Vauvat ja tulevat isit

Vilijonkk4

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuunmammat 2015
Mites teillä varsinkin esikoista odottavilla tulevat isit suhtautuu asiaan?

Meillä isi on oikein innoissaan, vaikka hänkin varmasti pelkää keskenmenoa. Kovasti suunnittelee, kuinka ostaa tulevalle pojalleen jypin tutteja ja muita tuotteita. Toivottavasti en tuota hänelle pettymystä, mikäli tuleekin tyttö :D Hän miettii, että kuka kummiksi ja missä huoneessa vauva nukkuu.

Toki jo ennestään lapsia omaavat saavat myös tulla kertomaan isien tuntemuksia. Kuulisin mielellään myös uusperheistä, jossa mies tulee keskelle perhe-elämää ja nyt olisi tulossa se ensimmäinen yhteinen rakkauden hedelmä. Mitkä reaktiot?

Vielä tarkennuksena, tämä tulokas meille kummallekkin ensimmäinen.

Meilläki ollaan kovin innoissaan :D onhan meillä yli vuosi yritystä takana niin ei voi sanoa etteikö lapsi olisi kovin tervetullut kummankin puolesta ;)

Meillä se oli mies joka alkoi puhua pikku kakkosen tekemisestä kun esikoinen lähesty vuoden ikää - perinteitä kunnioittava mieheni halus 2 v ikäeron :wink

Nyt kun plussattu on niin eihän tuo meinannu sitä uskoa. Digiin piti törsätä ja näyttää siitä että raskaana ollaan :rolleyes: On kai tuo jo ihan innoissaan vaikkei pohjalaisena sitä paljoa hehkutakaan. Pari kertaa höpötelly masulle ja kysyny et kuka siellä mahtaa asustaa :grin

Meillä mies oli aiemmin moneen otteeseen vihjaillut vauvoista ja ehdottanut puoliksi leikillään, että ryhdyttäisiin jo puuhiin. Oltiin kuitenkin jo aiemmin sovittu, että opiskelen vähän pidemmälle, joten juttu jäi leikittelyn asteelle. Mies olikin sitten melko mielissään, kun tikkuun piirtyi kaksi viivaa! Juttelee jo innoissaan Hippiäiselle, vaikka raskausviikkoja on vasta 5+5 :D Voi toista, innoissaan se on vaikka onkin kovin tietämätön vielä (kuten itsekin, ei sen puoleen). Aikoo myös tulla neuvolakäynneille ja varhaisultraan mukaan, jos ei vain satu työhommia silloin. Ihana, kun se hössöttää tuollain! :)

Meillä uusioperhe ja tämä vauva ensimmäinen yhteinen meille sekä ensimmäinen miehelleni :) Mies on ehkä hieman minua enemmän vauvaa kuumeillutkin ja nyt on täysin varmoin fiiliksin odottamassa joulukuuta. Heh, ajattelin jo onko kenenkään muun mies niin hölmö,että nyt jo nenä kiinni mahassa juttelee! :D

Meillä mies on onnellinen, mutta samalla huolissaan, että miten raskaus etenee. Ja kyselee koko ajan, että miten voin. Menee välillä hermot siihen kyselyyn.

Meilläkin ollaan innoissaan vaikka miehellä jo kaks mukeloa aikasemmista liitoista onkin :) joka aamu töiden jälkeen pussaa ensin minua ja sitten masua ja kokoajan kyselee _meidän_ vointia :') Ennen plussaamista mietin et innostuukohan se raskaudesta enää samalla tavalla ku on sen jo kaks kertaa aiemmin kokenu. Siihen se totes vaan että kyl se on joka kerralla ihan yhtä jännää ja onhan se kuitenkin meidän yhteinen ensimmäinen.

