vauvautuneet :)

jemppi, täälläkin oli aluksi aika voimakkaita baby blues oireita väsymyksestä johtuen. Itku tuli useampaan kertaan ja huono omatunto sitten kans. Kun sai puhuttua tunteistaan ja myös kaikista uuden arjen huolista/ihmeistä toisten saman kokeneiden kanssa (mun parhaat ystävät onneksi ovat tämän kaiken jo kertaalleen kokeneet), niin alavirekin alkoi poistua. Toki vieläkin raskaalta tuntuu ja totuttelua vaatii tällaisen elämänrytmin opettelu, mutta parempaan päin menossa kuitenkin. Voimia siis sulle! Ja kannattaa puhua tunteista miehelle, että hän ymmärtää myös. Meillä mies oli aivan ihana tuki mulle, kun itkeskelin hormonihöyryjä.
 
Tsemppiä kovasti jemppi ja Minsu!
varmasti kun kaikki on uutta ja on väsynyt ja ehkä epävarmakin niin saattaa tuo alavire iskeä,itekki oon miettinyt kuinka sitten pärjään,en oo ikinä ees vaippaa vaihtanut muusta puhumattakaan..täytyy vaan olla armollinen ja jättää vaikka siivoukset vähemmällä ja tyytyä valmisruokaan että ehtii levätäkkin ja nauttia vauvailusta..[:)]
 
jemppi - oletko kokeillut, että laitat vauvan jonkun viltin/kapalon sisään kun alat syöttämään ja sitten siirrät omaan kehtoon? Yleensä se lämpötilan vaihtelu saa vauvan heräämään. Eka on lämpöistä ja äidin tuoksua, sitten kylmää. Mä myös pidän syötön aikana samaa pukluliinaa ja laitan sen vauvan kasvojen lähelle, kun laitan nukkumaan. Siinä on sitten minunkin tuttua ja turvallista tuoksua. 
 
Tämä vauva-arkihan on vallan kiireistä. Pieni 6 vrk vanha muru pyörittää kahta aikuista 6-0. Toki kaikki muutenkin uutta eikä mitään rutiineita eikä millekään ole vielä sellaista vakiintunutta järkevää paikkaa. Mutta eiköhän tää tästä. [:)]
 
Kauanko teidän vauvat viihtyy rinnalla? Meillä sairaalassa olo aikana tuo söi kahden tunnin välein tunnin.. oli aika raskasta yöllä. Mut nyt kotona on riittäny 10 min. tissittely muutaman tunnin välein [:-] saako se mahansa täyteen noin vähästä?
 
TuuliEnkeli, hyvä, aloin jo huolestua... :)

Jotenki tosi stressaavaa tämä vauvan kanssa olo... mies on yön töissä ja minä hätäilen jo valmiiksi miten pärjään kakkavaipan vaihdosta... muutenkin itku meinaa tulla koko ajan ja tuntuu etten jaksa enkä pärjää [:(]
 
Carinat meilläkin sairaalassa tississä roikuttiin melkein koko ajan ennenkuin maito nousi kunnolla rintaan. Nyt tosiaan voi olla että 10 minuuttia riittää ja neuvola tarkkailee painoa, joten siinä nähdään tuleeko maitoa tarpeeksi.[:)]

Täällä käytiin ensimmäistä kertaa kylvyssä, ei ollut neitin mielestä niin kiva juttu [:D]

Baby bluesin oireita ei onneksi ole ollut, mutta kyllä alkaa jo vähän tympimään ajatus että mies palaa töihin ensi viikolla. On niin kiva kun voi päivällä jakaa vaipanvaihtorumbaa ja antaa virkeä muksu miehelle ja ottaa itse torkut.

