Vauvat ja tulevat isit

Tuo samainen kierrekirjanen tulee ekasta neuvola käynnistäkin. Itse kävin sen myös tänään hakemassa ja huomasin että itselläni on samanlainen vaikkakin vanhempi painos ja onhan tuo uus kuitenki päivitetympi versio. :)
 
Ekaa odottaessa mies oli paljon mukana odotuksessa, tokaa odottaessa vähemmän, nyt ei ainakaan sen enempää ku toisessakaan raskaudessa. Ultriin (alkuraskauden/nt-ultra/rakenneultra) on tullu mukaan. Ja tietenki synnytykseen. Ekan kans oltiin perhehuoneessaki synnärillä..
 
Tuon kirjan vissiin ennen sai neuvolasta mutta nyt jakelu vaihtunut apteekkiin :) Tai meillä ei ainakaan neuvolasta sitä saanut ja jostain luin et nykyään saa apteekista :)
 
Puhutteko Vaun Vauvan odotus kirjasta, vai mistä? :) sain neuvolasta semmosen paksun kierrekirjan.
 
Joo se kirja missä on äitille ja isälle omat osiot :) No höh ei meiltä saanu sitä neuvolasta! Sieltä sain vaan sellasen paksun vauvan odotus oppaan, semmosen missä A4 papereita nidottu yhteen miljoona :D
 
No höh :D Ehkä ne on jakanu kaikki kirjaset loppuun eikä niitä enää ollut. :S
 
Meillä on molemmilla on "jännä fiilis", eka tulossa ja vielä niin alussa, ettei kumpikaan viel oikein ymmäretä mitä oikeasti tapahtuu :D
Ainakin vaikuttaa iloiselta ja pohtii milloin voi sukulaisille kertoa.
Neuvolaan tulossa mukaan.
Miehelle on vissiin tullu mielihaluja, osti sipsejä ensimmäisen kerran sitten 15 vuoteen :D
 
Meilläkin eka tulossa ja ollaan kyl molemmat vieläkin aika hämillään mutta mies on alusta asti ollut ehkä varmempi asian suhteen, tai uskoo että meistä tulee hyvät vanhemmat ja pärjätään muutenkin, itse olen välillä vähän epäileväinen :D

Huvittava tuo että miehelle tullut mielihaluja myös :D :D Välillä oikeasti tuntuu siltä, että mies jotenkin myötäelää raskautta; kun mulla on paha olo niin silläkin on, kun mulla on maha kipeä niin silläkin on ja mitähän vielä!! :D Onko muut huomanneet samanlaista?
 
Meillä on mies ollut toisen lapsen syntymästä saakka varma että vielä lisää lapsia tehdään, pikkuneiti oli 2kk kun sanoi että no nyt voidaan aloittaa seuraavan yrittäminen. Mulla meni siitä vielä 4kk asian kypsyttelemisessä. Meiltä kun kysellään tuleeko vielä lisää lapsia mies vastaa vähän päivästä riippuen että joo kuusi yhteensä (jos on ollut vähän rankkaa näiden pienten kanssa) tai joo VIELÄ kuusi (niinä helppoina päivinä). Vähän alkaisi kiire olla jos tässä vielä tämän raskauden jälkeen viisi olisi toivelistalla, ei taida mulla ikä riittää!
 
Meillä Isimies repes nauramaan ku sanoin että taas ollaan raskaana. oli vähä sellasen ylpeen olonen ja myhäili itekseen. Ei tääkään kauheesti puhu eikä pukaha, mutta kyllä se rupes jo nettiautosta kahtelemaan "lessubusseja" että mahutaan koko konkkaronkka kyytiin :D Ja manas se siinä jossain välissä että taas pitää alkaa miettii kummeja. Kummien valinta ei oo oikee helppoo kun on pienet piirit eikä haluttais sukulaisia kummeksi..
Nyt kun se on asiaa sulatellu nii kiltisti se roudaa mulle kaupasta ruokaa mikä kelpaa ja huomioi kovasti ihan arjessa mun "olojani" :) ihana mörrikkä tuo on :love017
 
Meillä mies on aivan ihana! Se höpöttelee jo nyt massulle ja pussailee sitä! :Heartred se on menny ihan sekasi. Ja onneks se jaksaa tehä kotihommat ja olla koiran kans ku itte oon nyt reilu viikon ajan ollu ihan tosi väsyny ja huonovointinen. Välillä ihan kiukuttaa kun ei itte jaksa tehä tai kykene tekemään mitään! :/ jospa nämä pahoinvoinnit alkais sitten muutaman viikon päästä helpottaa, niin vois tuon tulevan isukin sitten palkita jotenkin :wink
Oon myös miettiny että jos tekis tulevalle isukille sitten loppuvuodesta semmosen isän selviytymis paketin tai jotain semmosta. Onkos teillä ideoita semmoseen? :)
 
Meillä tuleva isä oli mukana ekalla neuvolakäynnilllä tänään, ja ensiviikon ultrakin varattiin isännän kalenterin mukaan :)

Eilen sohvalla kun sylikkäin maatiin niin mies totesi että hänellä pitäisi olla sellanen viikkokalenteri että tietäs mikä viikko on. Kysyin sitten että ai semmonen vuoden kaikki viikot kalenteri (olin jotenkin niin väsynyt ja mies yleensä aina puhuu että työmatka viikolla se ja se), niin hän korjasi että eikun semmonen mistä hän tietää että millä viikolla mennään :dummy:

Yritin sitten selittää että nyt viikko 8, eli rv 7+x ja miten ne lasketaan yms. Hieman oli pihalla vielä, mutta onhan tässä vielä monen monta viikkoa aikaa päästä kärryille.

