vauvavakuutuksista

Mirde

Puuhakas puhuja
pientä galluppia haluaisin.

Eli joko olette hankkineet? Mistä ja miksi sieltä? Mitä vakuutukselta haluatte?

Itse toivoisin vakuutusta, joka automaattisesti jatkuu lapsen synnyttyä: ei katkea eikä sulje sitäkautta pois tiettyjä sairauksia: esim. jos on korvatulehdus ennen 2kk ikää, niin jakossa ei korvaa niitä-tyylisiä tapauksia.

Meillä on muuten vakuutukset Iffillä, mutta en ole kuullut hyvää sen vauva- ja lapsivakuutuksista (katkeaa juurkin). Nyt tuli tv:ssä mainos, että on uuudistunut. Tässä linkki:

http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaat/Vakuutuksemme/Vauvavakuutus/Pages/Esittely.aspx

Mielipiteitä?
 
Meillä on aiemmalta 6:lta lapselta syntymättömän lapsen vakuutus otettuna pohjantähdestä ja hyvä vakuutus ollut(on ollut korvakierrettä,allergiaa ja infektioastmaa,muutamat luetellakseni...)
Mutta tilastojen ja vakuutusyhtiöiden sääntöjen mukaan enää seiskasta ei saatu syntymättömän vakuutusta(kuudennesta lapsesta kuulemma riskit kasvaa,vaikka äiti toisaalta oliskin ihan kunnossa raskausaikana) eikä enää tästä kasistakaan.Mutta 7 päivää syntymästä,kun kaiken todettu olevan ok,saadaan vakuutus ja samasta firmasta otetaan,tyytyväisiä ollaan oltu[:)]
 
Haniliini, mä taisin kanssa aiemmin kirjoittaa Pohjolasta, kun kaveri oli antanut virheellistä tietoa, että olisi pakko vaihtaa lapsivakuutukseen. Nyt kun eilen itse luin webbisivulta,niin sehän on juurikin noin, että voi vaihtaa edullisempaan jos haluaa. Pyysin tarjoukset Fenniasta, IFiltä ja Pohjolasta, voi olla että Pohjolaan päädytään kun siellä on muutkin vakuutukset. Ne ei vaan korvaa perusvoiteita, mikä on allergiselle lapselle aika iso kuluerä.. Tietty toivon ettei omat ongelmat periytyisi lapselle, ja toinen juttu on sekin, että korvataanko edes lähtökohtaisesti niitä kun mulla on ollut pahat allergiat ja atopia.
 
heippuli,
 
Tässä perustietoa...
 
Pohjolan sekä Pohjantähden turvat on ajaltaan laajimmat eli samalla vakuutuksella mennään 65 ikävuoteen asti (jos siis haluaa).
 
Pohjola n. 570 € (yksinään) 340€ kotivakuutuksen kanssa, Pohjantähti (vain kotivak. kanssa) 520€
Eli myös hinnassa tämä näkyy..
 
Ifin uusi turva on ainoa vakuutus mikä turvaa jo odotusaikaa ja korvaa synnynnäisiä sairauksia/vammoja eli esim: selkärankahalkio, vesipäisyys, älyllinen kehitysvamma, cp, down yms yms. Ja myös jos kävisi niin kauheasti (koputtaa puuta) että vauva kuolisi kohtuun. Hinta odotusajalle alle 200 euroa ja syntymän jälkeen "keskittäjälle" alle 300€ ja muille alle 400€.
 
Sitten on vielä monen monta muuta vakuutusyhtiötä mutta ainakin itsellä päätös meni näihin muutamaan.. Jos joku haluaa jotain muuta vertailua niin mulla on niitäkin... en vaan jaksa kaikkea kirjoittaa.. [;)]
 
 
Todennäköisesti Ifiin,siellä meillä on kaikki muutkin vakuutukset...
Paperit puoliksi jo täytetty...
 
Meillä vakuutus otettiin Pohjolasta kun kaikki muutkin vakuutukset on siellä. Hinta oli sen 340e.
 
Turvasta kellään mielipiteitä? Meillä on kaikki vakuutukset siellä, juuri kk sitten vaihdettiin [;)]
 
Mikähän olisi Pohjolasta hyvä vakuutus nyt kun on liian myöhään liikkeellä?
Tuo vauvavakuutus olisi pitänyt ottaa 3 kk ennen laskettua aikaa ja itsellä ei ole enää kuin reilu 2 kk...

(oho, olinkin elokuisissa kun "kuulun" tuonne kesäkuisiin mutta jospa joku tahtois neuvoa kuitennii...)
 
vakuutusta voi yrittää hake avielä vaikka olisi 3 kk raja mennyt kii..Mutta vakuutusta ei välttämättä enää hyväksytä vaan sen voi hakea kun vauva on 2 kk ikäinen..jotkut vakuutusyhtiöt myöntävät vielä myöheminkin mutta...
 
