Vauvavakuutus

syysmami

Näppärä viestien naputtelija
Otatteko/oletteko ottaneet vauvavakuutuksen ja jos vastaatte kyllä, niin miltä yhtiöltä?
Me parhaillaan mietitään tätä vakuutusasiaa, paljon näkyy olevan netissä ihmisiä sekä puolesta että vastaan.. Onhan se himskatin kallis mutta jos sattuu olemaan vauva, joka kovasti sairastaa niin silloin siitä olisi pidemmän päälle (ehkä) taloudellista hyötyä..?
 
Me on mietitty samaa asiaa, ilman että on vielä tultu päätökseen. Kyselty myös lähipiirin lapsiperheiltä onko heillä jne. Pitäisi alkaa toden teolla selaamaan eri yritysten vakuutusehtoja läpi. Tiedän yhdenkin perheen, jossa on paljon vaivannut korvatulehdukset. Varmasti taloudellinen hyöty on yksi näkökulma asiaan, mutta suurimpana etuna he ovat kokeneet sen, että aina korvatulehduksen iskiessä he voivat mennä yksityiselle lääkäriasemalle saamaan hoitoa, ilman jonoja, eikä tarvitse jonottaa kipeän lapsen kanssa kunnallisessa päivystyksessä. Eli enemmän se lapsen mukavuus ja nopea hoidonsaanti on ollut heillä perusteena. Vanhemmalta perusterveeltä lapselta he olivatkin nyt lopettaneet lapsivakuutuksen sillä perusteella, että jos lapsi sairastuu on hän jo niin iso ettei päivystyksessä jonottaminen ole niin tuskallista kuin pienen ja kipeän lapsen kanssa.
 
Me ollaan alustavasti mietitty ettei otettaisi. Mutta ennen lopullista päätöstä taidan vielä kysellä lähipiirin perheiltä, ovatko he ottaneet ja mitä mieltä ovat vakuutuksesta olleet..
 
Hei kiva, ku joku on ottanu tän aiheen täälä puheeks.
Me ollaa miehen kans pohdittu päämme puhki, et mist se vakuutus kannattaa ottaa (ollaan siis ottamassa vauvavakuutusta).
Ollaa saatu tarjous Lähitapiolasta, selvitetty Ifiltä ja Pohjolasta ainaki vähä hintoja...näil näkymin Lähitapiola ois meille järkevin, ainut, et siin kohtaa pitäs kotivakuutus siirtää myös sinne. Lähitapiolas hyvä puoli oli se, et se on aika törkeen kallis muutaman ensimmäisen vuoden, mut halventuu aika reippaasti mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa.

Olis kiva saada muiden mielipiteitä ja kokemuksia vakuutuksista eri yhtiöiltä ni olis helpompi päästä johonkin lopputulokseen! :)
 
Täällä ollaan varmaankin jostain ottamassa. Muut vakuutukset ovat Pohjolassa meidän lainoista saatavien pisteiden takia. Pohjola on kyllä aikas kallis että otetaan kyllä muualta tarjouksia.
 
Me otettiin vakuutus lähivakuutukselta (lähitapiola) koska meillä on kotivakuutus siellä. Vakuutus pitäis ottaa vähintään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa jotta se olisi voimassa heti vauvan syntymästä lähtien. Me otettiin se koska minulla on astma sekä atooppinen iho ja jos vauva sattuis saamaan myös ne taudit niin silloin vakuutus kattaa kaikki lääkäri- ja lääkekulut. Minulla on myös itse aina ollut se hiukan "parempi" vakuutus joten mun ei tarvii maksaa mun lääkäri- ja lääkekuluja ja se on kyllä ollut ihanaa kun ei tarvitse miettiä niitä. Jotenkin se myös tuntuu hyvältä kun tietää että jos jotain sattuis tai jos tulee joku toinen tauti niin ei tarvitse miettiä sitä ekonomista puolta siitä. Onhan se vakuutus aika kallis, maksaa 329e vuodessa kunnes lapsi on 2-vuotias mutta sitten se pienenee (2-5v 266e, 5-7v 207e, 7-18v 115e).
 
sofiaelisabeth, meilläkin on kotivakuutus lähitapiolassa, ja oon miettinyt tota lapsivakuutusta. Ihmettelin vaan, kun nuo sinun kertomat hinnat ovat halvempia kuin mitä olen katsellut tuolta nettisivuilta, tällasen hinnaston löysin. Saitteko te jonkun erityistarjouksen? Ja soititko sinne vai kuinka etenitte?

