Vauvatarvikkeiden jako tyttöjen ja poikien osastoihin

Ja miksi hei eläinkuosisetkin vaatteet on tytöille jotain ihme ripsisilmä-ylisöpistyksiä rusetit päässä jne? Eikö eläin nyt voi olla vaan eläin?
 
Ikuisuusaihe! Ollessani viimeisillään raskaana sain tosi monelta lahjoituksina pikkuvauvan vaatteita, ja siellähän oli tyttöjen ja poikien vaatteet sulassa sovussa sekaisin keskenään. Ja kyllähän mä niitä "poikienkin vaatteita" käytin tytöllä, oli autoja ja sinistä ja vihreää vaatetta.

Nyt kun tyttö on jo "vanhempi" ja kasvu hivenen hitaampaa, on tullut hankittua ja osteltua paaaaljon tyttömäisiä ihanuuksia. Mun tytölle passaa vaaleat, kuulaat värit. Vahvat ja tummat värit (sininen, t.punanen, vihreä) saavat tytön näyttämään tosi kalpealle. "/ Ja olen ajatellut niin, et mä puen tyttöni "hepeneisiin" tasan niin kauan, kunnes tyttö itse osaa sanoa (jos sanoo), ettei halua sitä keltaista, pinkkiä, beigeä ja liilaa päälleen pukea! :) Nih. Ja se on muuten fakta, et tytöille löytyy niin paljon ihanampia ja monipuolisempia vaatteita, mitä pojille!
 
Ja se on muuten fakta, et tytöille löytyy niin paljon ihanampia ja monipuolisempia vaatteita, mitä pojille!

Eihän tuota sikäli voi kieltääkään, että ihanuus on varmasti katsojan silmässä. :) Tuskin täällä kukaan pahalla katsoo sitä, jos tytön pukee selkeästi tyttöhepeneisiin. :) Mutta itse en voi tuota nyt allekirjoittaa. :D Tykkään paljon enemmän neutraaleista vaatteista.:)
 
Jep, onneksi ihmisillä on erilaiset mielipiteet ja tyylit, muutenhan kaikki menisivät pukeutumisessa samassa massassa :)

Ja juu tunnustetaan myös se, että vaikka kaapista löytyy todella paljon värikkäitä, kaikenvärisiä ja ns.poikien vaatteita, niin onhan siellä myös iso läjä mekkoja/tunikoja/muita tyttömäisiä kamppeita. Vaatefriikki äippyli muutenki oon :D
 
Täytyy nyt tarkenpaa, että en ole sitä mieltä että en voisi tyttöä mekkoon pukea, kyse on enemmän siitä millaiseen mekkoon. :D Enemmän häiritsee se värityksen ja kuvituksen jyrkkä sukupuolijako. :) Voin aivan hyvin laittaa tytölle mekkoja ja tunikoita päälle, mutta en mitään yltiöprinsessamaista röyhelöunelmaa. :D Ihan sama onko se sitten housut tai paita tai mekko, en tykkää siitä ajatuksesta, että tytölle pitäis olla kamalan söpöä ja nättiä ja hempeää prinsessatavaraa ja pojalle traktoreita, autoja ja muita stereotyyppisesti poikajuttuja.

Itsekin käytän pelkästään mekkoja, ellen ulkoile tai tee pihahommia, ei mekoissa mitään vikaa, mutta siinä ajatusmaailmassa on, että tietyt värit ja kuviot on tyttöjen ja toiset poikien.
 
Juurikin näin :) En oo tainnu hirveesti kauppoja kierrellä, kun ei ole kohdalle sattunut(ainakaan muistaakseni) sellaista kauppaa, joka ei olis vaatteita eritellyt sukupuolen mukaan
 
Niinhän niissä kyllä tuppaa olemaan, ja tyttöjen niitä prinsessoja :wink No mutta onneksi löytyy myös sellaisia vaatteita mitä voi mielellään laittaa lapsille :)
 
