Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

niin ja ite aattelisin, että uskoo aina mieluummin sitä sairaalan porukkaa kun ovat koko ajan siellä osastolla vastasyntyneiden kanssa tekemisissä kuin taas se lääkäri (luultavasti ainakin) on vain yleislääkäri eikä niinkään erikoistunut vauvoihin.
 
Juu meille kans sairaalassa annettiin ohje että sitä ei saa putsata pois, lähtee jos lähtee. Meillä neiti kohta 8 viikkoa vanha eikä oo kyl vieläkään lähtenyt, vaikka pyllyä pestään hanan alla ainakin 2x päivässä, ja kylvetetään kerran viikossa....
 
Meidän poika on vähentänyt syömisiään, ennen rotaviruksen antoa söi vuorokauden aikana n. 850ml korviketta, mutta nyt sitten meneekin 650-700ml.. Itse ajattelisin että kun nyt on ollut maha tosi kipeä rokotteen annon jälkeen, niin herra ei sen takia halua syödä, tiedä sitten :confused:
Poika muuten tykkää kovasti sitterissä istua ja katsoa netflixistä pocoyo lastenphjelmaa, huutonauruja tulee jatkuvasti. :) En kyllä siis joka päivä anna katsoa, enkä kovin kauaa kerrallaan ja sekös sitten saakin aikaan kunnon komentelun! :grin
Oli mulla jotain ihan asiaakin, mutta pääsi unohtumaan..
 
^ Mein neiti kans tuijottelee välillä telkkua jos se on päällä, mutta musta tuntuu että hän ei sieltä kyllä mitään tiettyä tajua katsoa, tykkää vaan kun valot välkkyy tai jotain....
 
Kuinka kauan teidä muiden vauvat on päivässä hereillä, entä kuinka pitkät yöunet?
Meillä herätään aamulla 06-07 jonka jälkeen on max tunnin hereillä ja nukkuu sitten 30-60min.. Loppupäivä menee vaihtelevasti päikkäreiden suhteen, mutta yöunille menee jo klo 17-18 jonka jälkeen ei siis herää muuta kuin syömään ja nukahtaa yleensä ennen kuin pullo on tyhjä tai sitten viimeistään kun laittaa takaisin makaamaan ja tutin suuhun. :)
Päivässä on hereillä ehkä 5-6 tuntia? o_O
 
Meillä vaihtelee suunnilleen niin, että joka toinen päivä kukutaan ja joka toinen päivä nukutaan :) Eilen oli aamupäivän unilla (heräsi vain syömään) ja sitten oli hereillä klo 14-23! Torkahteli toki välillä, muttei nukkunut.
 
Meillä herätään noin 6-7 aikoihin, ja sitten ekat päikkärit alkaa yleensä joskus 9-11 välillä. Toiset päikkärit 14-16 välillä ja loppuillan on yleensä hereillä (pieniä torkkuja), "yöunille" menee ~10 aikaan. Yöllä 2-3 syöttöä.
Mut joskus on niitäkin päiviä ettei oikein nuku kunnon päikkäreitä ja joskus sitten meinaa nukkua koko päivän.
 
Meillä tyttö on nykyään päivisin enemmän hereillä, ja nukkuu pitkät yöunet.
Yleensä herää klo 8-11 aikoihin, ekat päikkärit nukkuu n. klo 12 aikoihin, mut ne on yleensä vaan alle tunnin torkut. Sit iltapäivällä klo 13-16 saattaa nukkua parin-kolmen tunnin päikkärit (mutta ei aina). Muuten onkin sit loppuillan lähinnä hereillä, torkkuu vaan pieniä hetkiä ja tankkailee usein tissillä. Yöunille menee klo 22-23 suunnilleen.
 
Rota virus rokote setti ei ole ainakaan näin ensimmäisen päivän päätteeksi aiheuttanut vielä meidän poitsulle kummempia oireita. Kakkaa saatto tulla normaalia enemmän,mutta that's it.
Mähän olin jo taas ehtinyt miettiä kaikki mahdolliset kauhuskenaariot,mutta homma mennytkin tosi kivuttomasti. Toivottavasti ei iske oireet muinakaan päivinä vaan selvittäisiin näin vähällä tästä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ Meillä tyttö sai rotarokotteen viime viikon maanantaina, pahimmat masuvaivat oli torstaina ja perjantaina.
 
^ok, hyvä tietää,että oireet mahdollisesti tulossa vielä...nyt on mennyt niin hyvin,että täällä ehdittiin jo melkein liputtaa sen kunniaksi. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ No mut ei sitä tiedä, ei kaikille välttämättä tule mitään oireita ollenkaan :) Paitsi tyyliin et kakkaa tulee enemmän ja vetelämpänä.
Eikä niistä masuvaivoistakaan voi aina olla sata-varma, että just rotasta on johtunut. Meillä neidillä toki masu kipuilee ja pulputtaa muutenkin välillä.
 
Meilläkin poika sai tänään rotarokotteen. Toissayönä alkoi myös eka nuha - olen nyt kaksi yötä sydän syrjällään valvonut että hengittääkö hän. Onneks oli nlalääkäri tänään, niin tuli kuunneltua keuhkot ja kurkattua korviin - vaikuttaa olevan pelkkä nenä tukossa, ei pahempaa.

Mulla ois pari pulmaa liittyen Manducaan, onko muita käyttäjiä?
Aina kun poika nukahtaa kyydissä, hän vaan laskee otsansa mun rintaa vasten, ei siis käännä päätä sivulle. Saako tollasessa asennossa oikeesti tarpeeksi happea? Lisäks tuntuu että hän on jo kasvanut ohi siitä vauvatuesta (nyt 6400g) mut polvitaipeet ei vielä ihan yllä repun reunoille, voikohan sen silti turvallisesti/ergonomisesti jättää pois? Ärsyttää kun esim youtubesta löytyy hirveesti ohjeita taaperoikäisen kantamiseen, mut entäs tällanen 6viikkonen? :/
 
Mä kanssa käytän manducaa ja on vielä vauvatuki käytössä. Jossain oli vinkkinä et jos vauva tuntuu isolta vauvatukeen mutta jalat ei ylety reunoille voi sitä kaventaa sitomalla liinan niin et se kapenee. En tiedä ymmärsikö tosta nyt mitään sekavasti selitin :-)
 
nupu, sit kun vauva on nukahtanut niin saatko itse käännettyä hänen päänsä jommalle kummalle puolelle? Se olisi suositeltavaa, just sen takia että henki kulkee varmasti.
Ja kyllä varmaan 6-viikkoisella kannattaa vielä sitä vauvatukea käyttää, tuki tarttis olla niin että jalat ei roiku vaan on tuettuna just polvitaipeisiin saakka.
 
Niin ja vauvatuki auttaa myös siinä, että vauvan selkäranka pysyy hyvässä asennossa, eikä tavallaan istuta vauvaa liian aikaisin.
 
^ O-ou :eek:

Mä epäilen et meilläkin tehdään hampaita. Ainakin kuolaa tulee nykyään julmettomia määriä, ja tyttö välillä jäystää tuttia eikä siis lussuta sitä. Ollaan annettu puruleluja ja niitä hän sit kiukulla jäystää o_O Mut voi tietty olla et muuten vaan ne ikenet kutiaa (toivotaan niin, ihan viel ei tarttis hampaita...).
 
Ai vitsi martuti mikä mielikuva kiukulla purulelua jäystävästä likasta , hihittelen ääneen täällä :D
 
Takaisin
Top