Olen myös miettinyt, että vakuutus olisi hyvä ottaa. Jos lapsi on perusterve, niin voihan sen sitten myöhemmin lopettaa. Ainakin yhdet kaverit ovat kovasti kehuneet vakuutusta, ja juurikin sitä että pääsee sitten käymään yksityisellä. Heidän lapsella on ollut allergiaa. Mutta onhan tuo hinta aika kova...jos esim. vuosimaksu on n.400€ ja sitten omavastuu 100€, niin pitää käydä 5 kertaa yksityisellä lääkärissä vuodessa....

Mies taitaa pitää näitä aika kalliina. Pitää varmaan nyt piakkoin ruveta oikeasti miettimään asiaa. Oon lykännyt sitä tähän asti, kun huomenna on rakenneultra...
 
Kiitos tiedosta sofiaelisabeth! Olipas hyvä kun sanoit nuo hinnat... en tiedä miten tuolla sivuilla on kaksi hinnastoa, siitä etusivun kautta pääsi kalliimpaan. Ehkäpä tuo halvempi on niille jotka on ennen olleet lähivakuutuksen eikä tapiolan asiakkaita. Noila hinnoilla voisi kyllä ehkä ottaakin tuon vakuutuksen.
 
Hmmm... Sain Lähivakuutuksesta "pikkasen" huonomman tarjouksen, 377 € ja omavastuu 100 €... Suututtaa kun meillä kaikki vakuutukset Pohjolassa ja siellä on erittäin huonot ehdot mielestäni tässä lapsivakuutuksessa. Pitää varmaan kaikki vakuutukset vaihtaa muualle että sais paremman tarjouksen.... Ei jaksaisi vaan alkaa säätämään kaikkea; henkivakuutukset, autovakuutus, kotivakuutus, vuokravakuutus, matkavakuutukset yms... :/
 
On se jännää miten hinnat voivat olla eri riippuen siitä missä asuu... Kuulostaa kyllä aika epäoideudenmukaiselta...

Me saatiin aika hyvä tarjous ja siksi me otettiin se vakuutus lähivakuutukselta. Siinä oli myös aika hyvät ehdot ja melkein kaikki tapaturmat ja sairaudet kuului siihen vakuutukseen.
 
Me ollaan kanssa täällä pohdittu moneen otteeseen tätä lapsi/vauvavakuutusta ja näillä näkymin ei olla sitä ottamassa olleskaan. Meillä on muutenkin niin hajautettu kaikki vakuutukset eri yhtiöihin niin ei millään jaksaisi alkaa niputtaan niitä yhteen (kyllä vain laiskuutta..). Meillä ei tosin ole mitään muitakaan henki- tai tapaturvavakuutuksia itselläkään ja jotenkin sitä on aina luottanut naiivina julkiseen terveydenhuoltoon :) Mutta katsotaan jos sitä mieli vielä muuttuu..
 
täällä nyt smaa ruvettu miettiin.. Juuri kävin lähitapiolalla joka sanoi että Lähitapiolan varmaan suosituin ja parhain vakuutus on lapsivakuutus. Kannattaa katsoa mitä vakuutus kattaa milläkin firmalla, Jollakin voi vakuuttaa vain esim uhden korvatulehduksen vuodes yms..
Mutta kyllä sitä täytää mennä muualtakin kyselemään hintoja, Onhan tuo kallista mutta yleensä lapset on kyllä paljon kipeenä eli kyllä siinä vaivan säästää ku pääsee suoraa yksityiselle.. Meilläkin pitää odottaa melkein puolipäivää ennenku saa jonku puhelimessa kiinni.. Ja sitte se odottaminen, aina on ajat myöhäs, ei sellanen oo kipeälle lapselle kivaa.. Ja tuntuu että täällä päin ainakin Ykityisellä tietyti tutkitaan paremmin ja pistetään asiaa eteenpäin/tutkimuksiin nopeammin kuin kunnallisella.
 