Tänään neuvolassa ihanan paljon kuitenkin sitten oli mukana niissä jutuissa, kyseli yms. Kyseli jostain kasvatusoppaastakin, että mistä saisi sellaista tietoa miten lasta kannattaa "opettaa", mies on insinööri ja kovasti sitä mieltä että meidän lapsesta tulee sitten semmonen väkertäjä ja varmaan suurinpiirtein joku seuraava Einstein :pompus:
 
Se on kyllä niin ihanaa kun mies on raskaudesta innoissaan ja kiinnostunut!! :)

Meillä just kun on se vauvan odotus- opas niin luetaan sitä mukaa kun viikkoja tulee täyteen, niin mies aina odottaa oikein milloin saa lukea seuraavan viikon jutut :D Se myös puhuu jo mahalle, varsinki jos minä kiukuttelen niin yrittää sillä lepyttää että alkaa puhumaan vauvalle :D
 
On meillä se kierrekirja ja mies sitä jo lueskeli sillon pari viikkoa sitten. Tänään neuvolassa varottelivat siitä kirjasta, ainakin jossakin painoksessa oli ollut isän puolella jossai loppuraskaudessa mainintaa tyyliin että "tässä vaiheessa isän tunteet syntyvää lasta kohtaan pitäisi olla jo syntyneet, jos niitä ei ole niin niitä tuskin koskaan syntyy ". Kaikki vähän naureskeltiin että toivottavasti oli sattunut vaan kirjotusvirhe ja se ois jo uuteen versioon korjattu.

Mutta tosiaan mies on insinööri joten mä oon varautunut siihen että meillä varmaan lastenvaunut ja muut tarvikkeet valitaan huolella siten, että ensin googletellaan järkyttävä määrä testisivuja ja niiden pohjalta rakennetaan pari exel-taulukkoo kaikkine kaavioineen ja yhteenvetoineen ja sit päädytään pitkän harkinnan jälkeen pariin vaihtoehtoon joista alotetaan sama rumba uudelleen että kumpiko nyt ois parempi. :wacky:
 
Meillä tällanen "rankanpuoleinen" uusioperhe. Mulla aiemmasta liitosta tosiaan neljä omaa lasta, heidän isä on kuollut tossa muutama vuosi sitten.
Nykyisen kanssa aluksi oltiin sitämieltä ettei meille lapsia edes tule (yhteisiä siis), sittemmin alkoi perumaan puheitaan ja pohtimaan,että olis kiva kuitenkin se "oma" saada. Nyt ollaan sitte ylitetty puoliväli tämän raskauden osalta ja alusta saakka on mies ollu sillälailla "innoissaan" että koska saa kertoa ja miten kerrotaan kaikille ja mitä sitten tehdään ja mitä pitää ostaa ja netistä kateltiin kauheesti noita kaikkia tarvikkeita.
Nyt ollaan hiukan rauhoituttu näiden tuumailujen kanssa ja saatetaan kyllä masua silitellä ja olla hiukan sillee ihastuksissaan, mut muuten sillee ollaan "normaalisti".
Hiukan hän kyllä sitte höösää jos on jotain erikoista tekemistä,että saanko minä sitte tehdä mitään ja jos hän kuitenki tekee ja tietenkin tän kanssa nyt ollaan hiukan varovaisia kun on toi istukka tossa edessä, mikä osaltaan sitte aiheuttaa varovaisuutta,kummassakin.
Ja koska tämä lapsi on miehelle ihan eka ja luultavasti ainoa, niin tein hälle sitte sellasen ison isyyspakkauksen, jonka hän nyt sai tossa viimeviikolla, hiukan äitiyspakkauksen perässä. Siitä meillä oltiin tosi innoissaan ja sitä pakettia tossa tuijotellaan ja katsellaan ja ootellaan koska pääsis sitä käyttämään...
Tein siitä tollasen pikasen blogin jota voi käydä kurkkaamassa jos kiinnostaa, siellä on ainakin lopussa kuvat millanen pakkaus se sitten suurinpiirtein oli..


http://angeliqueheart.blogspot.fi/
 
Ihan mahtava tuo isyyspakkaus! :D Oli pakko käydä kurkkaamassa kun mullakin se tekeillä :) Vihdoin alkaa olemaan tärkeimmät koossa ja nyt enää vähän hienosäätöä! Ja joku laatikko pitäisi jostain hommata! Sä olit löytänyt kyllä superhienon!! :D
 
Takaisin
Top