Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felicity
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkä hintaisia vakuutuksia ootte lapsille löytäny? Mitä paikkaa suosittelisitte? Entä mistä huonoja kokemuksia? Ei haittaa vaikka pitäis kotivakuutus olla samassa.

Tarjoukset joita minä sain olivat siinä 350-450 €. Yleensä hinta laskee jollakin tapaa lapsen vanhetessa. Odotusajalta oli vielä erillinen maksu joka oli 75 - 160 € luokkaa. Eroja oli siinä, kauanko vakuutus on voimassa, korvausmäärissä ja onko omavastuu tapahtuma- vai vuosikohtainen. Joissain tosiaan edellytettiin sitomista kotivakuutukseen jota me ei haluta. Kilpailutettiin samalla kaikki muutkin meidän vakuutukset ja kokonaisuuden perusteella sitten valkataan.

Otetaan ehottomasti vakuutus ennen vauvan syntymää. Kuopukselle otettiin vuosi sitten Op:sta ja varmaan tulokkaalle otetaan myös. Mun mielestä on tärkeetä se, että omavastuu on vuosittainen.

Ehdottomasti vakuutus otetaan. Monta kertaa olemme yksityisellä käyneet esikoisen korvatulehduksien vuoksi. Ikinä ei voi tietää mitä sitä tulee vastaan :)

Valtavirta näkyy olevan vakuutus myönteisiä, me todettiin että ei kiitos silloin kun esikoisen aikaan asiasta puhuttiin. Ja meillä ei siis oo esikoisella vakuutusta eikä tuu tälle juniorillekkaan. Hyvin on pelannut julkinen sairaanhoito lapsen sairastaessa.

Meillä tosiaan vakuutuksen syy oli ensisijaisesti mahdollisesti puhkeava astma, jolloin saataisiin lääkkeiden hinta takaisin vakuutuksista. Lisäksi meillä on oma "perhelääkäri" yksityisellä astma- ja allergiajutuissa, joten sinne halusin pojatkin hoitoon. Olen aiemmin kuitenkin luottanut julkiseen puoleen, jos lapset sairastuvat, niin hoitoa saadaan. LUOJAN KIITOS meillä on molemmille lapsille vakuutus. Lapset ovat tarvinneet molemmat kaksi antibioottikuuria elämänsä aikana, korvatulehdukseen sekä angiinaan. Kummallakaan kerralla emme saaneet hoitoa julkiselta puolelta. Ekalla kerralla meitä ei edes otettu näytille, kun huolestuin lasten jatkuvasta sairastelusta. Onneksi olen kummallakin kerralla vienyt lapset yksityiselle tutkimuksiin, enkä vain jäänyt odottamaan, jos joskus olisivat julkiselle puolelle ottaneet. Tuo angiinakin oli ilmeisesti pidemmän aikaa jyllännyt.

Me ei vielä kamalasti näihin perehdytty, mutta mies totesi aika nopeasti, että turhalta kuulostaa. Täytyy vielä odotella vähän pidemmälle, että miltä alkaa tuntumaan. Miehen työpaikan yksityinen työterveyshuolto on mahdollisesti muuttumassa kohta myös perheenjäseniä koskevaksi, että jos noin käy, niin sitten ei varmaan ainakaan oteta vakuutusta, kun voidaan käyttää lasta työterveydessä :)

Itse olen ajatellut että vakuutus voisi olla ihan turha. Mies on toista mieltä. Meidän pitänee siis keskustella tästä.

Täälläkin yksi, joka on todennut ei kiitos vakuutuksille. Meän tytölle ei otettu vakuutusta eikä oteta tulevallekaan. Mie luotan kans julkiseen terveyden- ja sairaanhoitoon. Ei ole tyttö kyllä ensimmäisenä vuonna sairastanutkaan. Tänään itseasiassa käytiin terveysasemalla ja todettiin korvatulehdus, joten vähällä ollaan päästy. Jos tarve vaatii ja tuntuu siltä, niin ajatus on, että yksityiselläkin voidaan käyttää ja maksetaan omasta pussista. Kyllähän niillä vakuutuksen hinnoilla muutaman kerran vuodessa voi yksityisellä käydä.

Onhan ne kyllä melko kalliita. Vielä ei olla päätöstä tehty vakuutuksen suhteen, mutta harkinnassa on. Kysehän on vaan rahasta ja uskon, että ilman vakuutustakin sairastapauksissa rahaa on käytettävissä.

Meille on esikoisen vakuutuksesta ollut kyllä apua. Kärsitty korvakierteestä 6kk iästä eteenpäin ( kiitos julkisen terveyshuollon). On putkitettu,leikattu nielu-ja kitarisat, poistettu putket leikkauksella... Monesti saatu rahamme takaisin

Pakko heittää tähän, että Pohjolasta otin itse maaliskuun lapselle heti rakenneultran jälkeen ja kaikki nämä henkilövakuutukset oli -30%. Meillä eka vuosi alle 200€..

Me otetaan varmasti vakuutus ennen syntymää. Tiedän perheen, jossa syntyi yllättäen down-lapsi. Heille oli suuri onni, että ottivat vakuutuksen ennen syntymää, sillä lapsella on ollut myöhemmin sydänvikaa, isoja leikkauksia kitalaessa, korvissa jne. Vakuutukseen on mennyt kaikki kulut lääkkeistä leikkauksiin ja apuvälineisiin, kuten kenkiin, kuulolaitteisiin, silmälaiseihin ja sairaalakuluihin. Itsekin olen tyytyväinen, että minulla on sairaskuluvakuutus, sillä yksityiselle pääsee aina ja kaikki tutkitaan huolella. Lääkkeetkin saa korvauksen piiriin, ja esimerkiksi kipulääkkeitä on ihan liikaakin kaapissa, kun harvoin itse käyttää. Ehdottomasti vakuutuksen kannalla. Pieni hinta se on siitä, että ajautuu henkilökohtaiseen konkurssiin tai joutuu tekemään valinnan lapsen terveyden ja lääkäriinmenon välillä.

Sanokaas mitä hyötyä siitä on jos ottais vakuutuksen heti rv 12 jälkeen kun se joissakin yhtiöissä on mahdollista? Mitä hyötyä sitä on maksaa jo noin varhain raskausajalta?

Tinni, Mikäli rakenneultrassa näkyy esim jokin sairaus tms niin vakuutus kattaa.. Sama että kun on otettu ennen syntymää vakuutus se kattaa syntymässä ja siitä kahteen kuukauteen mennessä huomatut sairaudet ja poikkeamat jne kun sit jos ei ota raskausaikana voi ottaa aikasintaan 2kk ikäiselle ja jos on jotain niin sitten vakuutus ei kata sitä :)

Okei!! Kiitos tiedosta!! Eli siis se kannattaa ottaa ennen rakenneultraa jo.... Hyvä tietää :)

Mulle se ainakin toi mielenrauhan ku oon tällänen panikoija :D kannattaa pyytää tarjous ensin useasta ja ditten valita itselleen paras :)

Meillä on paljon vakuutuksia ja kaikki if:ssä joten taidan ihan kyselemättä ottaa sinne senkin :) vai onko jotain tietoa että jossain olis ehdottomasti parempi kun muualla?

Takaisin