Vauvavakuutus

Meillä otettu vakuutus joku kk sitten, joka alkaa kun rv20 on täynnä muistaakseni (mies oli omatoimisesti hoitanut kaiken). Meil on vakuutus ruotsalaiselta trygg Hansa firmalta kun täällä asutaan, mutta pitäisi kuulemma kattaa kaikki mahdollinen :)
 
Mä en saa syntymättömän lapsen vakuutusta perussairauteni takia. Ja julkiset toimii täällä hyvin, niin en ota myöskään lapsen synnyttyä. Se olisi eriasia jos asuttais jossain isommassa kaupungissa jossa olisi pitkät odotusajat julkiselle puolelle. Ja kahdesta ekastakaan ei saatu kuin oli korvatulehduskierre jo päällä ennen 4kk ikää.
 
Meille tuli vauvavakuutus nyt vähän puolivahingossa, kun otettiin asunto- ja autovakuutukset Pohjolasta. Siellä sai nyt vauvavakuutuksen ilmaiseksi ekaksi vuodeksi, ja saatiin alennusta vielä muihin vakuutuksiin sen ottamisen myötä. Katsotaan sitten vuoden päästä, kun joudutaan maksamaankin jotain, että halutaanko vielä pitää se.
 
Mekin päädyttiin tuohon pohjolan vakuutukseen. Meillä on lainat ja pankkiasiat op:ssa, mutta vakuutukset siirrettiin sieltä pois pari vuotta sitten. Kävi ilmi, että kun tällä hetkellä ei ole vakuutuksia siellä, niin meillä on kertyneinä sen verran käyttämättömiä bonuksia, että saadaan niillä kuitattua melkein koko vuoden maksu sitten kun vakuutus muuttuu vuoden päästä maksulliseksi :woot: oli ihan kiva ylläri, en ole edes muistanut koko bonussysteemiä!
 
Meille Lähitapiolassa sanottiin ihan suoraan, että kannattaa ottaa OP:sta vauvavakuutus, koska siellä on vakuutus parempi kuin heillä. Ja tosiaan se on vielä ekan vuoden ilmainen.
 
Johonkin tässä aiemmin kirjottelin siitä, että me kyllä saatiin Pohjolasta vakuutus vaikken käynyt seulonnoissa. Vaan puhuin omiani. LUULIN, että meillä olis vakuutus, mutta eilen vahingossa huomattiin, että se hakemushan oli hylätty! Tänään Pohjolaan sitten soittelin, niin juurikin niiden seulontojen takia. Eikä meille ollut tullut postissa minkäänlaisia papereita (samalla tarkisteltiin muitakin vakuutuksia), kun kuulemma oli valittu sähköisenä kaikki (rasti ruutuun jossakin). Näin ei todellakaan ole tehty, sillä mies haluaa kaikki laskut ym paperisina, kun ei koskaan muista mistään verkkopankista tai netpostista tms tarkistella mitään. Äh, kyllä meinaa nyt ärsyttää. Pitää sitten yrittää uudestaan, kun vauva on syntyny..
 
Juu, mua ärsytti tuo kyllä monta päivää! Se vakuutus kun ei enää ole ilmainen, kun sen ottaa syntymän jälkeen. Ilmeisesti, jos on tehnyt sen terveysselvityksen, niin saa -30%, mutta siitä tulee kuitenkin satoja euroja kalliimpaa. Saattaa hyvin olla, että saavat pitää tunkkinsa.
 
Nyt on vähän sellanen olo että olis ehkä kuitenkin kannattanut ottaa se vakuutus vauvalle.. Mut No ei auta enää tässä vaiheessa jos esim joutuu olemaan pitkään sairaalassa sit jne..
 
Hae ihmeessä fuji. Itse juuri minuutti sitten laitoin terveysselvitykset menemään. Hain vakuutusta myös itselleni kun kampanjaan kuuluu myös vuoden ilmainen vakuutus lapsen vanhemmille :)
 
Aa eiku yks tuttu sanoi että niitä ei aina myönnetä viimeisen kolmanneksen aikana enää välttämättä! No täytyykin sit kattoa.
 
Mä vasta soitin viime viikolla tosta vakuutuksesta pohjolaan ja asiakaspalvelija sieltä laittoi terveysselvityksen täytettäväksi. Tänään kerkesin täytellä. Saa nähdä myönnetäänkö, ei asiakaspalvelija ainakaan mitään sanonut vaikka lasketun ajankin kerroin :)
 
Pohjantähdestä saa vauvavakuutuksen kun on alle 36 raskausviikkoa. Mutta nyt en muista pitikö muutkin vakuutukset olla heillä. Meillä on vakuutukset Ifissä, mutta niiden vauva- ja lapsivakuutukset on niin kalliit, että jäätiin miettimään ja nyt ei enää edes saataisi sitä. Joten haetaan sitä Pohjolan vakuutusta.
 
Meidän vakuutukset oli IF:ssä mutta kilpailutettiin ne samalla kun kyseltiin vauvavakuutusta eri vakuutusyhtiöistä. Pohjolasta saatiin paras tarjous vakuutuksille ja tosiaan kaiken lisäksi tuo vauvavakuutuksen eka vuosi ilmainen. Meillä molemmilla on op:ssa myös asuntolainat joten bonareilla saadaan kivasti makseltua vakuutuksiakin.
 
Meillä oli ennen lainat Op:ssä ja vakuutukset Pohjolassa, mutta kämppää vaihdettaessa saatiin heiltä muita huonommat lainaehdot ja suoraan sanottuna erittäin tympeää palvelua. Ei mulla Op-Pohjolaa vastaan mitään ole, yksittäinen virkailija vaan oli ärsyttävä, mutta vakuutukset on ihan äskettäin otettu ja vuodeksi maksettu joten ei ole järkeä siirtää. :wideyed:
 
Pohjolasta voi hakea sitä vauvavakuutusta syntymään asti :) Ja yleensä kuulemma hylätään vaan, jos äiti tupakoi, käyttää alkoholia tai on kieltäytynyt jostain neuvolan palvelusta.

Niin, ja meille soitettiin kotiin, ku tuli hyväksyntä :)
 
mangustimamma Otitteko uutta lainaa, vai miks ehdot oli huonommat? Kun me vaihdettiin kämppää, niin mä pidin oman lainani entisellään ja vaan miehen nimiin otettiin lisää lainaa. Vanha laina oli siis täysin mun nimissä. Entinen asunto oli suuremmalta osalta mun nimissä ja tää nykyinen on fifty fifty
 
Takaisin
Top