Vauvojen alkutaipaleen kuulumisia

Hei oliko jossain keskustelussa jo puhetta vauvojen pukemisesta? Muistelen jotain lukeneeni jostain ketjusta...
Kun tuntuu, että nyt ei enää maalaisjärki riitä. Saikulla tytöllä oli ihan normi lämmöt, siinä 36.7-37 kieppeillä. Kotona on ollu siinä ja rajoilla sen 36.5-36-7, yleensä alle sen mitä pitäs, 36.1 näytti välillä.
Kotona on paljon kuumempi kun saikulla, samalla tavalla oon tyttöä pukenu kun saikulla, ja silti lämmöt on ollu alempana. Lämmin niska kuitenkin on. Välillä jopa nihkee.
Kannattaako nyt vaan uskoa omaa itteensä ja olla pukematta liikaa, ja olla välittämättä kuumemittarin lukemista.

Kuinka teillä pukeudutaan näin helteillä? Sisälle/ulos?
Meinasin tänään illempana lähteä vähän vaunulenkille kunhan vähän viilenis ilma. Saa nähä palellutanko vai läkähytänkö tytön. Varjossa ollaan käyty ulkona "parvekkeella" vaunuissa hetken aikaa vaan tähän asti.

Meillä tyttö on tullut isäänsä ja on tosi kuumaverinen. Eilen oli vaan lyhythihainen body päällä ja vaunuissa ohut trikoopeitto vähän lisänä jalkojen päällä. Tyytyväinen oli koko päivän, me ei kyllä kuumemittarilla kokeilla vaan niskasta vain kädellä ja tytön omasta käytöksestä päätellään. Sit autossa ja sisällä kun oli ilmastointi päällä oli myös potkarit jalassa. Tänään varmaan jatketaan samalla tyylillä :) Kaverin vauva taas on tosi paleleva tapaus ja tarvii enemmän vaatetta - kai vauvatkin voi olla vilukissoja :p

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Meillä on likka ihan vaippasillaan päivisin ku on niin kuuma. Etenkin sylissä ollessa kuumenis varmasti ihan liikaa jos ois jotn viel päälläkin. Just oltiin ekaa kertaa ulkona kantoliinan kanssa ja sielläkin oli vaippasiltaan, eikä yhtään enempää ois tullut mieleenkään laittaa. Mä oon kans ton pukemisen kanssa ihan pihalla mut onneks mies tuo vähän järkeä peliin. Eilen illalla oltiin vaunuilemassa ja laitoin lyhythihaisen bodyn, ohuen myssyn ja harson jaloille, mitä se kyllä potki pois. yöllä kans nukkui lyhythihaisella ja ohuella peitolla ja hyvin näytti sopivan. luulen et helposti pukee liikaa ku liian vähän, mut vähän kinkkistähän tää on..

Ah, yölläkin nukkui pikkuinen 2-3 h pätkissä, joten äitikin sai lepoa :D tähän asti nukkunut vain päivällä kolmea tuntia, jotta on sitten yöllä jaksanut tankata...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä on mennyt kestovaippojen kanssa tosi hyvin, kun vauva ei kakkaa mitään jättilasteja kerralla. IV:n soft-kuoret ja flanelletit olleet ehdottomasti parhaita. Muutamaa muuta mallia on tullut kirppiksiltä ja kavereilta, mutta tuntuvat kömpelömmiltä, ja tuli saumoja liian lähelle napaa (tai sitten ei vaan osata). Joka päivä saadaan parit kakat osumaan lavuaariin, se on aina hyvä hetki.

Kuumaverinen penska tämäkin, hiki päässä tosi helposti näillä säillä.

Meidän vauva taitaa olla tullut äitiinsä, vilukissa! Nukkui tyytyväisenä yölläkin mun mielestä kuumassa huoneessa untuvapeiton alla :) ulos ei olla lähdetty ilman pipoa tai ohuita pitkähihaisia/-lahkeisia. Peittoa ei kyllä sitten vaunuissa ole ollut.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

just tänään miehen kanssa puhuttiin et huh, meille ei sopis kestoilu ollenkaan. tyttö kakkaa päivässä vähintään sen 5-8 kertaa plus pissavaipat päälle, saisin hermoromahduksen pyykkien kanssa :grin lompakko ei kiitä mut sama se

Meillä alkoi eilen toi surullisen kuuluisa pulauttelu. Aamulla poitsu päätti pulauttaa isin rinnuksille ja illaalla sitteriin. Meillä tolla pienellä jää myös tosi paljon ilmaa mahaan vaiks kuin yrittää röyhtäyttää ja pieni röyhtäseekin. Pieree toi myös ku aikamies.
Meillä on myös ilmeisesti napatynkä irtoomassa ku siitä tulee välil vähän verta.

Yö meni hyvin katkonaisesti tiheällä imulla. Vauva valvoi pari tuntia 04.30 alkaen. Sit tuli äidillekki väsy ja isi sai ottaa rinnan päälle nukkumaan vauvan.

