Töissä kerroin raskaudestani vain parille hyvälle työkaverille heti kun tein testin rv 8.
Prisman työhousut alkoivat kinnata aivan tosissaan masun kohdalta rv 12-13.
Rv 14 kerroin pomolle raskaudestani, koska en tiennyt miten saan tilattua mamma-työhousut.
Muille työkavereille en vielä silloin kertonut ja pyysinkin pomoa olemaan hiljaa, halusin kokeilla kuka uskaltaa tulla utelemaan ensimmäisenä olenko paksuna... [:D]
Mutta Masu paljasti minut täysin jo rv 15. Miespuolinen työkaverini tuli kyselemään virne naamalla olenko lihonnut... Kuulemma olivat muiden työkavereiden kanssa jo reilun viikon verran tsiikaillut, että olen varmasti raskaana. Ja tämä mies oli ainut, joka oli uskaltautunut tulla kysymään. Kuulemma kaikkien mielestä oli jo ihan selvä vauvamasu.
Palasin kesälomalta takaisin töihin rv 25 ja kaikki luulivat, että jään ihan kohta äitiyslomalle, kun maha oli niin kauhean SUURI. "Ookko ny iha varma, että sielä on vain yks vauva?" Tätä kuuli lähes joka päivä... Rupesi jo jossain vaiheessa v*tuttamaan, kun kaikki olivat laittamassa minua laitokselle ja ihmettelivät: "Miten tuo sun maha voi olla nuin iso!?"
Ei sillä, painoa kyllä tuli ihan kiitettävästi raskausaikana (18kg...) ja bmi ennen raskautta oli 24. Ja olen aika lyhyt (162cm). Ja käyrät menivät taivaissa koko raskausajan, ehkä parilla viimeisellä viikolla kun masu laskeutui, niin pääsin yläkäyrälle.