Vauvan vaatteet

Mini80

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs oletteko jo ostelleet kovasti uudelle tulokkaalle vaatteita, vai onko tarvittavat jo säästössä vaikkapa edellisiltä lapsilta?

Mulla tiedossa, että poika olis tulossa, ja olen tässä jo pitkin kesää ostellut pieniä lasten vaatteita,
taitaa olla, että ainoastaan 1 vaatteen olen ostanut normi hintaisena, kaikki muut taitavat olla ale myynneistä :wink

Tuolta nyt 5v pojan jäppiseltä ei ole tälle tulevalle mitään jättänyt, kun en uskonut enäätekeväni lisää näitä ihanuuksia, joten kaikki pitää hommata uudestaan.

Ja kavereillani on jo itsellään kanssa niin isoja lapsosia, että heilläkään ei ole lainata/antaa ihan näin pienelle vaatteita.

Mutta ihanaahan se on tuolla kaupassa hypistellä noita pienen pieniä vaatteita :grin
 
Jostain niitä on kertynyt kaappiin :grin Ja oon samaa Ale-rysää hyödyntäny tai siis en ole tainut mitää ostaa normihintaisena. Lähinnä saanut, kirppari ja alet kolannut läpi :) Onhan ne ihania.. varsinkin nyt loppuajasta ostanut niitä minimini vaatteita ihan alkuun muutamat... :Heartred Toivotaan ettei Möykky synny 60cm ja 5kg :p Koska sit jäis nuo kaikista pikkuisimmat ja söpöimmät käyttämättä. Hihihi!
 
Miekin olen sortunut noihin ihan pikkuruisiin vaatteisiin, vaikka aluksi ajattelin, että niitä on ihan turha ostaa. Meille on tulossa tytteli, mutta silti en oo ihan kaameesti hankkinu punaisia/vaaleanpunaisia. Lähinnä miulla on valkoisia ja muita neutraaleja värejä. Alesta on ostettu suurin osa ja kavereilta hankittu loput. Nyt niitä vaatteita on jo niin paljon, että sanoin sukuilaisille, että ne saa tuoda ainoastaan 68+ kokoja, jos jotain haluavat käydessään tuoda. :D
 
Minä oon lähinnä pessyt vaatteita varastosta edellisten lapsukaisten jäljiltä. Vaatteita on aivan älyttömästi ... liikaa. Ja silti vielä uuden äitiyspakkauksen sisältö on käsittelemättä. Enpä taida siis ostaa yhtään mitään tälle tulokkaalle. Tai no, ehkä se on pakko joku täysin uusikin vaatekappale hankkia. Kaikki pienemmät ovat unisex-värityksellä siitä syystä, ettemme ole tienneet lasten sukupuolta etukäteen emmekä siis tiedä nytkään...
 
Mun ei oo tarvinnu ostaa vaatteita ollenkaan. Sisarukset lisääntyneet niin tihiään, että 7 tätitettävää oon saanu tässä neljän vuoden aikaan..että sitä vaatetta niiltä sitten saanut monta laatikollista.. :D onneksi..

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app
 
Jonkun verran löytyi varastosta ensimmäisen jäljiltä säästettyjä aarteita, suurin osa kylläkin koosta 74cm ylöspäin. Pari kirpparilöytöä tehtynä ja pari hankintaa vielä mielessä. Me ei olla selvitetty sukupuolta joten se rajoittaa mukavasti tätä osteluvimmaa :wink
Edellisen kohdalla opittiin, että niitä tavaroita ja vaatteita kuitenkin jostain aina saadaan, niin ei hirveesti oo itse osteltu nytkään mitään. Äitiyspakkausta ei otettu, koska ei koettu sitä niin tarpeelliseksi enää tällä kertaa. :)
Viimeistään äippäloman alkaessa tavoitteena olis kierrellä kauppoja ja kirppareita vähän enemmän, mutta vielä maltan shoppailuintoani :D
 
Me saatiin sukulaisilta ja ystäviltä niin paljon vaatteita, että niitä on nyt kaapissa kolmen äitiyspakkauksen verran. Lisäksi saatiin lakanoita, pyyhkeitä ja iso kasa leluja, etten itse ole ostanut kuin muutamat tumput ja sukat (ne kun oli suurin osa parittomina laatikoissa). Hoitotarvikkeita oon ostanut kirppiksiltä (mm kantoliina, vaipparoskis, turvaistuin jne.). Vielä tässä kuussa olis baby showerit joten sieltäkin tulee lisää tavaraa. Oma äitiyspakkaus otettiin rahana, kun melkein kaikki laatikossa ollut oli jo saatu.