Syntymäpainokin oli ylittynyt reilussa viikossa, olin vähän yllättynyt ja helpottunut. Kyllä se siitä kasvaa [:)]
 
kummasti se arki alkaa suttaantumaan.. poika kasvaa ja on kokoajan enemän hereillä ja kiinnostunut ympäristöstä. eilen käytiin työpaikalla moikkaamassa mammoja ja pyörähdettiin vielä kirpputorillakin. pikku-ukko oli kuin enkeli koko reissun.
mies tekee pitkiä päiviä töissä, olisi kyllä kiva jos olis täällä. noh, sunnuntaina onneksi on vapaapäivä[:)]

pyykkikone pyörii kokoajan ja tuntuu että koko kämppä on sekasin kokoajan..mutta eipä hirmusesti haittaa [8|] jos jotain kyläilijää haittaa niin ei tarvii tulla..heh..

kyllä aika menee nopeesti eilen poika täytti jo 3 vikkoa, hurjaa...ja ristiäiset on vielä ajatusasteella..[&:]

tosi hyvin muuten mennyt täällä, ukko herää 2-3 kertaa yössä ja välillä nukkuu yöllä yli 5 tuntia putkeen. iskä onneksi yöllä käy vaihtamassa vaipan jos on tarvetta..itse toiminut ruoka automaattina, yleensä laitetaan poika kehtoon nukkumaan illalla, mutta kun ensikerran pitää syöttää niin viereenhän poika sitten jää nukkumaan <3

..tulisikohan se mies pian kotiin töistä ....
 
Piiuska mitäh, suostuuko sun ukkosi yöllä vaihtamaan vaippoja, ei täällä vaan! [8D] Noh päivällä hoitelee sitten siitäkin edestä.

Täällä olisi kasteen sijaan nimiäiset, mutta ei huvittaisi järkätä koko kemuja. Milloinkahan ne pitäis järkätä jos meinaisi... Nimi on kyllä jo aika valmis, ei jää siitä kiinni [;)] Mies haluaisi paljastaa nimen jo nyt.
 
Lenita; juu, itse en ole vielä kertakaa yöllä joutunut nousemaan vaipanvaihtoon..heh..ja muutenkin mies hoitaa sen aika kun on kotona, kyllä mä saan tehdä sitä ihan tarpeeks muina aikoina..heh..
meinasitko Lenita mennä torstaina 28.10 sinne ensikertaa äidiksi kerhoon? itse tarkoitus olisi.


tänäänkin miekkonen töissä 11-21.00 tylsää..noh, on kyllä menoa, pitäisa käydä kylässä veljen perheellä, ja sit kaveri pyys istumaan iltaa niille, kuulemma ruokaa olis tekemässä..todella kiva kun muistaa muakin[:)] en homehdu tänne kotiin.

pitäisiköhän sitä lähteä hiukan ulos...enpä taida, kylmhän siellä on, aamulla oli jo -5 hrr...
 
Vauva söi ja pulautteli koko yön... Yhteensä nukuin 2 tuntia. Ja kahdeksan jälkeen tyttö on ollut kuin enkeli.
Onneks miehellä on nyt muutama päivä vapaata, niin ei tarvitse yksin jaksaa.
 
Riikka33 kiitos tuosta vinkistä! On toiminut mallikkaasti jo muutaman kerran.

Tosin viime yö meni vatsavaivoja kitistessä joten pieni sai nukkua meidän vieressä.
Jos sitä nyt nukkumiseksi voi sanoa... Toivottavasti ensi yö olisi parempi. Kyllä
jo odottelen että nuo unipätkät vähän pitenisi.

piiuska mikä tuo ensi kertaa äidiksi kerho on??
 
jemppi ; tuo on seurakunnan järjestämä kerho ensiäideille.
olemme lenitan kanssa samalta paikkakunnalta ja täällä tuo alkaa ensiviikolla.
kyllä varmasti joka kaupungista löytyy, kun tähänkin kylään on tuollainen kyhätty.
joka kerralle oli eri aihe, ja viis kertaa taisi olla..ihan kiva kun tuollasia järjestetään.


juuri kannoin pienen enkelini sänkyyn nukkumaan, nukahti syliin,enkä millään raaskinut herättää toista aiemmin, yli tunnin toinen tuhisi sylissä...kyllä toinen on vaan niin pieni ja viaton <3

juuri siippakin soitti,että pääsi töistä. [:D] eli kohta kotona ..jeee..

