Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Voi mun pienellä murulla taitaa olla flunssa. Mies on kipeenä ja nyt se on kai sama pöpö vauvallakin. Hengitys rohisee ja pientä vaivaa yskä ja aivastukset.

Iskä näytti eilen hyvän kikan, jolla mut on saatu lapsena viihtymään lattialla. Laitto pojalle tutin suuhun ja harson naaman päälle. Siinä jätkä viihty varmaan kolme varttia hyvin, yrittäen ähertää harsoa pois naamalta. Aina kun onnistui, pudotti tutin ja alko inistä. Hiljeni heti kun laitto tutin takas suuhun ja harson naamalle. :D Nytkin oli aamukärtty eikä millään halunnu rauhottuu, tutti suuhun ja harso osittain naamalle. Ähräs hetken hiljaa ja sit nukahti!

Harso on siitä hyvä kun on ohkanen, niim sen läpi pystyy hengittämään eikä oo pelkoo tukehtumisesta. Toki seurailen myös että poika hengittää. Kaikkia kikkoja sitä onkin... :)

Toivottavasti Hymis teille ei tule tätä samaa pitkittynyttä räkätautia, joka meitä on vaivannu jo monta viikkoa :sad001 Alkuun sain melkein valvoa yöt, kun piti laittaa tytölle nenätippoja ja olla friidalla imemässä räät pois. Nukuttaa piti vaan pystyasennossa. Oli aikamoinen huoli koko ajan toisesta, kun kuullosti niin pahalta toisen räkäisyys. Tuo aivastelu on vissiin ihan hyväks, irrottaa sitä limaa.
Nyt meillä taitaa olla jo voiton puolella kuitenkin, vaikka edelleen niitä tippoja saa olla laittamassa mutta ei niin usein enää.

Niin no toivotaan ettei oo meillekin tulossa! Käyn tänään hakemassa tippoja apteekista kun tää yö meni mulla valvoessa ja kuunnellessa pikkuraukan hengitystä ja yskintää. Tyttö vaikuttaa kyllä ihan tyytyväisenä ja nenä aukee hyvin niistäjällä eli ei tässä vielä sen suurempaa hätää oo. Miestä vaan kiukuttaa kun vauva pitää ääntä yöllä ja ite oon väsyny.

Vauvan nenään voi laittaa myös omaa maitoa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miten ihmeessä te pärjäätte, joilla on useampi lapsi? Mitä te teette jos vauva vaatii tuntitolkulla viihdyttämistä?

Me täällä isän kanssa vuorotellaan keksien koko ajan jotain uutta, kun mikään ei tunnu kelpaavan pidemmän päälle. Eikä kyse selkeästi ole kivuista tms, vaan huuto on sellaista komentelevaa ja tosiaan lakkaa kun keksii jotain uutta viihdykettä. Vaikka meitä on kaksi niin tuntuu että on kädet täynnä.

On tyttö nyt jo kietonut meidät pikkusormen ympärille. :D

Mä kanssa ihmettelen miten voi pärjätä monen kanssa kun on tässä yhessäkin ihan koko ajan kädet täynnä.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Aikamoinen vauhtihirmu toi pikkutyttö kun unissaan käänty selältä mahalleen! Voishan sitä noi temput opetella tekemään hereilläkin!

Ei tarvi vauvaa viihdyttää kun esikoinen järjestää äksöniä niin paljon. Ongelmana on ennemminkin se, että vauva saa rauhallisia hetkiä! :rolleyes:

Meillä poika huutaa ku päätä revittäis irti. Ärhrää ja huutaa. Voikohan johtua siltä ettei poika kakannut eilen?

Mä hajoamiseen näihin aamutankkauksiin! Ekat unipätkät yöllä 2,5 h luokkaa, aamuyöstä vaihtuu 1,5 h tai jatkuvaksi ähinäksi/syömiseksi. Tässä väsymystilassa alan jo seota. Toivottavasti ehtis vielä juhannuksen aikana ottaa useat päikkärit korjaamaan tilannetta.

Tuon väsyn unohtaa hetkellisesti, kun pieni läväyttää pari päivää sitten opitun hymyn :D

Meillä tankattiin koko yö. No, yleensä valun öisin maitoa pitkin sänkyä, nyt pysyi liivitkin kuivina kun kaikki meni parempiin suihin sitä mukaa kun tarjontaa oli. Mä oon vähä zombi. Onneksi refluksi ei tämä yönä huudattanut, vaikka kova imeminen siitä ehkä johtukin.

Ja työnimi hobitti vissii osoittautuu osuvaksi. Meil on yhdet tosi söpöt vauvasukat ja ne oli ihan liian isot kun viimeksi koitin. Nyt kaivoi ne taas esiin ja ne oli liian pienet!! Kantapään kohta ei ylety lähellekään kantapäätä! Tää kasvaa vaan jaloista :P

Meillä nukahdettiin toistamiseen illalla yöunille ilman itkua,vaikka oli ennen sitäkin nukkunu pitkän pätkän. Yökin meni hyvin. Voihan mun kahvittomuus sittenkin vähän vaikuttaa :)

Takaisin