Vauvantuoksuista arkea!

Huhuu. Onpas tämä hiljentynyt? Mitä ihmisille kuuluu? Miten menee?
 
Heissan! Tänne kuuluu kirpeää syksyä. Ollaan pojan kanssa nyt reilun viikon verran maisteltu kiinteitä :D Tosin alkoi yökkäämään yhtäkkiä kaiken paitsi tissin. Syynä ensimmäinen flunssa :/ Nyt on kiinteät tauolla ja keskitytään flunssan kukistamiseen ensin.

Elämä pojan kanssa on päivä päivältä ihanampaa! Parasta antia on seurata kehittymistä ja kuinka "maailmassa on monta ihmeellistä asiaa" :D
 
Jep, täällä sama fiilis. Koko ajan vaan ihanampaa :D joka aamu saa herätä itsekin ihmettelemään kuinka pienen upeuden oon maailmaani saanut :) ja tosiaan, päivittäin oppii uutta niin ettei Äitee meinaa perässä pysyä :D
 
Se on kyllä niin taivaallinen tunne! Se aito ja iso jälleennäkemisen riemu! :Heartred
 
Meillä kans aina ku herää yöunilta ja meet ottaa pinniksestä ni kauhee hymy tulee. :)
 
Hymy heti herättyä on niin ihana! Hyvin menee täälläkin, kiinteitä meinataan ruveta pian maistelemaan. Yöt menee yleensä 3 heräämisellä, välillä useemmalla. Mun mielestä helppo vauva, on tyytyväinen ja iloinen :)
 
Meillä herätään yöllä 2-3 kertaa, mutta kun heräävät eri aikaan, tulee herätyksiä yleensä 3-6 plus tietysti miljoonaa kertaa tutin laitto. Noh, oma valinta toisaalta. Toinen nukkuu pidempiä pätkiä kuin toinen, enkä tohtisi herättää kesken unien, vaikka oman unen kannalta olisi järkevää.

Muuten tämä alkaa helpottaa pikku hiljaa, kun ei enää huudeta läpi yön. Toinen itki hampaita ja toinen mahaa.. :)
 
Meillä ei onneks yöllä tarvii ruveta tuttia antamaan. Nukahtaa ei kyllä pysty ilman ja yösyötön jälkeen annetaan tutti, mutta muuten ei onneks tarvii.

Yöllä herätään yleensä kerran, viiden aikaa. Sillee tää on ollu tosi helppo lapsi. Vaikka toki täälläki välillä kitistään ja ei aina ihan ymmärrä mistä. :wink
 
Meillä on ollu nyt yöllistä ähkimistä enemmän mut muuten nukkuu syömättä 12h..
 
Mäkin oon parina yönä heränny kun vauva ähisee ja yrittää kääntyillä sängyssä :D
 
Mä tässä mietin tänään, kun meillä on päilkäreille nukkumaan käyminen välillä yhtä taistelua ja pahimillaan huutaa tunnin kurkku suorana ja rauhoittumaan ei saa. Väsyy sit kai siihen huutoon lopulta. Et johtuiskoha siitö ettei vaan malta, kun yrittää tosissaan oppia kääntyilee ja siinäki ku raivoo nii yrittää kääntyä. :rolleyes: ota noista nyt sit aina selvää.

Toinen yrittää myös mahallaan ollessa ihan hirveesti päästä eteenpäin. Nyt se jo tänään ekaa kertaa veti jalat mahan alle, iha siis sillee ku konttaamaa lähtis mut ei taida voimat vielä riittää. Neuvolassa sano jo aikaa sitten, että tää konttaa alta puolen vuoden. No nyt alan ymmärtää ja itsekin jopa hieman uskoa siihen. :) Mutta kaikki aikanaan.
 
Oho vau! Teidän neidillä on kiire liikkumaan :)
 
Hyvää kuuluu, räkätautikierre on mutta lievää onneksi. Isosiskolla ollut jo 2 enteroa ja vauvallakin 1, molemmat kuitenkin helpolla päässeet. Ostin baby vacin niin on pysyneet korvatkin kunnossa ja sänky koko ajan pystyssä.

