Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja haidi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päätin tänne tuhertaa itkuni siitäkin huolimatta, että alkaa olla vanha juttu...

Meille kävi meinaan myös niin, että vauvavakuutus ifistä jäi saamatta. Vieläpä pöllösti viime tipassa sitä haettiin kun se pääsi tuossa joulutohinassa unohtumaan ja koska kolme kuukautta ennen laskettua aikaa pitää olla paperit ifissä niin aikaa oli 30. tammikuuta saakka.

Kielteinenhän sieltä sitten tuli, koska painoindeksi on niin korkea. Kylkiäisenä tarjottua henkivakuutustakaan ei sitten tullut, tosin sellainen minulla on onneksi toisessa yhtiössä, ollut jo vauvasta saakka.

En tosiaan tossa löytänyt mistään hakuehdoista, sopimusehdoista enkä mistään tuota painoindeksin ylärajaa ifillä.

Olen koko raskauden ajan pelännyt keskenmenoa, lapsen kuolemaa ja kaikkea mahdollista! Tämä juontanee juurensa siitä, että raskautta yritettiin pitkään ja hartaasti eikä syy epäonnistumisiin liennyt ylipaino vaan nuorempana tehty leikkaus. Plussan jälkeen olin kaksi ensimmäistä kuukautta jatkuvasti varpaillani ja aina kun tuntui jokin pieni nipistys itkin lopun päivää.

Tuntuu kohtuuttomalta, että tupakoimaton, perusterve ihminen ei voi ylipainon takia saada lapselleen vakuutusta. Minulla kun ei siis ole mitään sairauksia tai muita, jotka voisivat itsessään vakuutuksen myöntämiseen vaikuttaa.

Piti päästä johonkin avautumaan...emoticon

Doiree:

kyllä sinä lapsellesi vakuutuksen saat! Mutta sitten syntymän jälkeen.
En oikeasti tahtois nyt mustamaalata ja mollata, mutta just nimenomaan tuo IFin meininki on niin huuhaata, että... Siis ne syntymättömälle lapselle otettavat vakuutukset ehtoineen ei vaan oikeesti oo paras juttu.
Ja kun täällä nyt muutama on sen ottanut, niin älkää loukkaantuko näistä sanoista, pliis!
Olen yhäkin ihan vilpittömästi sitä mieltä, että jos se vakuutus tuo mielenrauhaa, niin sillon se on joka senttinsä arvoinen.

Mutta vakuutuksen saat, ihan lapsen omilla ehdoilla! Sitten syntymän jälkeen kun tulokas on terveeksi ja täydellisen ihanaksi todettu. :) V*tuttaahan se tommosen diipadaapasyyn vuoksi tulla "torjutuksi", mut tuo on vaan niiden bisnestä.

Älä huoli tästä! Mun mies, joka työkseen vakuutuksia tekee ja valvoo niiden käyttöä, ei tosiaan näe tuossa vauvavakuutuksessa _yhtään_ mitään pointtia ja se on sentäs todella vastuullinen näissä vakuutusasioissa. :)

Onkohn tuo vauva vakuutus kuinka ehdoton, ja onkohan sen tilalle mitään muita vakuutuksia olemassa? :o

Pisces:
Noh, mun mielipide tulee tuosta edellisestä aika hyvin esille. Enemmän perustelin asiaa tässä samassa ketjussa edellisellä sivulla.

Mun näkemyksen mukaan se ei ole lainkaan tarpeellinen. On ihan eri asia sitten se lapsivakuutus, joka otetaan jo syntyneelle lapselle. JOS nyt sattuisi olemaan lapsi, joka sairastelisi paljon tai olisi allerginen vähän kaikelle, niin lapsivakuutus voi helpottaa sekä päivystyksessä istumisen, että kustannusten suhteen. Ja lapsivakuutuksen saa vasta sitten syntymän ja kait jonkin lääkärintarkastuksen jälkeen.

