Vauvaneuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kuinka pian teillä on ollu eka neuvola vaavin synnyttyä?
Me ollaan tosiaan kotiudutt 19pvä eli yli viikko sitten, ja eka neuvola on vasta ens maanantaina[:-][:-]
Ei siinä mitään, ihan hyvin meillä rullaa, jätkä syö nukkuu ja kakkii..siis kaikki toimii[:D]
Mut silti mulla on sellainen muistikuva että edellisten kanss oon menny neuvolaan melkeimpä heti syntymän jälkeen, nyt meitin jätkä on melkein kaks viikko vanha kun mennään ekaan neuvolaan[8|]

Jaaha..mä voin kans heittää tänne jotain kun on tarkattu nuita punnituksia nyt..
Neiti tänään 3 vkoa ja nyt vasta pikkusen yli syntymäpainon..pääsi paino putoamaan 10 % alkupainosta,  lisämaitoa ja annan tissin jälkeen omaa lypsettyä maitoa lisäksi.Ja välillä vielä korvikettakin jos siltä näyttää, että on nälkäinen ..

Eli syntymäpaino oli 6.8 4230 ja pituus 52cm

10.8   3810, vaikka lussutti koko ajan tissillä
11.8   3910
17.8   4180
25.8   4325 ja pituus 54,4

Pikkasen raskasta on ollu pumppailla ja imettää mutta en luovuta.[:)]

Tsemppiä ginessa. Toi on varmasti raskasta mutta nyt suunta on oikea. [:D]

Myrsky ekalla viikolla oli oman neuvolan tätin käynti, joka katsoi myös vauvan ja toisella viikolla oli lasten neuvolan ja nämä siis kotikäyntejä. Kuukauden kohdalla käytiin neuvolassa ja seuraava on siten 2kk:n iässä.

Myrsky, mä hiukan ihmttelin kun soittelin neuvolaan ja mekin mennään vasta ensi ke, eli typy on silloin 12 päivää vanha.

Neuvolantäti sanoi mulle, että normaalisti kahden viikon iässä alkaa käynnit ja jonkin aikaa on parin viikon välein eli johtuisko teidän odottaminen tuosta.

Meillä taasen on viikon välein painon takia toistaiseksi..

meillä neukkutäti tuli kotiin kun tyttö oli viikon ikäinen. Paino oli synnäriltä lähtiessä 3700g ja viikon päästä 3910g eli ihan hyvin syö.  Ens viikolla on sitten toinen käynti missä mitataan myös pituus jne. ja minäkin pääsen puntarille katsoo paljon on paino tippunut [8|][:)]

Syntymä mitat oli

3660g 52cm ja pipa 36 (kotiin lähtö paino oli 3440g)

Eka neuvolakäynti oli maanantaina ja paino oli 3810g pituutta pienellä miehellä oli 53,7cm ja pipa 37 [:)]

Ei liity nyt ketjuun mutta luen joka kerta että tän keskusteluketjun nimi on velkaneuvontakäynnit [:D][:D]

Meilläkin oli viikolla neuvola, ja poika senkun kasvaa: nyt painoa 5590kg ja pituus 59 cm [:-]. Ei mene kaikki 62 cm vaatteetkaan enää päälle...

Kaikki oli hyvin, joskin terkka oli vähän huolissaan vapinasta, jota pojalla on ajoittain jaloissa. Juttelin Jorvin lastenlääkärinkin kanssa, mutta sanoi, että jos vauva on "hereillä" koko vapinan ajan, ja se loppuu, kun jalasta ottaa kiinni, niin ei ole hätää. Toistaiseksi emme siis mene jatkotutkimuksiin.

Terkka paineli myös ekaa kertaa mun kohdun, ja se oli supistunut hyvin. Haava on turvoksissa, mutta ummessa, joten ihan jees.

Meidänkin peikkotyttönen pääsi viikolla eka kertaa vauvaneuvolaan [:)]
Äitiysneuvolan puolella toki käytiin jo muistaakseni viikon ikäisenä, mutta nyt vasta sai oman neuvolakortin ja niin edes päin [:)] Meille sattui tosi mukava, ystävällinen ja auttavainen neuvolantäti. Oon tosi iloinen, kun kävi noin hyvä tuuri! Oltiin melkein tunti siellä juttelemassa; sai kerrankin rauhassa kysellä kaikkia tyhmiä kysymyksiä ja sain vähän tihrustaa sitäkin, kun tuo imetys ei meillä sitten sujunut.

Pikkuisen paino oli sairaalassa laskenut 10% kun maitoa ei vaan tullut riittävästi (siis laisinkaan). Kotona yritinkin sitten alkuun ensin imettää, sitten tarjota lisämaitoa, lypsää aina joutessani jne, mutta pieni kai niin tottui tuttipullosta syömään, että rinnalla tuli sitten joko uni tai kiukku, kun sieltä ei sitä maitoa suihkunnutkaan. Nyt ollaan viikko menty käytännössä pelkällä korvikkeella, ja hienosti on paino nyt sitten noussutkin.

Syntymäpaino 1.8.2010 3380g - nyt 3vk ikäisenä 3600g
Pituus 47cm - 51,5 cm
Myssy 33,5 - 37,5 cm

jahas, nyt tyttö ilmoitti, että on vaipanvaihdon aika [:)]
En muuten osannut aiemmin kuvitellakaan, miten lyhyitä saattaa olla nämä kirjoitteluhetket!

