Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AA
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei me ainakaan edellisellä kerralla mitään neuvolakorttia jouduttu kopioimaan vakuutusta varten. Saatiin se ihan ilman mitään. Nyt otetaan eri paikasta mut ei sieltäkään vaadita neuvolakortista kopiota :D

Fenniassa ainakin täytyy mut siellä vakuutus myönnetään ennen rakenneultraa. En tiiä onko sillä vaikutusta tai sit vaan niiden käytäntö :)

Meillä ainakin sanottiin että jos terveysselvityksessä on jotain poikkeavaa ilmi niin silloin vain kopio neuvolakortista, itellä kun ei ollut niin sain suoraa voimaan.

Pyysin myös Pohjolasta tarjouksen ja siellä ei myöskään tarvinnut toimittaa tuota kopiota mutta siellä sen saa vasta rakenneultran jälkeen.

Mua vähän epäilyttää ja en tiedä minkalaisen vakuutuksen nyt haluaisin ottaa.
Olen pyytänyt tarjoukset fenniasta ja pohjolasta ja hinnat on kutakuinkin samat.

Fennian vakuutuksen saa jo ennen rakenneultraa ja siellä omavastuu maksetaan aina sairauskohtaisesti. Tämä on toiminut esikoisella ihan todella hyvin, koska emme ole ikinä joutuneet maksamaan kuin sen yhden 70€ omavastuun koko aikana, koska olemme käyneet lääkärissä vain korvatulehduksen takia.

Pohjolassa vakuutuksen saa vasta ultran jälkeen eli jos ultrassa selviää jotain, niin sit ei enään välttämättä koko vakuutusta saakaan mistään.
Omavastuu maksetaan vakuutuskausi kohtaisesti mikä ois ihan ok ja mielestäni tää pohjolan vakuutus on kaikista kattavin ja siinä mielessä paras, MUTTA mua epäilyttää ihan hulluna tuo et entä jos siellä ultrassa selviääkin jotain ja sit ei saa enään koko vakuutusta mistään :(

Mites te muut...ootteko jo ottanut vakuutuksen?
Tiiättekö mistä yrityksistä saa ennen tuota ultraa jo sen vakuutuksen?

Mä oon mami-83 ihan samoja asioita pohtinut, kun Pohjola tuntuis nyt olevan vahvimmilla meilläkin. Mutta uskaltaako sitä odottaa rakenneultraan asti? Meidän esikoisen on tosiaan Lähitapiolasta, mutta sieltä saamani "tarjous" oli niin surkia jotta sen hylkäsin heti. Ihmettelinkin, kun olikos se Lempi vai kuka sanoi, että oli saanut n. 200,- vuosimaksulla sieltä vakuutuksen. Meillä nimittäin myös kaikki mahdolliset vakuutukset+miehen yrityksen vakuutukset Lähitapiolassa ja silti antoivan kalliin tarjouksen. Lisäksi tää vakuutusmyyjä Lähitapiolassa on miehen entinen naapuri ja kuuluu kaveripiiriinkin jotta vähän ns. tutunsuhteitakin pitäisi olla, mutta eipä näyttänyt olevan vaikutusta hintaan. :(

Tänään laitoin tarjouspyynnöt Fenniaan, LähiTapiolaan ja Pohjolaan. Ifistä ei ole kuulunut mitään, mutta mies pyysi heiltä nyt puhelimitse tarjouksen samalla kun muutti kotivakuutusta. Odotellaan nyt sitten millaisia tarjouksia sieltä tulee :)

Mä vähän ihmettelin kans tota 200,- Tapiolaa... Meillä kans ihan kaikki vakuutukset siellä ja tarjous oli melkeen 500,-/vuosi! Tosin mietin et siellä vissiin äidin ikä vaikuttaa summaan!?

Onko kukaan kysynyt noista ns pienemmistä vakuutusyhtiöistä kuin Pohjantähti tai turva tai mikäs se nyt on se joku f:llä alkava vakuutusyhtiö (ei Fennia)? mäki mietin et onko toi 200€ Tarjous Tapiolasta et siinä on joku henkilökunta-ale, tai siihen hintaan suurinpiirtein sai ainakin kaverini joka oli s-ryhmässä töissä.

itelläki kun on täydet keskittämisalet Lähitapiolassa ja ikää 25 vuotta niin niillä tulee sen 400€ luokkaa + siihen se varausmaksu, sen nyt otin ja kattoo nyt sitten tuleeko myöhemmässä vaiheessa vaihdettua, pohjolassa kun olisi niin paljon edullisempi. Pitää nyt vielä vertailla tässä ennen rakenneultraa molempien ehtoja että löytyykö sieltä jotain sellasta mikä saisi pitämään vakuutuksen lähissä.

Mulle pitäs kans sit päteä joku henkilökunta-ale, kun oon S-ryhmässä töissä...Viittiks kysyy siltä sun kaverilta lähemmin, että onkohan ihan joku valtakunnallinen henkilökunta-ale kyseessä, sais mennä uudelleen sen meidän tutun vakuutusmyyjän puheille ja olis vähä "kättä pitempää" millä pyytää parempaa tarjousta..

