Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Meillä jatkuu edelleen noi syötöt parin tunnin välein. Alkais olee pakko saada jossain vaiheessa nukuttua pidempi pätkä...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on kans kovaääninen nukkuja. Yön eka nukkumispätkän poika nukkuu hiljaa, mutta eka syötön jälkeen alkaa pitämään ihme röhinää, ähinää ja puhinaa. Ihan kuin ei olis kovin syvässä unessa. Mä en saa nukuttua, joten saatan ottaa pojan siinä vaiheessa viereeni ja tassutella pojan hiljaiseksi. Rauhoittuu, kun taputtelee pyllyä niin, että koko poika tärisee hiukan. Ja mies ei todellakaan herää mihinkään.

Mie oon vähän ihmeissäni siitä miten täälläkin on tyttö nyt nukkunu yöt melko hyvin, käy yöunille siinä 20-21 aikaan, syö 00.30, 4.30 ja sit heräilee 7-8 aikaan.
Jatkus vaan noinkin hyvinä nuo yöt, ettei ihan parin tunnin välein heräis :)

Pakko kai se on ostaa isompia vaippoja. Pampersien ja liberoiden 2. koossa vielä imuteho riittäis (vaihdetaan kyllä päivisin aika usein vaippaa ku peppu pysyy paremmin hyvänä sillain) mut tytöllä alkaa olee jo hurmaavan muhkeat reisimakkarat joihin jää painautumat...
50cm vaatteet laitettu jo pois, 56 menee just vielä hetken(ei kaikki) mutta 62 tulossa jo käyttöön. Monet etukäteen ostetut, etenkin käytetyt, vaatteet on ihan nuijanmallisia. Tyttö on aika pitkänmallinen ja monet bodyt on leveitä ja lyhyempiä niin eihän ne mene edes kiinni...

En kestä, mun vauva on jo niin iso! Mihin tää aika menee

Mä pakkasin just eilen 56 senttiset vaatteet pois kun ei mee bodyissa nepparit enää haaroista kiinni :o Ihanaahan se on että tyttö kasvaa, mutta kyllä se olis saanu olla pieni vähän pidempään!

Mä pengoin kestovaippavarastoa ja yritin ymmärtää, miten noi eri puolilta haalitut monenlaiset isommat mallit toimii. Tähän asti on ollut helppoa kun on vaan yksi malli käytössä, mutta tää vauva pissaa kuin Niagara, ei sille enää riitä tollanen ihanan yksinkertainen vauvaläpyskä. Isompien vaippojen myötä on sitten viimeistään pakko siirtyä isompiin vaatteisiin. Haikeaa!

Mahtuiskohan noi 62 senttiset vaatteet tytölle yli kuukauden vai joutuuko nekin pakkaamaan jo ihan liian pian pois?

Juu ihan liian nopeasti kasvaa täälläkin! Nyyyhh!! Just tänään katottiin miehen kanssa tytöstä kuvattua videopätkää kun se oli 2vkoa ja voi kauhea mikä ero tän hetkiseen!! Se oli niiin pieni rääpäle,mikä ei paljoa liikkunut,eikä äännellyt. Nyt kaikki raajat vispaa ja kuuluu kauhea kujertelu,ähinä ja kiljuminen. Ja meidän tyttö nauraa ihan hirmusesti ÄÄNEEN! Harmi kun silloin ei koskaan ole videokamera päällä. Kyllä oli huippu ostos tuo videokamera. :)

Taidetaan pitää tytöllä aika reiluja vaatteita, kun ollaan otettu jo osa 68 koon vaatteista käyttöön. Tykkään että vaatteet on sen kokoisia, että ne on mukava pukea. :)

Tyttö keksi eilen uuden jutun, se kääntää päätään vuorotellen oikealle ja vasemmalle. :D
Saattaa tehdä sitä jonkun aikaa, ja muun tekemisen ohessa on tehtävä ainakin pari toistoa. Hassun näköistä. ♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tyttö piti ihme meuhkaamista tissillä. Veulasi, ähisi ja veti suuhunsa ilmaakin niin että rutina kävi molemmista päistä. Aattelin taas että onpas sillä nälkä, pitää hakee pullo. Kokeilin kuitenkin nostaa pois rinnalta ja kas, ilme kirkastui. Nostin tytön leikkimatolle ja siinä touhusi iloisena aika tovin.

Sillä oli selkeästi tylsää. Tässä ei vanha äitee pysy perässä kun tulee uusia tunnetiloja nälän ja väsyn lisäksi :)

Meilläkin alkanut toi vehtaus. 5min on kiltisti ja syö ja sit alkaa vääntelee ja veulaa ja ote irtoo. Kai se on sit saanut jo tarpeekseen syötyä...

Meillä tyttö nukkui viime yönä 5 tuntia putkeen :) ihmettelim yöllä että mikä nyt on kun näin kauan nukkuu. Kyllä se sitten herättyään söikin tunnin ennen kuin nukahti takasin.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Natiainen on joko nyt vasta löytänyt sormensa, sillä on bulimia tai sit sille tulee kohta hampaita. Veikkauksia vastaanotetaan! :) Sormet on suussa ihan koko ajan eikä sillä ole nälkä eikä tutti kelpaa. Oon hämmentynyt.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Cedju, meillä tapahtuu samaa! Tutti tuntuu ny vähä jääneen ja sormet sitäkin ahnaammin suussa. En ole sitä sen enempää alkanut analysoimaan, josko tuo ajallaan selviää :D

Meillä kans tytöllä on koko ajan nyrkki tai sormet menossa suuhun ja sen seurauksena leuka ja kaula ihan kuolassa! En usko että vielä tekee hampaita, ikenet ei ainakaan näytä siltä. Tää on siis jotain muuta. Ehkä se oma käsi on vaan niin herkullinen?

Mahollisesti :) Meillä esikoinenkin söi käsiään aika ahnaasti pienenä muttei kelpuuttanu tuttia senkään vertaa mitä tämä toinen. Mutta jää pois jossain vaiheessa, tai ainakin toisella jäi muutaman kuukauden iässä

Takaisin