Tänään juuri kävin pyörähtämässä Henkkamaukassa ja sattui silmiin muutama tosi kiva mekko vauvalle. Semmosia neutraaleita ja simppeleitä liivimekkoja ja muutama farkkumekko. Semmoisista mä tykkään. :) Mutta poikien puolella petyin, kun kaikki mikä olis väreiltään ollut kiva, oli 'koristeltu' jollain printillä. Yksikin sinivallkoinen paita, jonka olisin värin puolesta voinut pukea toki sekä tytön että pojan päälle, oli sitten varustettu rumalla Kippari-Kalle kuvalla. :sad001 En tykkää Kippari-Kallesta alkuunkaan! Jos siinä ei olis ollut sitä printtiä, olisin ostanut sen heti! Me kun ei tosiaan tiedetä edes sitä tulokkaan sukupuolta... :)
 
Mää oon taas ihan rakastunut noihin ME&I vaatteisiin, ne kun sopii kaikki sekä tytöille että pojille, ja tosi ihania kuoseja :) I LOVE :)
 
Me and i-vaatteet on kyllä kivoja mutta valitettavasti sielläkin on tytöille paljon ihanampia vaatteita. Mutta minkäs teet.
 
Mää oon kyllä niitä käyttäny ihan sekaste :) paitsi turkooseja haalareita en oo ainakaa toistaseks tytölle laittanu, mut muita värejä oon kyllä ja kaikki kuviotkin menee
 
Mitä olette muuten tykänneet äitiyspakkauksesta? Itsellähän ei nyt ole kokemusta muista, kun tästä mitä tällähetkellä jaetaan, mutta tykkäsin siitä kovasti! Erityisesti kaikesta missä oli turkoosia. :Heartred
 
Täälä oli joku kirjottanut angry birds vaateista ni pakko sanoo et me ostettiin tyttöjen osastolta punanen lakki pojal ku poikien puolen lakki oli musta kamalan vaalean sininen sen värinen josta mä vaan en tykänny yhtään et tulee muutenkin välillä ostettuu jotain kivan väristä tyttöjen puolelta pojalle.. :) en nyt vaaleanpunasta mut jotain muuta kivan väristä tulee osteltuu... :)
 
ReginaVeritas ekan kohdalla just otettiin mieluummin pakkaus ku rahat ku sai paljon enemmän :) Tykkäsin kyllä, oli ihana availla sitä, kun ei ollut vielä hirveesti tullu ostettua vauvanvaatteita. Ja ovat kuitenkin laadukkaita ja ihan kivan näköisiä. Tosin nyt mahdollisen seuraava kohdalla ei varmasti laatukkoa tule otettua, kun saa tytöltä sivuun vaatteita jo valmiiksi.
 
Mutta ekan lapsen kohdalla kyllä suosittelen mieluummin pakkauksen ogttamaan mitä sen rahasumman. Silla rahalla kun ei saa kuin pienen osan äitiyspakkauksen vaatteista. (tosin sit kirpparihinnat erikseen.. :) )
 
Itsekin olen (kyllä nyt jo, vaikka vasta ensimmäistä odotan :D ), että varmaan ei tule uudestaan enää tuota pakkausta otettua. Juuriin sillä ajatuksella, että vaatteita ja muita on sitten ihan eritavalla jo valmiina mahdollisten uusien raskauksien kohdalla. :)
 
näinhän se on :) Mutta laatua en mene haukkumaan, tosi laadukasta ja hyvännäköistä vaatetta/tarviketta löytyi pakkauksesta. Tosin omalla kohdalla sain vanhan paketin, kun uudessa olisi ollut kivempia vaatteita, mutta ihna tyytyväinen olin silti ;>
 
Me ei tiedetty sukupuolta etukäteen, joten hommattiin vähän kaikenlaisia vaatteita. Värivalikoimassa on oikeastaan ihan kaikkea, paitsi ei mustaa, koska en oikein miellä sitä vauvan enkä pikkulasten vaatteiden väriksi. Poika tuli loppujen lopuksi, mutta ei näytä suunnattomasti loukkaantuneen vaaleanpunaisistakaan vaatteista. Hyvin sopii yhteen hiuskiharan ja räpsyripsien kanssa :)

Mitää hurjia printtikuvioita en todellakaan ole suostunut pojalle laittamaan: muumeja, maailman vahvinta nallea ja barbabapoja on löytynyt. Luulen, että sukulaiset on enemmän ottaneet paineita noista väreistä. Toivottavasti kukaan ei innostu ostelemaan meidän pikkuiselle kuitenkaan mitään Kippari-Kalleja ym. kiroiluhahmoja. Tuon mielestä Peppi Pitkätossu on jo liian villi laulu!
 
Takaisin
Top