Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jannski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otin tänään vakuutuksen Pohjolasta syntymättömälle lapselle, joka jatkuu normaalisti syntymän jälkeen. En karsinut mitään vakuutuksen sisällöstä ja hinnaksi tuli hieman yli 250€/vuosi.
Onks toi se odotusajan maksu vai sit syntymän jälkeen?

Aika eri hintoja eri firmat antavat...ja niin hankala vertailla niitä kaikkia. Kun oikeasti pitäisi kai vertailla koko vakuutuspakettia eikä yksittäisiä osia. Mutta vaikuttaminen on kallista. Plääh.

Häh, nyt en tajuu. Eihän tuota syntymättömän vauvan vakuutusta saa mistään enää tässä vaiheessa. Pitää ottaa 2-3kk ennen laskettua aikaa?! Mä soittelin päivän liian myöhään ni en enää saanu. Miten Satumom sait 1,5 kk ennen laskettua aikaa vakuutuksen?

Häh, nyt en tajuu. Eihän tuota syntymättömän vauvan vakuutusta saa mistään enää tässä vaiheessa. Pitää ottaa 2-3kk ennen laskettua aikaa?! Mä soittelin päivän liian myöhään ni en enää saanu. Miten Satumom sait 1,5 kk ennen laskettua aikaa vakuutuksen?

Ei Pohjola ainakaan vaadi enää nykyään tuota 2kk aikaa. Kunhan ultrat ym on käynyt ajallaan.

Joo kyllä se vakuutus varmasti tulee jotain 300-400e ainakin maksaan jos haluu syntymättömälle. Mut tosiaan turvassa varausmaksu mulle 72,90€ ja syntymän jälkeen n.656,01€/vakuutuskausi (1v.) +100€ omavastuu/hakukerta oli aika suolanen, vaikka meillä kaikki mahdolliset vakuutukset siellä valmiiksi. Pohjolaan todennäköisesti menee ja ehkä siirrän jonkun muunkin vakuutuksen samalla jos tulee parempi tarjous.

Mulla vaikuttaa se, että ollaan valmiiksi Turvan asiakkaita niin eivät ole tarkkoja ajasta. Pohjola sit tosiaan se ainut, jolla ei aikaan sidottu kenenkään kohdalla ja ei muistaakseni myöskään kotivakuutusta vaadi, mutta vaikuttaa hintaan. Eli otat vaikka synnytystä edeltävänä päivänä, kunhan vaan ehtivät sen käsitellä.

Nonni nyt vihdoin sain vakuutusasiat selville. Kyllä niitä väännettiinkin. Vähän reilu 300€ tulee ekalle vakuutuskaudelle Pohjolasta eli puolet siitä mitä turvasta ja mun mielestä paremmat ehdotkin. Omavastuut muutin tarjouksesta niin pieniksi kuin mahdollista 0-50€ välillä ja lisukkeista otin fyssarin, erityiskulut, saattohoitokulut ja hammastapaturmat. Vissii toi hammasjuttukin olis ollut aika turha, kun aika vähän niitä hampaita ehtii tulla ja eihän se mitään paikkauksia kata. Mut se oli vaa 2€ lisää nii annoin olla. Vuoden määräaikaisuudella sai -30%, joka vissiin tulee automaattiseti. Tää vakuutus tulee siis heti voimaan ja ei aikarajaa koska ottaa tai ikärajaa koska loppuis ja osia voi käsittääkseni lisätä sit takas jos joskus haluu. Pohjolassa on siis kaikille sama vakuutus iästä riippumatta. Varmaan jos joskus sinne siirtää muitakin vakuutuksia niin saa jotain könttäalee..

Niin ja tarkennuksena, että Pohjolassa ei mun käsittääkseni ole mitään varausmaksua just sen takia, että sama vakuutuspaketti valittavissa kaikille. Eli voimassa heti hyväksymisestä=terveysselvityksen tekemisestä alkaen ja korvaa myös mahdolliset syntymässä tapahtuvat vauriot tai jos tarvii odotusaikana käydä jossain hoidossa, joka on lapsen terveyden kannalta tärkeä. Tuossa mun (309€) vakuutuksessa oli muuten enimmäiskorvaus 200.000€ tapaturmien ja sairauksien varalta ja siinä se 50€/vuosi omavastuu. Muut lisukkeet oli 0€ omavastuulla ja enimmäiskorvaus suosituksien mukaan. Pohjolan vakuutukset on helppo käydä laskeen niiden nettisivuilla.
Kaikki korvaukset pitäisi hoitua puhelimeen ladattavalla sovelluksella, jonne syötetään lääkärikäynnit ja lääkereseptit. Rasvoja ei tainnut korvata, mutta joitain maitovalmisteita kylläkin.

Korvaako toi Pohjola muuten sairaalassaolo aikaa synnytyksen jälkeen? Tai jos lapsi joutuis oleen osastolla?

Pohjolassa korvataan raskaudenaikaiset julkisen puolen hoitopäivämaksut ja poliklinikkamaksut. Ei kuitenkaan perus seurantaan liittyviä käyntejä. Lapsen osastohoidon synnytyksen jälkeen jos jotain poikkeavaa ilmenee. Esim. jos joutuu jäämään bilirubiinin takia hoitoon ni korvataan synnytyspäivän jälkeiset hoitopäivät. Synnytyspäivä on siis laskettu pois.

Takaisin