Vauvaneuvolajuttuja

Ihan totta, luonteestahan se on kiinni milloin ja miten vierastaa. :) Meidän Emma ei vierasta, mutta muita kuin äitiä, iskää ja sisaruksia kohtaan on selvästi varautuneempi. Ensin vaan katselee totisena ja sitten saattaa hymyillä pienesti. Väsyneenä kuitenkin vain äiti kelpaa, ravinnonlähde on hyvä pitää lähellä... En siis iltaisin sauno enkä vietä omaa aikaa, ne on tehtävä jo aiemmin päivällä. :D
 
3 kk neuvola tällä viikolla oli melkoisen äänekäs tapaus, kun jouduin herättämään pienen kesken päikkäreiden ja sitten vielä tuikattiin rokotteita reisiin. Pituuden ja painon tutkimistakin tyttö protestoi tarmokkaasti, mutta äidistä oli kiva tietää, että pituutta on jo hienosti 61 cm ja lähtöpaino lähes tuplaantunut 6 kiloon.

Meilläkin iltaisin vahditaan äitiä tiukasti tuijottaen, ettei maitobaari vaan karkaa. Väsyneenä myös ei oikein jaksaisi katsella vieraita kasvoja, vaan ainoastaan äiti ja isä kelpaavat. Vähän hankalaa, kun kaikki vieraat haluaisivat ottaa syliin ja varsinkin iltaisin tyttö ei siitä lainkaan perusta.
 
Tai ettei saisi tarpeeksi ruokaa pikasyönnillään :D Mä oon ollu ihan samanlainen, ihmiset kyseli äitiltä, et syököhän se tarpeeksi, kun olin valmis viidessä minuutissa, mutta hiljenivät kyllä, kun aloin kasvamaan aikamoista vauhtia..
 
Neuvolassa käyty. 3 kk ikää, mitat 5670 g, 60,1 cm ja nuppi 40,1 cm. Vähän nollakäyrän alapuolelle ollaan pudottu sekä pituus- että painokäyrillä. Rokotukset otettiin ja niistä tuli ihan valtava itku, äitikin tirautti siinä muutamat kyyneleet... Tiheästä syömisestä ei ollut huolissaan, kun tyttö nukkuu öisin niin hyvin ja on tyytyväinen ja virkeä lapsi.

Nenna, meidän neiti on kääpiö teidän potraan pojuun verrattuna! :D Olis hauska saada ne vierekkäin, ohukainen ja paksukainen vauvoina. ♥
 
3 kk neuvola kans takana. Painoa 5285 g ja pituutta 60,3 cm, pipa 40,5 cm. Aika samoissa menee teidän tytsy ja meidän jäbä, kuukiurustakesään :) Tai meidän jäbähän on tosiaan tuommoinen kirppu :joyful: Paino menee ihan omalla, mutta tasaisella käyrällään, pituus ja pipan koon suhde on hyvä.

Rokotteet saatiin ja kova parkuhan niistä tuli. Äiti pysyi kuitenkin vahvana! Ajattelin parkuvani enemmän kuin jäbä, mutta ihme kyllä ei tullut itku... pahalta kuitenkin tuntui, huh!
 
Meillä on kans maanantaina noi rokotteet edessä ja mies tulee mukaan kun mä olen todella piikkikammonen niin siitä ei tulis mitään...Toivon vaan ettei meidän lapsiin tartu mun kammo...
 
3kk käynti myös takana. Pojalla mittaa 64cm ja painoa 6840g. Pituus menee +1 käyrällä :D Huvitti, kun suurin parku tuli kun terveydenhoitaja nosti kylmillä käsillä häntä pöydältä. Toisesta rokotteesta tuli sellainen muodon vuoksi-parkaisu. Olin varma, että mennään täyttä huutoa kotiin.. Poika kuitenkin nukkui turvakaukalossa ennen kuin ehdittiin ulos neuvolasta. Loppu päivän onkin torkuttu vähän väliä, selvästi väsyneempi on pieni mies. Huomenna mennään koko perheen voimin kertomaan odottavien perhevalmennukseen, miten meillä sujui ensimmäiset kuukaudet vauvan kanssa. Toivottavasti osaan vastailla kysymyksiin ja saa odottavat äidit apua.
 
Heissan! Tullaanpas mekin mukaan tänne toukokuisten ryhmään, kun poika syntyikin vasta 14.5. eikä huhtikuussa niin kuin oli suunniteltu :) Meillä 3kk neuvola oli viime viikolla. Poika nyt 68cm ja 7420g, pipokin jo 42,5cm. Ei oo ihme että koko ajan vaatteet jää pituus suunnassa liian lyhyiksi :D
 
Takaisin
Top