ALKUPERÄINEN: Eemi03

Missäs teillä painon kanssa tällä hetkellä mennään Nemiah?

Kasvua:

Syntymä: 800g, 35cm
1vko: 880g
2vkoa:950g
3vkoa:1060g
4vkoa:1240g, 38.5cm
5vkoa:1350g
6vkoa:1515g, 40cm
7vkoa: 1640g
8vkoa:1885g, 43cm
9vkoa:2165g
10vkoa:2460g, 45cm
11vkoa:2750g, 47cm

eli nyt aletaan oleen jo vauvan kokoisia [8D]

Pikkuputtepossu....[:D]
Tänään nlassa,ikää 1kk1pvä

Painoa 4690g!!!!!!(synt 3380g)
pituus 54,5cm(synt 50cm)
Py 36.9cm(synt 36cm)

Että pikkasen on meidän tissitakiainen saanut painoa kerättyä[:D][:D][:D][:D]
Mutta kun ei tuttia huoli ja pitää äitiä huvituttina,kai sitä sitten lihoo[;)]
Nyt oon kyllä väkisin yrittänyt opettaa tuttia syömään....

Elysee, meidän tyttö painoi jo syntyessään tuon 4530g.................. [:D]
Eli äiti oli se joka oli ollut ruoka aikaan kotona, vähän liiankin kanssa!

Tänään kävi neuvolan täti kotona kyläilemässä, oli ihanaa kun sai kysyä joltain
kaikkia tyhmiäkin asioita..
Paino oli neidillä noussut viikossa 180g (ilmeisesti 150 minimi näitten standardien mukaan..)
Olen kauheen huolissani ollut kun neiti pulauttellut niin kovasti ja näyttää niin pikkuselta,
verrattuna ensimmäisiin päiviin, vaikka tietysti suurin osa siitä "massasta" oli ihan vaan
turvotusta.  Hassua, samaan tahtiin on turvotukset laskenut äitillä ja tytöllä synnytyksen jälkeen,
tuntuu että oon saanut kasvonpiirteet takaisin!! En edes tajunnut kuinka paljon olin naamasta
turvonnut ennen kuin turvotus laski! ----- vähän aiheen vierestä, sori..

Ensi maanantaina sitten neuvolaan retkelle!!

Me käytiin tänään eka kerta neuvolassa 12 päivän ikäisenä, nyt oli vielä äitiysneuvolan puolella.

Ihastelivat typyä, kuulemma valtavan hyvä iho vastasyntyneeksi. Painoa oli tullut viikossa 240g, eli ihan turhaan mä olin huolissani syökö tarpeeksi..

Nyt pitäisi soittaa ensi viikolle oikea vauvaneuvolakäynti.

Meillä tänään 2 viikon neuvola.
Paino 4060g kun sairaalasta lähtiessä 3700g joten kuulemma hyvin noussut.
Pituus 53cm
Kovasti sai tyty kehuja ja olikin niin kiltisti kun ei edes parkunut. Tyytyväisenä vaan katseli ympärilleen [:D]   Vieraskoreutta heheh..

Siis voiv. Taalla ei oo noita vauvaneuvoiloitakaan! Mista ma tiedan kasvaako se oikein? [&:]
Tiistain kaytiin tosiaan laakarilla ihan vaan varmistukseski, kun vatsavaivoja kovin oli, niin paino oli jo 4 kiloa, kun syntyessaan oli 2,7 kg. Eli kuukaudessa tullut 1,3 kg. Tuntuu aika hurjalta, vaan kylla se syokin aika hurjasti. Kuulostaako tuo ihan ok:lta, knu itse en mistaan mitaan tieda?? Ma en tiennytkaan etta syottamisellekin on jotain rajoja, ma olen syottanyt aina kun raukalla on nalka, mutten tietenkaan jos selvasti maha viela pullistelee maidosta, mutta noin 2-3 tunnin valein saa olla sekoittelemassa korvketta (jauhe).
Seuraavan kerran ollaan tosin menossa sairaalaan antamaan rokotetta, mutta sekin on vasta 22.10. Eli poika on jo melkein 3 kuukautta kun seuraavan kerran syntymasta nakee terveydenhoitohenkilokuntaa... Huolestuttaa kylla... [X(]

Aamu, tuosta en tiedä kuinka paljon olisi liikaa, mutta minimiksi painon nousuun meille
sanottiin 150g/viikko. Maanantaina meillä neuvola, jos ei joku sitä ennen ehsi valaista
niin voin sillon kysäistä että mikä olisi "liikaa" [:)]

Lähipiiristä sen verran tiedän, että yhdellä ystävällä 3kk poika painaa 7kg (TOSI iso poika.....)
kun taas toisen ystävän poika painoi saman vasta kun oli 5kk. Ja molemmat ihan terveitä,
vaikka molemmilla ollut ongelmia syömisen kanssa jossain vaiheessa, toinen sai "liikaa" ruokaa
ja toinen liian vähän. Eli aika laidasta laitaan löytyy tapauksia! [:)]

Meillä oli tänään 1 kk neuvola ja hyvin on ukko kasvanut!

Paino 4880g (syntyessä 4070g)
Pituus 55.4cm (syntyessä 51cm)

Kovasti sai kehuja seurallisuudesta ja ääntelystä! [:)]

Takaisin