vitsi tuli jorvistakin lasku..on se hurjan kallista...3 päivää 195e ..kauhulla odotan ´tuota 5 päivän laskua kun kävin siellä uudestaan rintatulehduksen takia.
miten ihmeessä näistä "ylimääräisistä" laskuista selviää, muutenkin elää kädestä suuhun.
noh, kyllähän sitä asiat aina jotenkin suttaantuu.

taidanpa nyt tehdä itselleni kuunon kaakaon [;)]

mukavaa perjantaita kaikille
 
Piiuska Taitaa jäädä toi seurakunnan juttu väliin, mies vie auton töihin enkä tiedä jaksaisinko muutenkaan, vaikka ihan hyvähän se olisi olla ihmisten parissa enemmänkin. Se taisi olla vielä jotenkin keskellä päivää.

195 euroa/3 päivää, voi hemmetti ja minä olin 4 päivää, voi pylly miten kallista on tuo synnyttäminen. Tai noh, muissa maissa on varmaan moninkertaiset maksut. Onneksi jätin verihiutaleet ottamatta, paljonkohan nekin olisivat maksaneet.

Ei olla toukan kanssa edes ulos vaunuilemaan päästy vielä, mutta jospa vaikka huomenna saisi sen verran itsestä irti. Äsken se vetäisi päikkäreitä parvekkeella. Jotenkin hankalaa tuo pukemisen arviointi, mutta nyt ainakin meni nappiin.

Imetyspaitoja ja toppeja pitäisi hankkia. Kyllähän tää kotona menee mutta jos joskus meinaisi jossain vaikka kahvilassa imettää niin olis kiva ettei tartteis kauheasti stripata.[8D] Nekin on niin pirun kalliita, vaikka olen käytettyjäkin etsinyt.
 
Mäkin oon ajatellut imetysliivejä sosiaalisiin tilanteisiin mutta tällä hetkellä sekin olisi haastava, kun maitoa valuu niin kuin saavista [:D] Me ollaan usein ruokailun jälkeen pojan kanssa molemmat ihan märkiä. Maitoa valuu enemmän kuin poika ehtii imeä ja kun vaikka siirtelen poikaa tai vaihdan asentoa, niin maitoa valuu pitkin kroppaa. Tällä hetkellä kotona ruokailu aina suosiosta ihan ilman paitaa. Vähentää pyykin määrää.
 
onpas ihana ilma näin lauantaille [:)] tultiin just ulkoilemasta, oltiin ihan koko perheen voimin kavelyllä torilla..pääs poika moikkaamaan kummejaan serkkupoikiaan ja mummia kun tehtiin treffin torikahvilaan. oli ihana ulkoilla tuossa ilmassa..nyt sitten mies lähti taas töihin ja palaa vasta kolmen aikaa yöllä [:(] noh eiköhän me sällin kanssa jotain keksitä..nyt ainakin hän on niiiin väsynyt mutta ei millään raski nukkua..hengailee vaan ja katselee maailmaa ympärillä [:D]

ajattelin jos huomenna kävis aamulla kirpputorilla, täällä omassakin kyläpahasessa olisi, mutta veljen vaimo sanoi että ei suosittele menemään sinne vaunuilla, ahdasta kuulemma.
jos sitten lähti myyrmäessä pyörähtämään...katsotaan nyt millanen fiilis huomenna..sais tuo miekkonen nukkua jos lähdettäis pois.

huh, kohta se on joulukin jo ovella...hui hirvitys!!! mulla ei ole vielä yhtään lahjaideaa kellekään..olen siis aina tehnyt itse lahjat äidille mummille ym, läheisille...
noh täytyy yrittää keksiä jotain... koko joulu on kyllä resi minulle..aina..yritän kerätä kaikki "yksinäiset" että kenelläkään ei olisi kurjaa jouluna..tänä jouluna olen ilmouttanut että emme lähde mihikään.meille kaikki on tervetulleita tietysti..saa nähdä miten käy...