Ei pystyis kyllä kestoiluun tällä vaipanvaihtotahdilla... Tai pystyis, jos ois kuivausrumpu! Kaveri piereksi paketillisen (60 kpl) Muumi-vaippoja 8 päivässä, että siinä ois aika kiivaasti saanut pyykkikone laulaa. Tässä pikkukolmiossa on joka neliö tehokäytössä, joten vaipparumballe ei vain olis tilaa. Hatunnosto kaikille viitseliäille!

Mä oon osakestoillu, käytän 2-3 kestoa per pv. Enkä vaihda vaippaa jokaisen kakkaturauksen jälkeen, muuten sais olla joka puolen tunnin välein vaihtamassa.... Tyyppi meinaan turauttelee pikku satseja kerrallaan, väliä noin 10min per satsi :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Ei taidetakkaan mennä iltakävelylle tänään. . Tyttö nukkunut melkein 6h kahdella tankkauksella ja heräs nyt. Veikkaan et voi olla aikamoinen tissimaratoni edessä nyt illalla ja yöllä. ..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Lyhythihainen body pikkuneidillä helteellä ja harso päällä siis vaipan lisäksi ja silti on niska hieman nahkea. Toi body on pakko pitää, ettei vaipan läpi tuu ohivuotoja kun ne nepparit pitää hyvin vaipan paikallaan. Vaunuissa kulkee mukana peitto, jonka saa päälle tarvittaessa. Mikäli tuulee, saa päähänsä pipon. En ois uskonut, että vauvamme puetaan lyhythihaisiin asuihin toukokuussa!!!

Sama meillä, lyhythihasia ja muuten ohuempia vaatteita on käytetty, semmosia leggarityylisiä housuja jos on housut.
Meillä tehtiin myös havainto et isin rinnalla pieni nukkuu sikeästi ja tyytyväisenä mutta samahan ei toimi äidin kanssa, liian hyvät maidontuoksut... Meillä ei tuu kakkaa ku 1-2 kertaa päivässä ja täähän syö ku syöttöporsas...! Pissaa sen sijaan tulee ja runsaasti.

Jomsuli, sama täällä, tää on nukkunut koko iltapäivän ja syönyt vaan pikaisesti välillä. Ei taida yöuni kelvata ihan heti. Vaikuttaakohan helle? Oisko mun pitänyt nukkua varastoon?

Meil tyyppi veti ihan kunnon päikkärit pihalla, heräs kuuden jälkeen. nyt jäi miehen kans alakertaan kattomaan lätkää jotta mä saan nukkuu vähän varastoon ennen yötä :) Eilen illalla tehtiin sama temppu ja olipa ihana saada nukkua vähän pidempi (3h) unipätkä!

Mä nukuin tunnin päikkärit mut en enempää ku viime yö meni niin mukavasti. Nyt on tankattu monesti ja pitkään, yötä innolla odottaen :rolleyes:

Meillä myöskin tyttö viihtyy isin sylissä paljon kauemmin ku äitin kanssa, ilman ähinää ja hamuilua siis. Kai se maito tuoksuu niin ja tyttö muistaa et hei tältä tyypiltä olikin hyvä tarjoilu...tyttö on isin sylissä siis usein hereillä ollessa etten mä ihan huvitutiksi muutu, plus silloin saan nukkua päikkäreitäkin :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Huomenna vauva on kaksi viikkoa vanha ja koko ajan odottelen milloin kitinät ja pulauttelut alkaa... Tää vauva ei ole pulauttanu vielä kertaakaan. Pari kertaa on röyhyn jälkeen valunut maitoa suun pielestä. Voisiko olla niin hyvä tuuri, et tällä kertaa säästyttäis kaarioksennuksilta. Ihmettelen, sillä nää mun suihkurinnat kyllä pistää tytön massuun ilmaa ihan reilusti.

Tytöllä on kyllä ihan mahdottoman kova ääni. o_O Viimeyönä me miehen kans heräiltiin, kun vauva uneksii ihan kauheen kovalla äänellä. Hän röhisee ja kiljahtelee, hikkaa niin että kuuluu varmaan naapuriin asti... Silmät kiinni hän siellä pinnasängyssään örisi.

Ja jo aiemminkin jollekin palstallekirjottelin tytön kakkaamisäänistä. Ne on tosi huvittavia! Se on semmosta miehistä murinaa. Ei jää epäselväksi mitä vauva puuhaa. Me ollaan nyt alettu koko porukka murisemaan kakkahädän tullessa! :grin

Mulle toli tossa yöllä ja aamulla tytön touhuja katellessa sellanen olo että tyttö voi olla aika nopeesti liikkeellä. Sujuvasti kääntyilee kyljeltä kyljelle ja pari kertaa on kiepsauttanu ittensä mahalleen. Hirveesti tyttö on koko ajan menossa johonkin suuntaan ja jalat vispaa ihan niinkun sillon mahassaollessakin. Jos maataan sängyssä vierekkäin niin tyttö puskee mun mahasta tai reisistä itelleen niin paljon vauhtia että pääsee mun kasvojen korkeudelle. Ympäristö kiinnostaa kovasti ja kaikkea kivaa olis kiire tutkimaan. Onneks se ei ihan vielä kuitenkaan taida olla ajankohtasta vaikka yritys on kova :)

Takaisin