Vauvan vaivat ja vointi

Meidän tytöllä myös kuivuu iho pakkasella, ilma on niin kuivaa. Itsellä myös pakkasella kuivempi iho.

Meijän pojan kakka haisee ainakin aina just siltä kun mitä minä oon ääntä kohden laittanut :D (ja tosiaan täysimetyksellä mennään)

Meil on kans yks kohta poskessa kuiva. Nyt parempi, ku pakkanen hellitti. Tietääks joku jonku rasvan, mitä vois kevyesti laittaa ? Ettei olis kaikki rasvat sit silmissä ja suussa :D

vauva-lehti mainosti dermalex repair:ia,on tosin atooppisee ihottumaa mut kai sitä voi muutenkii laittaa??

eks lansinoh oo kan aika pätevä rasva vaivaan ku vaivaan..kyllä noita atooppisen ihon rasvoja voi muutenkin käyttää kun atooppiselle iholle. Ne on vaan kehitelty sopimaan varsinkin atooppiselle iholle. Itellä tosi paha atooppinen iho ja lääkäri on määrännyt Aqualan Plus rasvaa jo monta vuotta+kortisonia pahimpiin kohtiin.

Meidänkin pojan poskessa on tosi kuiva kohta ja hän aina raapii sitä niin ei meinaa parantuakaan millään. On tuolla muutenkin kuivaa ihoa jaloissa, käsissä, rinnassa ja poskissa. Me on käytetty vssn sellaista oikein rasvaista perusvoidetta kerran päivässä ja se on muualle paitsi tuohon poskeen auttanut. Pitää huomenna kysellä neuvolassa tarviisko tuohon yhteen kohtaan jotain tujumpaa ainetta. Kortisonia en uskalla omin päin laittaa.

Meidän poitsu on imeskelly alahuultaan ahkerasti ja sai siihen pienen rohtuman. Pistin aina, kun tyyppi alkoi unille ihan bepanthenia siihen ja sehän parani parissa päivässä. Nyt kelpaa taas. Kuiviin paikkoihin meil on jeesannu ihan se Liberon voide, jota tuli äitiyspakkauksessa. Se on toiminu meillä niin hyvin, että sitä on jo usein ostettu lisääkin.

Meil on Decubalin rasvaa, millä hölvään muuten jätkän päästä varpaisiin. Sitä ei vaan naamariin uskalla laittaa.

Tiutsi, meitin tytön kakka haisi kans ihan tollaselt imelältä, makealta. Silloin, kun täysimetin. Nyt se haisee mädält bataatilt xD (on nyt 4 päivää saanu bataattimaistiaisia) Luulen, että se haju johtus tämän äitin suklaapitoisesta ruuasta ;) Tai sit hän on vaan niin makee tyyppi! :D

Meille ekassa neuvolassa neuvolan täti sanoi että voin jättää unholaan sen liberon rasvan kun sillä rasvailin ja pojan iho oli vähän kuiva.
Aqualan plussaa suositteli apteekista kuivaan päänahkaan syksyllä koska se kuivuu niin nopsaan eikä jää rasvaiseksi. Käytin sitä hetken muuhunkin kroppaan mutta ei se kostuta tarpeeksi. Ollaan käytetty lipolanin perusrasvaa ja se on osoittautunut parhaaksi meidän poitsulle.
Näyttää muuten nyt paremmalta tuo kuiva kohta kun pakkaset hellitti. Toivottavasti ei tule enää niin kovia pakkasia tänä talvena uudestaan!

Mä oon käyttäny Lansinohia jos on kovin kuivalta posket näyttänyt, ja välillä bepanthenin sitä paksumpaa voidetta. Mut ite oon tykästyny tohon lansinohii ja käytän sitä itelläniki huulirasvana ja kyynärpäihin; ja nyt ku on flunssan takia joutunu niistää valtavasti ni oon rasvannu sil nenänki. Ja on muuten eka flunssa ku nenän pään ja sivujen iho ei oo menny niistämisest rikki :)

Mäkää en oo kauheesti tykänny siit liberon rasvasta. Sen öljyä nyt on käytetty ja kuha loppuu ni ostetaa jotain muuta. Se rapsiöljy ei kuitenkaa oo se kaikkein paras iholle. Ja se rasva on kauheen vetistä :/

Känkkis:liberon vaipat oli hyviä istuvuudeltaa ja oli hyvän napakoita,kerittii kaks paketillista niitä käyttämää kun huomattii että tytölle tulee vaippaihottumaa.no samoihin aikoihin loppu kosteuspyyhkeet ja ostin sitte kaupasta liberon pyyhkeitä kun rainbowit oli kaupasta loppu,siitäpäs sitte punotus vasta innostukii ja lähti leviämää ihan kunnolla.ei auttanu pepantteenit eikä mitkää,piti ostaa mitosyliä että saatii se vaippaihottuma pois.

Meijän tyttö on taas tosi kiukkunen ollu koko päivän.

Ainukka Mutta, kun tämä makea-haju-ilmiö alkoi, kun aloin vähntää suklaata :grin Keksinkin tässä, että josko se haju onkin muuttunut juuri sen takia, kun äiti yrittää muuttaa hieman ruokavalioo :p

No ruokavaliomuutoksista oon itekki huomannu vauvan kakkaan aika selvän vaikutuksen.. Tammikuun alussa (niinku melki kaikki xD) alotin paremman ruokavalion, lautasmalli, ym. Oisko se sit ollu sillon se makeajuttu? Pehmenneet aivot ei kyl muista...Joskus typeröisen kakka oli ihan vihreetä!
Nyt on itekkin paremmin jaksanu, kun syö säännöllisemmin ja terveellisemmin. Tänään kyl retkahdin maraboun suklaaseen <3 mmm. enkä ajatellu nyt morkkistella, koska tosiaan olin JO kolme viikkoa ilman suklaata :wink Nyt sit taas ruotuun!

Ostin liberon vaippoja kun halvalla sai sittarista. ne on aika kovia. täytyykin tarkkailla ettei tuu ihottumia. pampperssi on kyllä paremman olonen.

Takaisin