Miten noi jotkut vakuutukset on niin kalliita? Onko niissä mimmoset omavastuut?

Meillä vauvavakuutus Fenniasta. Odotusajalta 90€, 335€ alle kaksi vuotiaalla, 2-6 v. 175€ ja 112€ kun täyttää seitsemän ja siitä eteenpäin. Omavastuu 50€, kyseessä siis sairas- ja henkivakuutusyhdistelmä. Vakuutus siis jatkuu kunnes kersa täyttää 17v. ilman mitään lisärajoituksia, halpenee vaan kun lapsi ikääntyy. Ennen syntymää otettuna korvaa myös kehityshäiriöt yms. Vakuutus ei korvaa perusvoiteita (käsikauppatavaraa siis), näön tarkastuksia, puheopetusta yms. mutta ihan rehellisesti, en kyllä semmoista odottanutkaan :)

Itse olen atoopikko, oireet pysyneet viime vuodet hyvin hallinnassa (mitä ei tosin taidettu edes kysyä) ja se ei ainakaan aiheuttanut tohon vakuutukseen mitään rajoituksia.
 
Mä olen kanssa vertaillut vakuutuksia, koska hermostuin Nordean vakuutukseen. Hinta oli 485 euroa... Yritin kovasti kysellä, että mikä ihme tässä on, että hinta on näin kova, vaikka meillä on kaikki vakuutukset Nordealla, niin tytteli ei osannut sanoa yhtään mitään. Näin ollen päätin vaihtaa kaikki meidän vakuutukset johonkin toiseen yhtiöön. Edullisin vaikutti olevan Lähivakuutuksella (299,50 e) ja Fennialla joidenkin bonusten kanssa 301 euroa.

Taidan päätyä siihen Fenniaan, koska siellä myös muut vakuutukset vaikuttivat olevan aika hyviä.
 
Meillä otettiin pohjolasta, koska siellä kaikki muutkin vakuutukset. Ja siellä siis, koska op:ssa on asuntolaina ja saadaan siis hyvät keskittämisalennukset.
Pohjolan n.340e kuulosti kohtuusummalta verrattuna kaverin yli 500 euroon. Joten en hirveesti edes tutustunu sit muihin vaihtoehtoihin.
 
Me saatiin Turvasta tarjous 280€, nyt vaan mietityttää että saadaanko edes koko vakuutusta koska mulla verenpaineet pilvissä [&:]
 
Mä vein paprut Iffille perjantaina. Samaa jännään: saadaanko vakuutusta.. mun perussairauden vuoksi. Mä kyllä älähdän jos siihen kaatuu! Enkä vois käsittää, että äidin verenpaineen vuoksi estäisivät vauvan vakuutusta!! Peukutetaan meille! [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Haniliini

^Tuossa vaan on semmonen mutta, että jos vakuutuksen ottaa kun vauva on 2kk, niin tarvii lääkärintarkastuksen. Eli jos siinä löytyy jotain häikkää, niitä ei korvata :S


Sen verran korjaan että ainakin Pohjolassa syntymän jälkeen hoitokuluvakuutusta voi hakea kun lapsi 2kk ikäinen ja tällöin vanhemmat täyttää terveysselvityksen (ei siis vaadi lääkärin tarkastusta)
 
Laitettiin Aktialle hakemus..Vuosimaksu 469 €, mutta ei omavastuuta..
Omasta vakuutusyhtiöstä missä on talo ja autovakuutukset saatiin kallein tarjous..Eli Pohjantähti tarjosi kalleimman vaihtoehdon..Ne kyllä korvaa allergiamaidot, joten se varmaan selittää kalliin vuosimaksun..vähän alle 500 € + omavastuu 70 €/sairaus..
 
Soitin vakuutuksen perään...Myönnetään normaalisti, mutta ne jäi oottamaan puuttuvaa ruksikohtaa äitiyskortista..Alkoholin käyttö ennen raskautta, neuvolassa ei olla siihen merkitty mitään ruksia...Enkä oo ees ite huomannut ko asiaa...No nyt laitoin itse ruksin ja postitin yhtiöön...Niin ja jouduin allekirjoittamaan kopion siitä sivusta...[;)]

Eli yksi homma hoidettu listaltani (mitä hommattavaa tiitiäiselle)...
 
Kauanko mahtaa päätöksissä mennä? Mä vein hakemuksen jo ainakin pari viikkoa sitten, eikä mitään ole kuulunut... ketuttaa! [:'(]
 
Takaisin
Top