Me on päätetty ottaa tuolta lähitapiolasta kun kotivakuutuskin on siellä, mutta projekti on edennyt vähän hitaasti. Tarjous kyllä jo saatiin. Pitää hoitaa se nyt kiiruusti, ennen kuin se kolmen kuukauden raja menee umpeen. Meillä kai se tapahtuu 13.6. kun LA on 13.9.
 
Oon oottanut tarjouksia oikeastaan kaikista vakuutusfirmoista. Toi Lähitapiolan vakuutus vaikuttaisi minusta parhaalta, juurikin näiden pienten "arkisten" sairauksien vuoksi. Heillä oli siis mielestäni fiksuimmat omavastuusysteemit. Mutta sitten tulee mutta. Eli vaativat että siellä olisi myös joku toinen vakuutus, esim kodin irtaimistovakuutus. Meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa nyt ja kauhea säätö tulisi että alkaisi kilpailuttamaan kaikkia vakuutuksia. Ja lisäksi, lainat on OP:ssa, joten jos siirrettäisiin vakuutukset pois niin jäisi plopplopit käyttämättä... Huoh. Täytyy käydä vielä Pohjolassa juttusilla, siellä on tullut jotain muutoksia lapsivakuutukseen, saa siis itse räätälöidä ilmeisesti paketin mitä haluaa vakuutukseen. Tässä tulee kohta jo hoppu!
 
Me ollaan myös otettu tarjouksia vastaan melkein jokaisesta yhtiöstä ja nyt näyttää vahvasti siltä, että Lähitapiolaan kallistutaan...pienenee se vakuutuskin kokoajan mitä isommaks lapsi kasvaa! :)
Kotivakuutus mulla on Pohjolassa, mut tarjouksen perusteella saan senkin halvemmalla Lähitapiolasta :)
 
Näin on, Sirie, kyllä se Lähitapiola tosiaan vaikuttaisi parhaalta joka suhteessa.. :) Vaihdettaisiin itsekin tosiaan jos ei olisi lainat Op:ssa (plopplopit tekee meille aika paljon halvemmaksi vielä Pohjolassa).
 
Me otettiin vauvalle vakuutus Pohjolasta, kun meillä siellä kaikki muutkin vakuutukset (+ easy alennukset ja keskittämisalennukset). Oltiin ihan tyytyväisiä tuohon Pohjolan vakuutukseen, kun siinä tosiaan sai itse päättää mitä kaikkea haluaa vakuutukseen sisällyttää ja mitä ei. Omavastuu lääkäri- ja lääkekustannuksissa oli 100e, mutta vakuutuskautta kohden eli vuodessa eikä joka kerta, kun pitää lääkärissä käydä. Olihan siinä miettimistä, että mitä kaikkea vakuutukseen haluaa mukaan ja mikä ei niin oleellista, mutta tuo vakuutus siitä hyvä, kun siinä ei ole enää varausmaksua, vaan tulee heti voimaan ja korvaa äidin raskaudesta aiheutumia sairaalakuluja tms (esim. raskausmyrkytys tai muu syy joutua sairaalaan, ei kuitenkaan synnytykseen liittyvää sairaalassaoloa), tosin vain julkisella puolella. Vauvan sitten voi viedä kyllä yksityisellekin. Lisäksi tykkäsin siitä, että tuokin halpenee jonkin verran ajan myötä ja sen voi pitää lapsella vaikka lopunelämää, eli ei varsinainen vauvavakuutus vaan voi ottaa minkä ikäiselle tahansa.
 
Mile: Ai oliko se omavastuu tosiaan noin hyvä? Kun alkukeväästä katselin heidän sivuillaan, puhuttiin siitä että omavastuu on jokaista uutta sairautta kohtaan 100 €. Aivan huippua jos on muuttunut noin paljon paremmaksi :) Voin siis hyvällä omallatunnolla jatkaa Pohjolassa.
 
Takaisin
Top