Vaatteet meillä on aika poikasävyisiä (suurin osa vaatelahjoista tullut poikaperheistä), ihan muutama vaaleanpunainen vaate mukana ja yksi mekko. Ei vielä tiedetä kumpi on tulossa, enkä ole niin tarkka siitä, että pojalla pitäisi aina olla sinistä ja tytöllä punaista, mutta jos tulee typykkä niin sitten ostan lisää mekkoja. :wink
 
Mitään en ole hommannut, ainakaan vielä. Esikoinen täyttää 2-v kuun lopussa eli paljon on vaatteita tallessa häneltä, kaikki :D Meillä on uuden tulokkaan sukupuoli pimennossa eli jos se on poika niin kaikki käytännössä löytyy, mutta jos se on tyttö niin ehkä innostun ostamaan muutamia "tyttöjen" vaatteita. Esikoiselle homattiin ja saatiin kaikki aikoinaan suht väri neutraaleina ja varmaan 1/3 on täysin käyttämättömiä kun ei vaan yksinkertaisesti ehditty kaikki käyttää. Eli vaatetta löytyy hyvin, oli sukupuoli kumpi tahansa :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me saatiin esikoiselle kauheasti vaatteita joka puolelta, mutta ne on ehditty jo kaikki palauttaan alkuperäisille omistajilleen et ei ihan kauheasti ole noita vaatteita säästynyt. Ja joitain ehdin jo myymään ja laittaan eteenpäin mitä esikolle aikanaan itse tuli hankittua. Ajatuksena kun oli ettei meidän perheeseen vauvaa hetkeen aikaan :D Nyt oon kirpparilta ostanut muutamia ja vähän innostunut kaupasta ostamaan pienimpiä vaatteita tulokkaalle. Hänen on sitten parempi olla tyttö kun on aila vaaleanpunaista tullut osteltua :p Vielä pitäisi ostaa ainakin:
-kypärämyssy
-tumput/rukkaset
-joku kauluri/huivi tms.
 
Täällä on saatu sukulaisilta jotakin ja ostettua on tullut niin uutena alesta, normihintasena kuin tehtyä kirpparilöytöjäkin. Alkais olla kaikki kasassa :) Näkee sitten toisen synnyttyä, tarviiko jotain kokoa hommata enemmän. Nyt tähän asti keskittynyt lähinnä 56 - 68 cm kokoihin, toki muutama 50 cm oli pakko kotiuttaa :rolleyes:
 
Meiltä löytyy jo aika hyvät varastot vaatteita 50cm-68cm sukupuolineutraaleilla väreillä, kun sukupuolta ei ole tiedossa. Mutta aikalailla samat värivalinnat olisin tehnyt muutenkin. Eli meiltä löytyy paljon valkoista, vaalean harmaata, vihreää ja turkoosia. Lisäksi jonkun verran monivärisiä, oranssia ja keltaista. Lähestulkoon kaikki on ostettu kirpparilta todella edullisesti. Muutaman vaatteen olen ostanut ihan kaupasta ja nekin loppukesän alesta. Ainoastaan muutaman yöpuvun olen uutena täyshintaisena ostanut. Niitä tarvitsee muutama vielä hankkia, kun kirppiksiltä huonosti löytää.
 
Minä hurahdin kyllä täysillä tyttöväreihin, kun sukupuoliarvion kuulin :p. Toki omat lempivärit ovat punainen ja pinkki, joten tuntui luonnolliselta hankkia itseä miellyttäviä vaatteita.
Käytännössä kaikki hankinnat on tehty käytettyinä netistä ja kirpputoreilta, lisäksi on äidin antamia vaatteita pikkuveljen vauva-ajalta ja äitiyspakkauksesta + tietysti minun omia mekkoja 90-luvun alusta :wink. Muutamat alennusmyynnit olen myös kolunnut.
Todennäköisesti vaatetta on ihan liikaa, mutta eihän sitä ikinä voi tietää, kuinka paljon puklupyykkiä oikeasti tulee..
 
