että alkaa taapero vaihe.. Missä miun vauva on
 
Huh hei kun poika hoksannut kaappien avaamisen. On sitten kaikki tavarat levällään jos ei koko ajan ole katsomassa perään. Kaippa sitä pääsis helpommalla kun laittais jotkut lukitus hommat. Mies kyllä yritti reilu kuukaus sitten laittaa jtn lukitus juttuja muttei sitten osannut enkä mäkään yhtään ymmärtänyt miten ne pitäis laittaa :wacky:
 
Marsupilami, se on nii rasittavaa ku kaapit tyhjentää koko ajan. Keittiön vetolaatikoihin laitettu lista mutta saa kaikki sit kerrallaan et turha se. Pitäs varmaa jtn lukitus juttuja
 
Meillä tosiaan nyt varmudella osataan laskeutua nätisti alas sohvalta sekä portaat. Portaiden yläpäässä pitää vielä vähän miettiä että miten tästä nyt edettiin mutta eilenkin laskeutu ihan ite portaat alas vaikka välillä piti iskää katsoa että etkö nyt muka voi auttaa kun iskä oli vieressä vahtimassa. Sohvalta laskeutuessa tosin hakeutuu yleensä ensin sohvan vieressä olevalle rahille ja sitten kääntää jalat lattiaa kohti.
Luulen myös että meillä osattais seisoa ilman tukea ja varmaan kävelykin sujuisi, mutta tyttö alkaa jotenkin panikoimaan kun huomaa olevansa ilman tukea tai jäävänsä ilman tukea. Eli uskalluksesta alkaa olemaan kiinni.
 
^meilläki pitkän aikaa meni ennenku ruvettiin seisomaan enemmän ilman tukea, nyt seisoo joka paikassa koko ajan. Ja ensiaskelten jälkeen ei moneen päivään otettu mitään askelia ja jos yritti pyytää että tule tänne niin näkyi selkeesti jännittäminen ja hermostuneisuus, ei uskaltanut.. Nyt eilen sitten ihan yht äkkiä otti monta askelta tuolilta lattialle jonkun lelun perään.
 
Ihan sama oli täällä, ensiaskeleiden jälkeen meni melkein kuukausi, ennenkun uskalsi ihan todella alka vaappumaan itekseen. Nyt tosiaan juoksee, siitähän se rohkeus kertyy :) ja sohvaltakin tullaan välillä kiepein alas, ku ollaan niin isoa tyttöä ettei tarvi ees yhtää kattoo mihin koheltaa :P
 
Meillä on Brion taapero/kävelykärrissä painona 6kg kahvakuula... pikku ukko saa samalla kertaa kävely- ja lihaskuntotreenin.:grin
 
Hyvä idea tuo kahvakuula! Jos laitan kirjoja ni tytön seisontaharjoittelut loppuu siihen paikkaan ja rupee leikkimään niillä kirjoilla :D
 
Me laitettiin Aku Ankan taskukirjoja niin tiiviisti, ettei tyttö saanut niitä pois kärrystä. Nykyään menee jo ihan tyhjillä kärryillä.
 
Meillä on opittu pudistelemaan päätä :D ei kyllä yhdistä "ei"hin vaan testailee ja ihmettelee vaan kun välillä muuten vaan pudistelee :P
 
Meillä on kärryssä nilkkapainot yht 5kiloa siis :) ne on silleen kivat etttä niiden päällä voi vielä seisoskella mitä meillä tykätään kyllä tehäkin.
 
Meilläkin on taaperokärryssä 6 kg kahvakuula painona. Tänään poika nousi sen avulla seisomaan ja tepsutteli nätisti keittiön päästä toiseen, ekaa kertaa ihan itse ilman apuja :) Ja kyllä oli onnellinen poika, leveä hymy naamalla kun hän ihan itse osasi!
 
Meilläkin on kahvakuula painoana kärryissä,mutta tyttö yrittää leikkiä sillä. Kuukauden ollut taaperokärry, mutta ei toi ipana sitä tajua lykkiä. Just äsken laitettiin se kärryä vasten seisomaan mutta siitä tuli vaan huuto. Raukka yritti nostaa ilmaan sitä kärryä. :-D
 
Takaisin
Top