Vauvavakuutus

Felicity

Piirimestaruustason postaaja
Kesämammat 2016
Huhtimammat 2018
Aiotteko hankkia vakuutuksen vauvalle ennen tai jälkeen syntymän? Mikä teille on vakuutuksessa tärkeää?

Me aiomme vakuutuksen ottaa jo ennen syntymää, emme vain vielä tiedä mistä, kilpailutus siis edessä.
 
Meillä on kanssa ollut puhetta tästä. OP:sta todennäköisesti otetaan, kun siellä on muutkin vakuutukset. Ja ennen syntymää aiotaan ottaa myös, kun kattaa sitten julkisella puolella myös minun kulut. Mutta saahan tässä hetken odotella, vakuutuksen ottoon kun tarvitaan se raskaustodistus jonka saa rv20+ :rolleyes:
 
Joillain yhtiöillä sen saa jo aiemmin. esim. Ifillä rv 12 jälkeen jos ultra tehty rv 9 jälkeen. Ja jokin toinenkin yhtiö muistaakseni oli jossa edellytettiin ultraa rv 10 jälkeen.
 
Aion hankkia ennen syntymää. Luultavasti Lähitapiolasta, kun siellä on esikoisenkin vakuutus. Lähitapiolassa ei ainakaan 3 vuotta sitten mitään raskaustodistusta tarvittu ja vakuutusta taisin silloin hakea rv15.
 
Ok. Vaihtelee siis käytännöt aika reilusti. Oliko teillä minkä hintaisia nuo? Luulen kyllä, että me pysytään tuossa OP:ssa kun tosiaan on kaikki muutkin vakuutukset siellä.
 
Meille hommattii esikoiselle vakuutus syntymän jälkeen ja varmaan niin tehdään myös nyt. Täytyy miehen kanssa asiasta keskustella.
 
Esikoisella on Pohjolassa ja on ollut kyllä käytössä.. Hommattiin se viimeksi just ennen rakenneultraa, kaiken varalta.

Uskoisin että tällekin otetaan!
 
En usko että tälläkään kertaa otetaan, vaikka esikoinen saikin 10pv iässä hengenvaarallisen infektion ja vuodeosastolla vietettiin pari viikkoa. Osastomaksu oli kuitenkin saman verran kuin vakuutuksen hinta olisi vuodessa ollut, eli +-0 olisiko kannattanut.. tuo infektion mahdollisuus on samaa luokkaa kun lottovoiton, joten aika luottavaisin mielin olen, ettei ainakaan samaa tarvitse kokea. Tosin onhan niitä muitakin mahdollisia tauteja ym. mutta ilmankin pärjätty esikon kanssa, joten luulen että samaa linjaa jatketaan ellei mieli nyt radikaalisti muutu.
 
Olen ihan pihalla taas tästäkin :confused: En edes tiennyt, että vauvalle voi ottaa vakuutuksen ennen syntymää. Pitää varmaan harkita asiaa. Te, jotka aiemmin olette ottaneet vakuutuksen, onko ollut hyötyä käytännössä?
 
Meillä on esikoisen vakuutus tullut tarpeseseen. Korvakierre 6kk. jonka jälkeen putkitus,nielu-ja kitarisojen leikkaus yms. Nopeampaa ja asiantuntevampaa palvelua saa yksityisellä lääkärillä.
 
Otetaan. Ja varmaan Pohjolasta, jossa kaikki muutkin vakuutukset. Kriteerinä se, että jatkuu joko niin pitkään kuin haluaa tai sitten sinne vanhuuteen. Ja otetaan se heti kun voi, eli rakenneultran jälkeen. Niin ollaan kahdelle ekallekin lapselle otettu. On ollut tähän asti todella tarpeellinen ja maksanut itsensä joka vuosi takaisin.
 
En ota. Ja lapsen sairausvakutuustakin aion leikata koskemaan vain tapaturmia. Hinnat on tosi hurjia, eikä esikoisen osalta ole omavastuun raja mennyt yli ikinä.
 
Aiotaan hankkia raskausaikana. Ekassa raskaudessa myöhästyttiin viikolla eikä saatu ku vasta lapsen syntymän jälkeen. en muista millä viikoilla pitää viimeistään ottaa, mutta kannattaa käydä kattomassa se, jos vakuutusta suunnittelee. Meillä vakuutuksen maksaa pappa. Ja on kyllä tulli tarpeeseen. Pikkasen päiväkodin alotuksen jälkeen alko korvatulehdukset. Niitä on tainnu nyt olla 6 eli lääkärikäyntejä varmaan sitte 10-12 ja pari muuta lääkärikäyntiä myös. Ja jos tää menee siihen, että tarvii korvat putkittaa niin sitten se vasta tulee tarpeeseen.
 
Pitää harkita tätä miehen kanssa. Asia joka ei ollut tullut edes mieleen ennen tätä keskustelua! Miehellä on pohjolassa vakuutukset ja niillä näky olevan ihan kattava vakuutus omaan ifiini verrattuna.
 
Mä vähän kartottelin asiaa ja joillain yhtiöillä näyttää olevan tyhmästi siten, että vauvavakuutus liitetään kotivakuutukseen. Sellasta en kyllä halua kun eihän siitä kotivakuutuksesta pääse sitten koskaan irti vaihtamatta sairausvakuutustakin ja se voi olla huono juttu jos vauvalla onkin joku sairaus niin sehän rajataan sitten ulos uudessa vakuutuksessa. Lisäks tossa omavastuussa on eroja onko sairaus- vai vuosikohtainen enkä ole oikein päättänyt kumpi olis meille mieluisampi.
 
Otetaan varmaan jo ennen :) edellisten lasten kohdalla vakuutuksille ei ole ollut mitään käyttöä, mutta parempi kai se on olla varuuksi :)
 
Me ei meinata ottaa ennen syntymää vakuutusta. Esikoiselle otettiin syntymän jälkeen. Kaksi kertaa ollaan vuoden aikana käyty lääkärissä. Omavastuu 100e niin nopee se tuli täyteen. Sen jälkeen 10% pitää itse maksaa. Maksaahan se vakuutus ekat 4v 400e/v
 
Meillä ei maksanut missään vaiheessa noin paljoa. eka vuosi 330e. sen jälkeen jokavuosi laskenut hinta kun esikoisen ikä noussut. nyt poika 4w. ja summa alle 200e/v. Omavastuu on vuodessa 120e. ja se täyttyy nopsaa. toki 10% käynnistä pitää sit maksaa. Ja yhtiömme on IF. Sekin hyväpuoli tässä yhtiössä kun olen käynyt lääkärillä ilmoitan summat ja käynnin if kansioon,takaisin maksettava summa on tililläni 2päivässä.
 
Minusta ennen syntymää otettu vakuutus olisi paras. Mikään seulonta ei voi taata tervettä lasta ja syntymän jälkeen rajataan pois kaikki, mitä sitä ennen on ilmaantunut.
 
Takaisin
Top