Vauva nukkuu meidän sängyssä edelleen ja pinnis meni jo siskon huoneeseen, turhaan meidän makkarissa seisoo. Mä en vaan jaksa nousta ja imettää töttöröönä ja herätä kuitenkin aamulla 6-7. Ja koska päiväunet eivät ole synkrossa, jokainen unenmurena on nannaa kun ei äiti päivällä nuku. Isosisko on muutaman päivän viikossa aamun päikkärissä mutten mä nuku silloinkaan, vauva nukkuu sen matkan sinne vaunussa ja on kotiin tultua ihan pirteä taas. Ni yleensä silloin joko syön rauhassa aamiaista ja siivoan vähän, ja johan tytyn voi hakea kotiin. Ja taas vauva nukkuu ja esikoinen kun nukahtaa päikkäreilleen, on vauva virkeä :D raah mutten halua luopua päiväkodista tyystin, typykälle se on niin tärkeä. Sillä on siellä poikaystäväkin :Heartred illat taas on happy houria, kun nää sentään yöunille menee melkein samaan aikaan. Nukun sit viikonloput aina varastoon ku mieshän nukkuu yöt hyvin kun vauva mun vieressä ei häntä herätä lainkaan. Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen perhepetiin vaikkei ollut tarkoitus alunperin.
Ollaan vähän soseita ja riisipuuroa maisteltu muttei häntä vielä kauheesti kiinnosta. Eipä muuta väliä ookaan kun se että alkais nukkua pidempiä unia yöllä, kasvu on tosi hyvää. Oikee pullapitko toi mun vauvani. Esikoisen kanssa meillä oli soseiden rinnalla paljon sormiruokia ja toivon samaa tällekin. Kivempi syödä yhteisessä pöydässä. Syöttötuolia odotan eniten että saa vauvan tässä keittiössä muun perheen kanssa samalle tasolle, vielä kuukausi! Katoin valokuvista että esikoinen istui 5kk iässä syöttötuolissa täyttä häkää.

Moonflower meilläkin jalkoja vedetään mahan alle ja raivotaan, mitähän tästä tulee... Esikoinen ei kontannut lainkaan! Se ryömi ja lähti sit käveleen!
 
Vuosi sitten se tikkuun ilmestyny toinen punainen viiva on nyt tuossa vieressä kiljumassa ainu pupulle.
Pikkusen yöunet on ollu ihanteelliset menny nukkumaan illalla nätisti ja nukkunu 4-6 tuntia ennen ekaa syöttöä, tähän asti...
Nyt nukkumaan meno on muuttunu että nukahdetaan tissille ja kun nostetaan pinnikseen nii herää tai kun ite tuu nukkumaan puoli-tunti pikkusen jälkeen nii herää. Ja on nii pirteenä että... Ei meinaa nukahtaa millään omaan sänkyyn ähkintä ja huitelu muuttuu kiljumiseksi ja itkuksi. Vain vieresä rauhottuu ja nukahtaa sitte siihen. Ukkoki herää aamusin töihin nii ei viittis hirveesti huudattaa vauvaa vaa nostan sen sitte vaan viereen ja rauhottelen. Mite sitte estää ettei jää tavaksi että nukahtaa vaan viereen? Sylissäki oon yrittäny rauhotella ja laittaa sitte pinnikseen mutta se se vasta aiheuttaaki huutoa ku on täysin hereillä
 
Meillä alkoi tuo 4kk iässä. Nyt ikää 5kk ja unet tuntuvat rauhoittuvan taas. :) Selvästi tytöt hakivat uutta päivärytmiä ja vaikutti varmasti öihin. Molemmat vielä tekevät siihen päälle hampaita ja unettomat yöt on taattu.
 
Miten menee? Käykö täällä julkisella puolella enään ketään?

Täällä tyttö yskii ja nenu vuotaa. Selkeesti on huono olo, mutta jaksaa naureskella ja hymyillä. Yöhulinat alkaa vähän jo helpottamaan.
 
Mä käyn katselemassa ja nyt koetan kirjoitellakin enemmän kun on uusi puhelin ja siinä tämä sovellus :) pojan syntymän jälkeen en käynyt täällä varmaan kuukauteen kun tuntui etten vain ehdi! Nyt alkaa jonkinlainen päivärytmi olla ja syöntivälit pidentyneet niin on enemmän omaa aikaa. Kävin jopa koiran kanssa ekaa kertaa kunnolla lenkillä ilman vauvaa :D hyvin pärjäsivät isukin kanssa, nukkui koko lenkin ajan :D
 
Mä oon jo useamman kerran käynyt koirien kanssa metsälenkeillä yksin ja treenamassa niiden kanssa. Tässä ollaan nyt kerran käyty jo ihan kahdestaan leffassa viettämässä hetki aikaa ihan kahdestaan. :) Saa nähdä milloin raaskii yökylään jättämään jotta päästäis ihan iltaa istuskelee kahdestaan. Siihen voi tovi mennä. :D
 
Mut ois kyllä kiva jos tääki puoli elpyis vähän aktiivisemmaksi.
 
Takaisin
Top