Vauvan sydänäänet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja V.A.T.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
V

V.A.T.

Vieras
Onko olemassa "kotitekoisia" keinoja kuunnella vauvan sykettä ilmaiseksi, eli ilman doppleria?

Ei varmaan ilmaiseksi mitenkään. Kuulotorvella kuuluu ku o tarpeeksi iso mut kyllähän sekin maksaa rahaa. Mut eihän noi maksa ku rapeat 20€ ebayssä tai sit neuvolassahan voi käydä kuuntelemassa ilmaiseksi.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Tällaisista torvista (saatikka pringlespurkkiversioista) en olekaan kuullut. Täytyy kokeilla :)

Niin, tai mahtaakohan stetoskoopilla kuulla, ja myydäänkö niitä perus kuluttajille? Neuvolassa eivät kehuneet kotidopplereita, joten en välttämättä halua sellaista hankkia.

Kuinka paljon vauvan sykkeet on ollu? Jos tiedät kumpi on tulossa, laita ihmeessä sukupuoli perään ;) mulla esikoisesta oli aina 130-140 ja hän siis poika, tästä tulevasta oli mm.edellisessä neuvolassa 153 ja ei tietoa sukupuolesta. Oon nyt toistanu itseäni paljon näissä mun teksteissä, mutta hih, kyllä jännittää kumpi tulee!

Meillä oli alkuunsa sykkeet aina jotain 130 luokkaa ja nyt loppuajasta olleet joka kerta yli 150 ja ultran mukaan meille tulis tyttö mutta alan olla siinä uskossa, että sieltä saattaa ihan yhtä hyvin tulla kaksi pientä poikaa :laughing001

Meillä oli alussa sykkeet 150-156 ja nyt on ollut 140-150. Pientä poikaahan meille on lupailtu ja paras olla vielä syntyessäänkin poika, koska meil on melkeen pelkästään poikien vaatteit. :wink

Meillä sykkeet olleet yleensä 130-140 luokkaa. Kaksikin eri ultraajaa ovat kuitenkin veikanneet rv 22 ja rv 29, että tyttö tulossa :) Jännäksi menee... Kaappi täynnä tyttöjuttuja :D

Meillä sykkeet ollut viime kertoina rauhallisemmat kuin alussa, eli 130 luokkaa tällä hetkellä. Aluksi siellä 150 tienoilla. Ja poikaa tietääkseni odotellaan :)

Meillä viimeks (eli 34+4) oli ihan reipasta menoa, kävi ihan 160:ssä asti. Ja tytöltä se näytti silloin 20+ viikolla rakenneultrassa. Sen jälkeen mahaa sanottu poikamahaksi, mut mähän en tollasiin usko! :)

Meillä sykkeet lähti 160 ja joka neuvolakäynnillä ollut kymmenellä alhaisemmat. Nyt ollut pari kertaa 130-140 luokkaa. Eikä tiedetä kumpi tulee :)

meillähän siis on kaksi poikaa ja esikoisella oli sykkeet usein jotain 150. sitten toisen lapsen kohdalla sykkeet oli matalemmat, 130 tienoilla. silloin ajattelin, että toinen on varmaan tyttö kun sykkeissä on noin paljon eroa, mutta toinen poikahan sieltä kuitenkin tuli.
nyt tämän kolmannen kohdalla sykkeet on olleet vaihtelevasti 135-155, eikä siis tiedetä tästäkään kumpi on tulossa.

Stetoskoopilla oon yrittäny kuunnella, mut vielä ei kuulu kuin ihan etäiset laukat, jos osuu oikeaan kohtaan. Ehkä vauvan kasvaessa helpottuu sykkeiden kuuntelu stetarilla. Viikkoja nyt 31+.

Vessapaperirullaa on isäni käyttänyt sykkeiden kuunteluun äitini loppuraskauksissa ja kuulemma toimii.

Nuo sykkeet on meillä ollut samoja luokkia tytöllä ja pojilla vähän riippuen kuinka aktiivinen vauva on sillä hetkellä. Eli vaihtelu on ollut 130-160 väliä kummallakin sukupuolella.

Meil on sykkeet pyöriny siinä 150-155 ja poika tulossa. Tytöltä oli suunnilleen samat.

Meidän tytöllä sykkeet 150-160 ollu koko raskausajan. Mä tänään muuten aamulla ihmettelin ku olin muka tuntevinani sykkeen ku pidin kättä mahalla. Mut eihän se oo mahollista, varmaan oman sykkeeni jotenki tunsin, vaikka se oliki aika korkee omakseni (jotain 90 ja mulla ennen raskautta syke n.55 ja nyt raskausaikana n. 65). Ei kai se vauvan hikkakaan voi olla niin nopea :grin

Takaisin