Mami-83, ihan samaa oon pohtinut! Ifiltä saa vakuutuksen ennen rakenneultran, otan ehkä sieltä ja vaihdan sitten Pohjolaan, jos kaikki ok.

Pitääpä pyytää sit If:ltä vielä tarjous myös.
Oliko siellä minkä hintainen?

Sain nyt tarjoukset sähköpostiini Fennialta ja LähiTapiolalta, ilmoitin että voisimme siirtää kotivakuutukset ja autovakuutuksen samaan kun se vaikuttaisi sitten myös tähän vauvavakuutuksen loppusummaan. Fenniasta mulle vielä soitettiin ja kyseltiin kaikkea, LähiTapiolasta oli tullut postia ja Pohjolasta ei ole kuulunut mitään. If:iltä oli tullut tarjous miehen sähköpostiin, mutta sitä emme ole käyneet vielä läpi. Tosi saatiin If:iltä niin hyvä tarjous muista vakuutuksista, että jos toi vauvavakuutus vaikuttaa hyvältä siellä niin luulenpa että unohdetaan sitten tyystin nämä muut.

Fennian tarjous oli hieman reilut 500e/ vuosi ja LähiTapiolan tarjous oli yli 600e/vuosi. Aikamoisia hintoja!

Meillä on se "odotusajan"vakuutus Ifistä ja jatkunee myös itse vauvallekin vakuutus kun sen aika on. Pohjolasta emme edes kysyneet, koska meillä molemmilla ja molempien vanhemmilla on tosi töykeä asiakaspalvelukokemus sieltä.

Pikkunöösä, sen käsityksen sain että kaikki s-ryhmän työntekijät saavat lähitapiolasta jonkun alennuksen tietyistä vakuutuksista. Toki kannattaa varmistaa, voihan noissa aina joskus olla jotain poikkeuksen poikkeuksia missä alueella saa ja mitä o_O

Meillä oli ennen kaikki vakuutukset lähitapiolassa, mutta ne nosti hintoja niin paljon, että siirrettiin kaikki muut mun sairaskuluvakuutusta ja kotivakuutusta lukuun ottamatta pohjolaan. Molemmille tytöille on otettu vakuutukset vasta 2kk iässä, silloin maksoivat n. 300€/vuosi. Nyt tuli viimeisin lasku, jossa vakuutusmaksut olikin nousseet yli 400 euroon! Siinä menee mun kipuraja, vaihtoon meni. Nyt siis pohjolasta, ja ovat jotain 200-250€/vuosi.

Esikoisella ei ole ollut käyttöä vakuutukselle, mutta pidetään se silti. Tokalla taasen on ollut vaivaa jos minkälaista, joten on tullut hänen kohdallaan vakuutus tarpeen. Eiköhän tälle kolmannellekin oteta, mutta vasta sitten syntymän jälkeen.

Huutelen tuolta elokuun puolelta kun täällä oli niin mielenkiintonen aihe. Aikamoisia hintaeroja hinnoissa eri ihmisillä. Meillä kaikki vakuutukset LähiTapiolalla ja kysyttiin tarjousta niin se oli 546€! Ilmeisesti äidin / vanhempien ikä vaikuttaa paljon kun vaihtelua hinnoissa tuntuu olevan niin paljon samankin yrityksen sisällä, en muuten keksi miksi hinnat vaihtelis niin paljo. Tietenkin vaikuttaa onko muut vakuutukset samassa paikassa.

Henkilövakuutuksiin ei saa s-ryhmän alennuksia, kysytty sitäkin, joten ei meillä laskenut lapsivakuutuksen hintaa.

Minkä ikäinen sä Fii olet? Mä oon 32 ja saatiin Lähitapiolasta tarjous 492,- ja meilläkin tosiaan kaikki vakuutukset Tapiolassa miehen yrityksen vakuutuksista lähtien. Ja tuttu vakuutusmyyjäkin. Siksi sapettaa niin vietävästi...

Mä oon 37 ja meille Tapiolan tarjous 496,- ja kaikki vakuutukset siellä! Sitä vaan mietin et onko tää siis lopullinen summa vai lähteekö tästä kaikki "bonusprosentit" pois??

Rupesin eilen laittamaan eri vakuutusyhtiöihin tarjouspyyntöjä ja tänään tuli Fenniasta vastaus että heiltä saa tarjouksen/vakuutuksen otettua vain jos on kotivakuutuskin siellä :confused:

Muutamassa muussakin on tuo kotivakuutus- juttu :/ Meidänkin vakuutustäti aina sanoo "laitetaan samalla se kotivakuutus ajantasalle", siis ihan sama millasta vakuutusasiaa hoidan. Meillä on ilmeisesti tosi hyvin vakuutettu kämppä kohta.

Takaisin