voi telkkarista tulee ohjelmaa italiasta...voi...kumpa pääsisi sinne..pakko vissiin taas katsoa vuokrataloja toscanaan ensikesälle...ei oikeesti ole varaa lähteä, mutta aina voi haaveilla [8|] jos katsoisi omia kuvia toissa kesän italian matkalta <3
 
ai niin, Lenita : harmi kun et pääse tulemaan, ajattelinkin että on tuo auto oklemma..itsellä kun kävelymatkaa on n. kilometrin verran päästää hyvin jalan.

niinkuin samovaari sanoi että Hm:ltä saa noita paitoja, ja hyviä on. oon kyllä samoja ostanu myös kirppikseltä muutamalla eurolla..turha mielestäni ostaa hirmusen kalliita.

Zil, itsellä aika lailla sama oklemma tuon maidontulon kanssa[:D] kyllä liivisuojat on hieno keksintö .. itse kans kotona ilman paitaa on paras..mutta taitolaji kun on muualla..heh ...
mutta kyllä siihen oppii..pakko kun on.eikä täällä kotonakaan aina voi jemmassa olla [:D]
 
mullakin tuota maitoa tulee aika tavalla... kotona oonkin nyt syöttäessä avannut imetysliiveistä molemmat puolet, ja laittanut sille puolen mistä en syötä harson siihen liivin väliin ja kääntänyt lopun tissin eteen (nännin päälle). saa ylimääräiset maidot valua sitten siihen harsoon, ei mene liivit/liivinsuojatkaan likaisiksi. liivinsuojina oon nyt käyttänyt kestoliivinsuojia... sellaiset joissa ei oo kosteussulkua ei kyllä toimi mulla ollenkaan, kun tulee heti läpi. kosteussululliset suojaa hyvin liivitkin maidoilta (varsinkin kodin ulkopuolella liikuttaessa on mainio juttu). harmi vaan, että mulla ei oo kovin monia noita suojia, joten oon sitten koittanut säästellä niitä ja koko ajan saa olla pesemässä. ajattelin nyt panostaa noihin kestosuojiin, kun aiempien lasten kohdalla mulla on mennyt kertakäyttöisiä suojia melkein paketillinen päivässä ku on rinnat valuneet niin paljon... tulee suuri säästö noilla kestoilla! on mulla paketillinen kertakäyttöisiäkin, mutten vielä oo joutunut niitä käyttämään.

piiuska saanko udella mitä varten teillä noin kallista on tuo sairaala-aika, vai olitteko perhehuoneessa? en juuri nyt muista. [:D]
 
Meillä nämä vauvahommat lähti vähän myöhässä käyntiin kun pieni oli kaksi ensimmäistä päivää teholla. Kävi todella hyvä tuuri kun täällä tehon tarkkailuosastolla saamme olla miehen kanssa molemmat yötä vauvan luona, viime yö oli ensimmäinen.

Huh sitä maidonnousua ei voi kuin tuijottaa näitä että onko ne oikeasti mussa kiinni :) Aloiteltiin imetystä siis vasta viime yönä ja äsken poika vetäisi ekaa kertaa lääkärin määräämän 40ml kokonaan tissistä! Kyllä on äiti ylpeä <3 Nenä-maha letkua vielä joutuu joka toisessa syötössä vähintään käyttämään kun ei ole toisella voimia leikkauksen ja nukutuksen jälkeen imeä.. Äippä siis istuu lypsykoneessa kiinni [:D] Mutta olosuhteisiin nähden täällä on saatu imetys edes jollakinlailla käyntiin [:)]

Tästä ei onneksi mennä kuin eteenpäin ja vauhti on hurjaa (samalla hurjalla vauhdilla kuin syntyikin) 3 päivää sitten syntynyt, 2 päivää sitten operoitu ja tänään jo eka iso ateria ihan ite!

Kerkeisköhän tunnin nukkua ennen seuraavaa syöttöä... [8|]
 
Takaisin
Top