Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Tyttö on tosiaan kerran onnistunut kääntymään selältä mahalleen. Kumpikin kylki onnistuu selältä, ja lattialla pääosin vänkää mahalleen. Käsi vain on tiellä..
Kädet tytöllä on vielä aika hukassa, ne on lähinnä syötävänä. Mutta jalat on mielestäni aika hyvin hallinnassa, se osaa sitterissä tähdätä leluihin ja osaa jopa ottaa lelun jalkojen väliin. Sitä onkin harjoiteltu paljon, kun se lelukaari on sitterissä niin alhaalla.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tyttö herää nykyään aina poikittain sängystä. Pitäis varmaan viritellä reunapehmuste paikoilleen ettei iskis päätään laitoihin. On muuten helppo arvioida tytön pituutta kun on 60cm leveessä sängyssä poikittain :)

Meillä ollaan myös aina pinniksessä poikittain. Herään aina siihen pinnojen kolinaan.
Muutenkin tuolla pojalla on liian kiire. Kovasti yrittää lattialla kääntyä mahalleen. Eilen jo lähes onnistui. Ei tartteis olla niin kiire. Äiti haluis vielä pitää oman vauvansa :)

Huomaa kyllä kenellä on temperamenttinen vauva ja kellä rauhallisempaa sorttia :) Ei meilläkään mikään kiire tosikolla ole :D Nauttii leikkiä kaaren alla lattialla ja kääntyilee kyllä kyljelleen mutta ei vielä tule toviin varmasti kääntymään masulleen :)

Meillä on kans rauhallinen poika! Zumbaa selällään käsillä ja jaloilla vimmatusti mut ei vielä kääntyile. Sillon joskus alle 2kk iässä kääntyi mahalta selälleen pari kertaa mut ei sen jälkeen enää ole sitä tehnyt. . No ei ole mikään kiire äidin mielestä. Esikko lähti kävelemään jo juuri 9kk täytettyään. Ei tartte niin aikasin.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Mä oon nyt alkanu möngityttää tyttöä viltillä leikkimaton sijaan ja ähisee siinä paljon innokkaammin yrittäessään ryömiä. Aika pian palaa pinna mut kova hinku olis meilläkin jo liikkeelle. Pää pysyy ylhäällä kauniisti, enää ei nokka naputtele lattiaan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mun pitäis varmaan siirtää tyttö mönkimään kovalle alustalle kun meiän matto on niin paksu että se paukuttelee päätä maahan ihan surutta...

Nyt on tytön yöunet taas katkonaisempia, luulen, että on toi 3 kk lähempänä ja syö tiheämmin ehkä sen ja helteen takia. Aamut aloitetaan leveällä hymyllä ja kerran on oikein nauranut ääneen. Ei kääntyile selältä mahalleen, mutta kovin möngertää eteenpäin. Tykkää kovasta heijauksesta sylissä :)

Meillä on useampi aamu aloitettu ruokailun päätteeksi kunnon töräytyksillä vaippaan :D siinä on äidin turha toivo enää jatkaa unia, vaan on noustava pesemään pikkupeppu!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä onneksi toistaiseksi aamukakat on miehen heiniä. :D
En vaan saa enää unta kun muut nousee. Tylsää.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Poika kärsii sit nykyään ummetuksesta. Saakelin korvike ja siihen vielä refluksi lääke päälle ni ei muuten tuu enää kakka ilman itkua ja kaiken maailman niksejä.. Tässä ei ois tarvinnu seurata äidin esimerkkiä. Okei en mä sentään vielä itke, mutta tuskaista on itselläkin. Huoooh.

Mikäs korvike teil ny on käytössä lälly? Meillä nutrilon pepti ja ummetus ongelmana vaikka isoin osa ravinnosta tulee vielä ÄMstä. Ja ilmeisesti noi lääkkeet kans tosiaan voi ummettaa. Ja ummetus pahentaa reflua... :/

Mä päätin, nyt kun oon vielä jatkanu tota maidotonta, niin kokeilla jättää ainakin zantac pois. Gavisconiakin ollaan annattu nyt enää aamulla ja nukkumaan mennessä. On vaan nyt helle/tiheäimu/riivaaja päällä joten mietin että mistäs mä muka huomaan että palaako refluksioireet...

Olikohan niin että ainakin se gaviscon aiheuttaa ummetusta??!! Zantacista en tiedä... Mites se vaikuttaa? Neutraloiko vatsahappoja vai mitä?

Onpas kyllä kurjaa kun pikkuisia ummetus alkaa vaivaamaan ku saadaan refluksi oireet kontrolliin! Joo meillä ainakin lääkäri varoitteli niistä neutralisoijista että saattaa sitä ummetusta aiheuttaa.
Onkos lälly antanu vettä korvikkeen kaveriksi? :)

Meijän tyttö on nyt sitten innostunut syömään nyrkkien sijasta harsoa :) Kiva katsoa kun toinen ihan tohinoissaan mussuttaa harson nurkkaa :P

Huuto paheni sen verran hurjaksi ettei varmaan tarvii enää tähän lähtöön arpoa tarviiko lääkitystä. Zantac ja gaviscon annoksen jälkeen vihdoin rauhoittui.

Zantac on happosalpaaja. Ja kai se että ruuansulatuksen toimintaa sörkitään salpaajilla ja neutraloijilla vaikuttaa kakkimiseenkin. Eihän ne hapot siellä turhaan ole vaikka niiden nousu kurkkuun ei kuulu asiaan. Tai jossainmäärinhän refluksikin kuuluu vauvojen ominaisuuksiin.

Meidän poitsukin kääntyy piniksessä poikittain. Yöllä on kiva ennen syöttöä vähän touhuta ja kääntyä poikittain. Meillä on pinniksen toinen laita alhaalla ja ihan meidän sängyssä kiinni, joten poitsun jalat heiluu mun naamalla melkein :)

Tyttö on nukkunu tänään melkein koko päivän o_O Aamulla valvo n. tunnin, veti 4 h päikkärit, sit kävästiin kaupalla ja oli hereillä pari tuntia, sen jälkeen taas nukkunu pian kaks tuntia.

Takaisin