Vauvavakuutus

Jannski

Sukkela juttelija
Taitaa olla tämäkin jo ajankohtainen asia ja ite ainakin kaipaan tietoa muistakin kuin Ifistä, otimme esikoiselle ifistä heti ekan ultran jälkeen ja se oli voimassa koko odotusajan ja jatkuu nyt sit normivakuutuksena pojalla. Todella tyytyväisiä ollaan oltu, korvaukset saatu päivän sisään, on urheiluvakuutus ja henkivakuutus ja mitä kaikkea. Kertokaahan kokemuksia ja uusimpia tietoja ja hintoja mielellään myös!
 
Laittelin nyt tarjouspyyntöjä menemään, yllättävän monessa täytyy olla kotivakuutus ennen kuin saa vauvavakuutuksen ja joissakin saa vasta rakenneultran jälkeen :eek: Haluan nimenomaan ennen rakenneultraa, ja en ala siirtelee vakuutuksia ainakaan tällä hetkellä kun hyvät alennukset entuudestaan.
 
Hei toi toka linkki on hyvä! Eka on vähän jälkeenjäänyt muistaakseni, oli jo esikoisen aikana :) tokaa en oo nähykkää! Jes iltalukemista :)
 
Kokemuksesta kannattaa katsoa ehtoja vs hintoja. Vakuutuksilla yllattäviä eroja korvauksissa ja isojakin hintaeroja. Meillä nyt omavastu per tauti eli jos tulee joku korvaputki-kierre tai muu niin se on 1 x 100E ja sen jälkeen 0 kaikki hoitovuodet. Toimii siis erittäin hyvin isommille ongelmille.
 
Vaikuttaa vähän liiankin mutkikkailta ja kalliilta :0 Ja kauheesti täytyy varmaan laskelmoida sen suhteen että lähettää kuitit nipuissa eikä yhtä kerrallaan... Tietty sitten jos joku suurempi sairaus osuu kohdalle niin varmaan kannattavaa +ei tarvii jonotella julkisella. Kaveri kehunu tosi paljon ku he pääsee aina suoraan samalle korvalääkärille ja lapsi oikein haluaa sinne :0 Mä vaan luulen että itse unohtaisin ne kuitit tai maksaisin oma vastuuta liian usein tms :S
Ennen noi vakuutukset oli paljon halvempia ku ihmiset luotti julkisen puolen toimintaan paremmin eikä niille ollu niin kysyntää. Ehkä mä jaksan jonotella terkkarissa..
 
Ruusa mä en oo joutunu kertaakaan lähettää kuitteja tai lappusia, jos käyty lääkärissä niin maksettu ite vaikka se 70e lääkäri plus lääkkeet 20e, ja sit tehny netissä korvaushakemuksen ja rahat tullu tilille alle parissa päivässä :) Ne ite kattoo et tulee se omavastuu täyteen ja sen jälkeen jos on vaikka 10% maksettava aina ite ni ne huomioi senkin. Ja putkitukseen saatiin maksusitoumus eli ei tarvinnut maksaa mitään missään vaiheessa vaan laskut meni vakuutusyhtiöön suoraan :) Todella helppoa ainakin Ifin kanssa!
 
Hyvä keskustelu, täällä on pähkyröity samaa asiaa!
Milloinkahan vakuutuksen saa aikaisintaan ja milloin se viimeistään on otettava? Lienee kiinni yhtiöstä...?
Täytyypä lukea nuo linkatut yhteenvedot!

Ifissä kaikki vakuutukset, ja Jannskin puheet puoltais sitä kovasti.

Kupla, missä teillä on vakuutus?
 
Otettiin esikolle Pohjolasta. Ainut paikka, mistä sai 2 vk ennen laskettua aikaa. Nyt täytyy tosikolle muistaa ajoissa. Pitää muutenkin vakuutukset taas kilpailuttaa
 
Me otettiin ifistä sen takia kun oli tutuin yhtiö ja suositeltiin, ja sen sai heti ekan ultran jälkeen mikä oli mulle tärkeää et jos sit rakenneultrassa paljastuisi jotain niin eivät voi sitä poissulkea vakuutuksesta. Ja siinä oli ainoana vakuutuksena se kohtukuoleman korvaus, joka sit tuntui hyvältä ettei tarvitse mitään kuluja miettiä senkään kannalta (se voimassa kaiketi 2kk ennen la) Mutta joo Ifin ollaan tyytyväisiä ja se otetaan ellei tule joku superhyper tarjous vastaan :) Samalla alan nyt katsomaan kotivakuutusta ja autovakuutusta että siirretäänkö, tää on pitkä prosessi :D
 
Joo ja siinäkin mielessä "pakko" ottaa ajoissa että ei ehi sairastaa ite tän enempää, jotkut ei anna vakuutusta jos äiti sairastelee tms :/
 
Joo, pitää taas katsoa vakuutukset läpi ja kilpailuttaa.

Eihän niitä lapsivakuutuksia tarvitse pitää, jos huomaa, että lapsi ei sairastele paljon (se eka pari vuotta). Sen jälkeen - onneksi - meillä on hyvä julkinen terveyshuolto - ja jossain vaiheessa lapsen kommellukset menevät tapaturmavakuutukseen tms. Ainoa iso haitta on tietenkin se, että ei pääse nopeasti lääkärille esim jonkun flunssan takia, vaan joutuu jonottamaan sairaan lapsen kanssa.

Mutta niin paljon sitä kai itse haluaa pelata varmuuden päälle, että raskauden ajan vakuutus + ainakin se muutama vuosi lapsivakuutus olisi hyvä saada.
 