Mutta siis vauvavakuutus kattaa vain syntymään saakka (tai kuukauden sen jälkeen, en ees muista). Ja tosiaan: lasten sairaalahoito on lakisääteisesti ilmaista, jos nyt jotain vakavampaa sattuisi käymään. Eli vaikka saisi keskosenkin, niin hänen hoidostaan ei itteään kipeeksi joudu maksamaan ilman vakuutustakaan.

me otettiin ja saatiin vauvavakuutus syntymättömälle lapselle.
se astuu voimaan heti ilman ehtoja kun vauva syntyy ja on voimassa siihen saakka ku lapsi täyttää 18v

Kun olen alkanut miettimään että hankisiko sitä vakuutusta vaiko ei. koska en ole sen kummemmin ykstiyispuolen kuin yleisen terveyden huollon kannalla.. ja minä voin kyllä siellä terveyskeskuksessa odotella tunnin kaks jos ajat on myöhässä. meidän paikka kunnalla on kuitenkin tutut ja erittäin hyvät lääkärit jotka tuntevat minut kakarasta asti :)

Olen kuullut että se vakuutus on siinä mielessä kannattava jos sillä lapsella on jatkuvaa sairastelua tai todetaan joku sairaus...

Täytyypä nyt tätä asiaa miettiä vielä...

mun äiti sano, että jos mun odotusaikana ja pikkuveljen odotusaikana olis ollu tommonen vakuutus mahdollista tai olis ollu rahaa ottaa, niin olisivat ottaneet. Mä oon ite pahasti atooppinen iholtani ja mun pikkuveljelläni on sydänvika. Nää kaikki korvaukset olis menny tuohon vakuutukseen, mutta kun sen otti vauvan syntymän jälkeen niin eipäs mikään korvannutkaan kyseisiä sairauksia. Omalle muksulle otin vakuutuksen nyt, ihan vaan varmuudeksi. Omavastuuosuutta saa suurennettua sitten helposti ilmoituksella, kun nähdään onko vauvalla mitään sairauksia.. ja luonnollisesti vuosimaksu pienenee sitten. Mutta ymmärrän jokaisen mielipidettä, ottaakko vai ei.. yksilöitähän tässä ollaan :)

Tuo on kyllä totta että on siitä paljolti hyötyä kyllä ja saa rahoilleen vastinetta varmasti jos lapsella ilmenee jotain.

Täytyy nyt vielä pohtia ja käydä vakuutuksista muutenkin juttelemas :)

Se vauvavakuutus pitää varata 3kk ennen laskettua aikaa, joten enää ei pysty sitä ottamaan. Me otetaan sitten syntymän jälkeen. Muistaakseni 2kk syntymästä pystyy sen sitten ottamaan. 

Pohjolassa ainakin sellasia summia olisivat tässä vaiheessa jo halunneet että menee kyllä täysin rahastuksen puolelle ja uskon kyllä että se saadaan sitten syntymän jälkeenkin. 

Pohjolasta aiomme sen sitten ottaa, koska olemme op:n omistajajäseniä, kaikki pankkiasiat siellä ja myös perheen muut vakuutukset ovat pohjolassa ja nämä yhdessä kyllä tuovat paljon säästöä. Muutenkin ollaan kaiken kaikkiaan oltu täysin tyytyväisiä op-pohjolaan. 

Fenniasta löytyi suhteellisen edullinen vakuutusturva. Haluttiin vakuuttaa vauva sairaskuluvakuutuksella, koska itselläni on lapsena vastaavanlainen vakuutus ollut valtavan suureksi avuksi allergioiden hoidossa.

Kilpailutimme kaikki perheen vakuutukset useammassa yhtiössä ja lopulta koti-, vastuu-, oikeusturva-, tapaturma-, matka- ja lapsen sairaskulu + tapaturmavakuutuksille tuli kaikille yhteensä vuosihinnaksi n. 450 €. Lapsen sairaskuluvakuutus ja laaja kotivakuutus ovat molemmat alhaisimmalla omavastuulla. Lapsen sairaskuluvakuutuksessa omavastuu on aina sairauskohtainen eli jos tulee vaikka korvatulehduskierre niin omavastuuta maksetaan vain kerran.

Koko vakuutuspaketin hinta on edullinen koska keskitettiin ja sen lisäksi saatiin vielä nuorisoalennusta. Kyllä on nyt turvallinen olo :D

Takaisin