Ihan mielenkiinnosta kysäisen että kuinka moni on kuullut sellaisesta että etkäteen saadut/hankitut vauvanvaatteet tuottaa huonoa onnea? Itse en siis ole tällaisesta koskaan kuullut, enkä kyllä taikauskoinenkaan ole. Jäi nimittäin vaatteet vielä antamatta. Itse olen meille aika neutraaleja vauvan vaatteita hankkinut, nyt vasta enemmän ostanut tyttömäisiä vaatteita. Mistähän mahtaisi pantoja löytyä pikkaisen päähän, sellaisia olen koittanut etsiskellä :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Hahah, en ole kyllä ennen kuullut. Taitais olla sit aikalailla kaikilla sitä huonoa onnea sit, eiköhän suurin osa hanki/saa vauvanvaatetta ennen vauvaa, pakkokinhan se on? Vai tarkoittaisiko sanonta sitä ettei saa ostella vauvanvaatteita ennen kuin on raskaana..? Se kävis paremmin "järkeen", kuten myös se ettei hääpukua pidä hankkia ennen kosintaa/sulhasen löytymistä...

Pantoja olen hankkinut mukavan valikoiman ihan HM:ltä. :)
 
No mullakin melkei leuka putos auki :D En siis enne oo kuullu mitää tuollaista ja hän sanoi että ei voi ottaa vaatteita vastaan eikä halua nähdä niitä, tuottaa huonoa onnea. :eek: Mulla on lipaston laatikolline huonoa onnea sitten :D Pitäähän pimulla nyt vaatetett olla että päästään sairaalasta pois :D
Täytynee hm käydä kiertelemässä uudelleen, on menny pannat multa ohi :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Liikkeistä ne pienimmät pannat taitaa mennä aika nopeasti. Täällä päin ainakin tuntuu et vaikka kuinka kiertelee niin ei löydy. Ja välillä ne on niin kummallisissa paikoissa ettei edes osu silmään :D

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app
 
Meilläkin on sukulaisilta tullut niin paljon vaatteita ja muuta tavaraa, joten jätettiin äitiyspakkaus ottamatta. Tuntui ajatuksena pahalta olla ottamatta kun sitä on odottanut kauan, mutta järki kerrankin voitti. Ja tottakai on pitänyt muutamia juttuja ostaa ihan uutenakin. Heti rakenneultran jälkeen kävin ostamassa 50 cm kokoisen pörröhaalarin, eipähän siinä vaiheessa tullut mieleen että se on varmaan syysvauvalle tarkoitettu eikä niinkään marrasvauvalle, mutta oli vaan niin söpö että oli pakko ostaa. Nyt ostin viimeksi alesta tosi söpöt farkut kokoa 56 ja kotona vasta aloin miettiä että käyttävätköhän ihan pienet vauvat farkkuja, kun ei ne kovin mukavat varmaan jalassa ole... Katsotaan sitten :)
Ihan pienimmät vaatteet olen laittanut ja kaappiin. Niitäkin 50-60 cm kokoa on aika paljon, mutta toisaalta en ensimmäisen kanssa voi tietää kuinka paljon se tarvitsee...
 
Kirppareilta on tullut enimmät vaatteet hankittua, sukulaisilta on tullut kans ihan hyvin vaatetta ja tarvikkeita ja äitiyspakkaus kans otettiin. Muutamia vaatteteita on tullut ostettua aleista. Poika on ilmeisesti tulossa mutta aika neutraaleina olen yrittänyt vaatteet pitää jos sattuukin että sukupuoli veikkaus osui väärään.

Ite en oo kans kuullu että ei sais etu käteen ostaa mitään mutta paljon oon kuullu sitä että jos ostaa ihan alku raskaudesta vaatteita tai tavaraa niin se tois huonoa onnea mutta eipä taida pitää paikkaansa.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top