Meilläki mies innoissaan. Mutta edelliset keskenmenot vähän varjostaa tätä onnea. Kumpikaan ei uskalla vielä täysillä iloita ja hiukan skeptisiä ollaan. Kunhan saadaan tietää että kaikki hyvin, niin eiköhän meilläki isäntä ala suunnitella vauvva juttuja innokkaammin vielä :)

Täällä mies alkanut olla melko suojeleva mua kohtaan. Oli huolissaan mun hammas ja kurkkukivuista (jotka vihdoin on poissa jeeee!). Ja muutenkin hoitaa kotitöitä enemmän itsenäisemmin ja mukisematta, vaikka enhän mä sairas ole :D en pistä vastaan kuitenkaan ;) Ehkä sille on tullut pieni hoivavietti päälle, sanoi eilen että olen kaunis ja musta tulee hyvä äiti <3

Esikoista plussatessa kommentti oli että p****e mutta nyt kun tätä ollaan ihan tekemällä tehty niin vastaus oli että no hyvä ja sellanen kumma hymähdys. Sit tänään ku ilmoitin että viiva oli vahvistunut ni oli et no kiva. Kysyin että ootko onnellinen ni vastas että juu. Kovin on vähä sanainen mies eikä muutenkaan ole sitä huomioivaa sorttia... no sano se että pitää tehä salilla kunnon mukaan eikä niin että taju lähtee niinku oli taas meinannu lähteä. Olis se kiva että se olis innostunu... mutta se on sellanen... Kahtoo nyt jos se tuosta innostuu...

Mun mies oli alusta asti tosi innoissaan, itse olin shokissa :D Mies luonteeltaan muutenkin semmmone hösö niin se kyl hössöttää koko ajan ja on ihan ylihuolehtivainen :D Mutta en valita, rakastan kun se on tommonen Se on jo miettinyt kummit valmiiksi, ja nimetkin ollaan puhuttu.. Tietysti tiedostaa myös sen että pitää valmistautua myös jos kaikki ei mene kuin on suunniteltu, mutta toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti :)

Meillä mies on kolme vuotta minua vanhempi, ja tosiaan molempien esikoinen. Aikaisemmissa kierroissa olen negatestit tehnyt itsekseni ja pitänyt omana tietonani, en ole halunnut suotta stressata häntä niillä. Nyt kuitenkin kun se haalea plussa pärähti testiin niin 6.30 aamulla kömmin sängylle ja tökkäsin testin naaman eteen ja kysyin että mitä tässä näkyy. Kun vastauksena oli kaksi viivaa ja kysymys että mitä se tarkoittaa ja kun vastasin että meille tulee vauva niin peiton alta kuului vaan voihan vi**u. Hetkeä myöhemmin mies tuli kyselemään mahdollista alkuhetkeä ja katosi taas jonnekin ja tovin kuluttua tuli sitten halaamaan. Sanoi että koska raskaus on niin alussa niin ei osaa oikein vielä innostua asiasta, mutta illalla oli jo kyselemässä saisiko hän nyt jo ostaa pojalle sen autoradan

Minun ex mies ei osannut raskausaikana oikein olla asiassa mukana, mutta kun vauva syntyi niin ääni kellossa muuttui! Kaikki miehet ei vaan tuota raskausaikaa jotenkin "osaa käsitellä" :(

Meillä muuttu miehen käytös jonkun verran maanantain ultran jälkeen, tais älytä että siellä ois oma lapsi kenties tulossa ihan oikeesti :) sain viimeviikolla semmosen kierrekirjan neuvolasta missä on toinen puoli äidille ja toinen isälle niin nyt maanantain jälkeen hän on aina ruokapöydän ääressä lukenut isälle puolta ja ruennut muutekin enemmän puhumaan asiasta :cat: ensimmäinen lapsi kummallekin siis...

itse kävin edellisen raskauden neuvolat/ultrat yksikseni, no tosin sairaalaan tutustumiskäynnille miehen mukaan otin ja synnytyksessä oli mukana :)

Minäkin hain pari viikkoa sitten apteekista tuon kierrekirjan, mies halus tulla sinnekin mukaan :D Nyt se sitten into pinkeenä laskee milloin 'saa' lukea seuraavan viikon :D <3 Se tarkkaan muutenkin vahtii että varmasti syön ja lepään tarpeeksi, on se sellainen rakkauspakkaus :) Välillä tosin menee hermotkin siihen kun vähän liian tarkkaan on tulkinnut sitä neuvolasta saatua kieltolistaa ;)

Takaisin