Vauvavakuutus

Mulla muuten evättiin tapiolasta raskausaikana otettu vakuutus koska bmi oli liian suuri. Nyt en tiedä miten pohjolassa, mutta ainakin vakuutusneuvoja sanoi että vasta rakenneultran jälkeen on mahdollista hakea vakuutusta. Näissä saattaa kyllä olla eroja eri vakuutusyhtiöiden kesken.
 
If vaatii näemmä ainoostaan, että on käynyt ultrassa rv 9 jälkeen ja et on 12 viikkoa kasassa. Terveysselvityksen vaikutuksista en sit tiedä.
 
Meni kyl eilen niin hermo Pohjolan asiakaspalvelijan kanssa. Kaikista muista vakuutusyhtiöistä on pystytty lähettämään alustava tarjous vauvalle vaikka osan pystyy sopimaan vasta rak.ultran jälkeen. No Pohjolasta sellaista alustavaa tarjousta ei pystytty tekemään eikä edes antamaan suuntaa antavaa hintaa?? Ihmettelen suuresti näinkin isosta vakuutusyhtiöstä, mutta puhelimessa olikin joku juuri aloittanut kundi.. pistin kyllä palautetta asiasta.

Minulla on jo 4:stä muusta paikasta tarjoukset mutta kun siirrän kaikki vakuutukseni yhteen paikkaan niin sen takia haluan tehdä vertailua monesta paikasta. Varsinkin liikenne- ja vauvavakuutuksissa on hinnoissa isoja eroja..
 
Huh huh! Vakuutustarjoukset pyydetty. Nyt ne pitäisi vielä jaksaa kahlata läpi...
 
Olipa hyvä että tämä ketju osui silmiin, rakenneultra jo 2 viikon päästä niin pitää hommaa vakuutus jo ennen sitä (rajaa kyllä ainakin Pohjolan pois laskuista). Mietin myös vakuutuksen järkevyyttä, mutta ainakin itse olen suuresti hyötynyt siitä ollessani itse vauva. Multa siis löydettiin sydänvika puolivahingossa kun yksityisellä tutkittiin vähän tarkemmin kuin kunnallisella. Vika on siis sen laatuinen etten sitä olis kyllä itse koskaan keksinyt, mutta vaatii muutamia toimenpiteitä. Yleensä sitä ei siks just löydetä ennen kun on liian myöhäistä, joten kyllä myös omalle lapselleni haluan vastaavan mahdollisuuden tarjota :)
 
Meillä otettiin esikoiselle jo syntymättömän lapsen vakuutus, sillon halusin nimenomaan vakuutuksen jossa omavastuu on per SAIRAUS, koska miehellä on astma. Eli jos tytölle tulis astma niin 84 euron jälkeen kaikki lääkkeet ja lääkärit sais hakea täysmääräsenä takasin. No, se oli Lähivakuutuksen aikaa ja uutta sellasta ei enää saa kun ei oo ees Lähivakuutusta enää :sad001 mutta 100 e omavastuu per vuosi on ihan ok sekin, Lähitapiolasta. Ollaan otettu taas syntymättömän lapsen vakuutus, jos vaikka heti oiskin sydänvika tai suulakihalkio tai vaikka jokin muu vika tai vamma. Vakuutuksen turvin voi kuitenkin lähteä herkemmin yksityiselle, jos on vaikka kuumeinen tai oksentava 1-vuotias niin ei sitä halua jonottaa terveyskeskuksessa 5 tuntia kun päiväunetkin pitäis päästä nukkumaan ja syömään. Aika herkästi käydään yksityisellä kun sinne pääsee miltei heti, tai ainakin tietää monelta.
 
Joo se asia selvisi myöhemmin , en vain tänne muistanut kertoa :D pistin palautteen ja mulle soitti joku eri tyyppi ja ihmetteli ja pahoitteli kans tän edellisen toimintaa, seuraavana päivänä tuli tarjous postissa :) mut ei kuitenkaan päädytty Pohjolaan. Huomen pitäis itseasiassa soittaa tosta vakuutuksesta mikä otetaan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Itse soittelen pohjolaan maanantaina, rakenneultrassa olen kylläkin jo ehtinyt käydä, mutta siis vakuutus otetaan silti. Meillä ei ensimmäisellä lapsella ollut aluksi ja paljon sairasteli korvatulehduksia ja korvat piti putkittaa. Nyt siis olen viisaampi. Meillä nytkin lapselle sattui hammastapaturma, jonka vakuutus korvaa jos hammas sattuu irtoamaan ja joudutaan istuttamaan uusi tilalle. Kai sitä rahaa menis turhempaankin kuin vakuutuksiin. pohjolasta olen saanut aina nopeasti palvelua ja muutenkin korvaukset ovat aina tulleet ajallaan. :)
 
Joo elikkä saan postissa lähipäivinä vakuutustarjouksen :) On sitten sekin asia hoidettu :)
Ja sanottiin et ru pitää olla käynyt, jos oikein käsitin :)
 
miten raskausdiabetes vaikuttaa vakuutukseen? onko tietoa?
 
Minun käsittääkseni ei ainakaan pohjolassa vaikuta, mutta kannattaa tarkastaa omasta vakuutusyhtiöstä jos on vaikka eroja nuissa ehdoissa.
 
Pohjolan tarjoukset tuli, 300 euroo vuodessa on vakuutuksen hinta. Meillä kans op-bonukset hyötykäytössä ja kun vielä kaikki muutkin vakuutukset on siellä. Vielä en tiedä terveysselvityksistä, mutta selvinnee lähipäivinä kun soittavat vakuutusyhtiöstä kunhan olen rauhassa lukenut tarjouksen :) Vakuutushan menee siihen asti kun lapsi syntyy niin äidin terveyden mukaan ja sit siirtyy lapsen terveyden mukaisesti katsottavaksi kun lapsi on syntynyt.
 
Takaisin
Top