Mä pistin miehenkin hommaamaan itselleen henkivakuutuksen, itellä myös henki ja sairaskuluvakuutus vieläkin(ollut syntymästä asti), tällä hetkellä hyvä kun en kuulu työpaikan vakuutuksen piiriin paitsi työpäivinä, mieshän kuuluu niin saa olla ilman. Varmaan lapsillakin pidetään pitkään kun noissa samalla se tapaturmavakuutus ja urheilu yms. Meillä ei enää ole iltapäivystystä ja lääkäriaikoja todella vaikea saada (nyt raskaana kyllä ite saan helposti mutta muuten ei) ja päivystys aina päivisin täynnä :sad001 Ihana viedä esikoista tonne Pikkujättiin kun siellä erikoistuttu lapsiin ja nuoriin :)
 
Jooh, me nyt päädyttiin kuitenkin taas Ifiin, kärkikaksikossa oli IF ja Pohjola, ja Pohjolan saa vasta rakenneultran jälkeen niin if vei sit voiton :) Täytyykin laittaa heti hakemus menemään. Pähkinä oli tosi hyvä linkki, autto paljon noissa ehdoissa yms ja oli esimerkkejä kuka maksanu ja mitä.
 
Hmm. Mielenkiintoista.

Meillä ei ole otettu lapsille vakuutuksia ja ratkaisu on ollut hyvä -terkkarissa on päässyt nopeasti vastaanotolle jos tarvis ja vähän on edes sairasteltu. Eikä siis korvatulehduskierrettä ollut.

Tavallaan uskon että tulevakin lapsi tulee olemaan aika "samantyyppinen", mutta ehkä se mietityttää että sitten kun töihin menee (aiempien kanssa olin kotona kunnes nuorin 4v) niin tuleeko enemmän käytyä lääkärissä kun hakee töihin todistuksia... normaalistihan ei joka nuhakuumeesta tarvi lääkäriin mennä, enkä juuri käynytkään kun kotona tosiaan lapsia hoidin. Mutta töihin on mukava viedä jokin todistus ainakin jos lapsi kovin usein sairastelee ja poissaoloja kertyy.

Eli siis sekavan selitykseni pointtina että niitä "pelkän todistuksen hakukäyntejä" ei jaksaisi terveyskeskukseen mennä tekemään, että olisiko siinä mielessä kivempi kun olisi vakuutus.... tuleeko tulevan lapsen käytyä useammin lääkärissä nyt kun olen työelämässä :think005
 
Mä ajattelen kaikkea mahollista mihin voi sairastua ja lähe sitä sit yleisellä puolella hoitelee :eek: Vaikka mahan toiminta, kuulo, allergia, ihottuma, useat vakuutukset korvaa paljon erilaisia lääkärikäyntejä ja lääkkeitä ja rasvoja. Maksaa sitten turhaan vaikka lapsi olisi terve ensimmäiset 16 vuotta :)
 
Onhan se noinkin, me ollaan vaan päästy kai helpolla. Ja jos lapsella on jotain todella vakavaa ongelmaa, kuten sydänvika, niin silloinhan lapsi joka tapauksessa hoidetaan julkisella puolella, yksityiseltäkin lähete olisi yliopistolliseen sairaalaan.

Pari kertaa olen käyttänytkin yksityistä lapsille, yksi oli kun halusin selvittää pojan epämääräisten vatsakipujen syyn, enkä tosiaan jaksanut sitä lähteä julkiselle selvittelemään, ei usko riittänyt että siitä mitään olisi tullut. Yksityisellä ottivat heti kokeet ja syyksi varmistuikin laktoosi-intoleranssi. Jokatapauksessa yksittäiset käynnit omalla rahalla tulee halvemmaksi kuin vakuutuksen pito.

Näitä siis ole miettinyt ja pohdiskellut. Tuttavien elämää seuratessa, joilla lapset sairastelleet paljon ja ollut just korvatulehduskierrettä tms., niin kyllähän se vakuutus on näppärältä vaikuttanut.
 
Ifiltä sai taas muuten ilmaisen 25000e henkivakuutuksen itselleen (vuoden voimassa jonka jälkeen 50e/vuosi) ja sen meedoc neuvolan ilmaiseksi ja mä ehin sit viel saamaan ilmaisen langattoman verenpainemittarin iPhoneen :) Hyvä että hoksasin tuon neuvolajutun, voi sovelluksessa mennä vapaasti kyselee kaikkea :)
 
Paljon sairastelevan tai pitkäaikaisista sairauksista kärsivän kohdalla hoito käy äkkiä julkisellakin kalliiksi. Meillä on kohta 4v tyttö jolla on erittäin laajat ruoka-aineallergiat, ns allerginen ruokatorvitulehdus ja astma. Hoito on julkisella noiden osalta kun asiat siellä lähtivät sujumaan hyvin, mutta siitä huolimatta vakuutusyhtiö on maksanut lääkekorvauksia ym tuhansien edestä. Ja kaikki ei edes mene vakuutuksen piikkiin (onneksi on Kelan lääkemaksukatto jonka alle menee nuo erityiskorvikkeet ja perusvoiteet). Meillä on vakuutukset Fenniassa (koska yhtiötä vaihtaessa rajautuisi kummankin lapsen vakuutuksista pois ne olennaisimmat eli juurikin nuo pitkäaikaiset vaivat) ja omavastuu on sairauskohtainen. Omavastuu nousi juuri 75 euroon tms, mutta meillä on maksettu esikoisen pitkäaikaissairauksista omavastuut 42e vuonna 2000 ja toinen 42e v. 2012 ja edelleen noiden kustannukset korvataan meille täysin. Nuorimmaisella on maksettu 3x 50e omavastuut ja noihin sairauksiin liittyvät kulut korvataan ainakin 18v asti. Yksittäiset sairastelut meillä hoidetaan pääasiassa julkisella.
 
Takaisin
Top