Vauvan sukupuoli

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SJ13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
musun kohdalle kyllä sattunut inhottavan töykeä ultraaja. Harmittaa teidän puolesta!

Meillä oli tänään ultra ja lääkärin sanojen mukaan "kyllä tämä kaveri minusta tytöltä näyttäisi". Jospa sieltä nyt sitten tyttö tulee, kun on itselläkin vähän sellainen olo ollut. :)

Soitin eilen neuvolaan ja pyysin lukemaan rakenneultran tiedot. Olihan sitä tekstiä vaikka kuinka paljon! Enempi kuin esikoisen rakenneultran jälkeen. Lääkäri ei vaan nähnyt aiheelliseksi kertoa meille mitään...huoh!

Ilmeisesti diabetekseni vuoksi meillä on seuraava ultra neljän viikon päästä joten josko silloin salaisuus meille kerrottaisiin.

Aijotaan kysyä sukupuoli tiistaina ultrassa. Tuntuu etten osaa ostaa mitään vaatteita kun en tiedä kumpi siellä mazussa asustaa. Tuleva isukki toivoi raskauden alussa poikaa, mutta mieli on muuttunut siitä, ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee toinen! Samoilla linjoilla ollaan. Mutu tunne että tyttö olisi.. mene ja tiedä.

Perjantaina käytiin rakenneultrassa. olisin halunut tietää sukupuolen etukäteen
 mutta kuinkas kävikään. maha-asukki oli semmoisessa asennossa ettei ultraaja
 lähtenyt veikkaamaan että kumpi sieltä on tulossa. Sukupuolella ei ole muuten
 mitään merkitystä, poika tai tyttö, molempia rakastamme yhtälailla.olisi vaan
 mukava ostella kaikkea , nyt täytyy ostaa molemmille ;) vahva tuntemus on
 kyllä että tyttö sieltä tulee, 2 tyttöä meillä jo ennestään.

Täälläkään ei tänään sukupuoli rakenneultrassa selvinnyt. Tai noh, ultraaja ei suostunut asiaa lopussa tutkimaan, vaikka aikaa jäikin. "Ei kuulu tutkimukseen." Kyllähän se nyt tiedossa oli ettei kuulu, mutta ajattelin jos nätisti pyydettäessä olisi voinut vilkaista.

Kaikki oli onneksi kunnossa ja mitat vastasi viikkoja. Aika vähän ultraaja puhui, sanoi heti alkuun että työ on niin tarkkaa ja vaativaa ettei oikein osaa puhua samaan aikaan. Lopussa totesi et kaikki oli okei, ja tervetuloa kesäkuussa synnyttämään. Kuvia ei matkaan saanut.

Kuten musulla, jäi täälläkin vähän kurjahko maku. Jotenkin odotin, et olisi samalla saanut selostusta kuulla rakenteista jne.

Sen verran jäi kaivelemaan, et varasin 4d-ultraan parin viikon päähän ajan :) Sitä nyt odotellessa. Ehkä se sukupuoli muun ohessa siellä sitten selviää.

Onpas inhottavaa kohtelua joillakin, kuten teillä manque. :( Voisi nyt asian edes jotenkin kivemmin ilmaista, tai mun mielestä valehtelisi edes ettei näy. Mua ainakin harmittaisi sellainen vähemmän kuin tuollaiset tylyt vastaukset.

Me sitten päädyttiin kysymään rakenneultrassa sukupuoli. Itse ei oltaisi sitä hoksattu kuvista, mutta ultraava kätilö antoi mielellään arvionsa. Päätettiin kuitenkin ettei kerrota sitä kenellekään, eli pidetään vain meidän tiedossa tämä salaisuus. <3

Oli jotenkin hurjaa kuulla Nyytin sukupuoli! Ei niinkään se, että kumpi on tulossa, vaan se että sen ylipäätään voi jo melko varmaksi saada selville. Mulla on kaikki olot kumpaan tahansa suuntaan hävinneet täysin tässä tammikuun aikana, ja jotenkin Nyytti on meille vain Nyytti. Oma vauva. En siis ole osannut ajatella Nyyttiä ollenkana sukupuolisena - enkä tarkkaan osaa vieläkään vaikka pari päivää ollaan jo tätä uutista sulateltu.

Jotenkin arvio antoi myös lisää konkretiaa tälle koko raskaudelle. Kun esikoista odottaa, tuntuu että koko vauvan tulo konkretisoituu pikkuhiljaa, vaikka raskauteen on jo tottunutkin. Onpas hankala selittää. :D

Tänään oli rakenneultra, joka ei oikeen menny putkeen ku se ultrauskone jökkäs. :S Mutta mitat kuintenkin saatiin otettua. Pieni pippelin pää ja kivespussit sieltä jalkojen välistä näkyi!
Meille tulee poika! :) <3
Oon niin onnellinen!
En periaatteessa toivonut kumpaakaan, mutta poikaoloja mulla on ollut :)

Tyttöä ehdoteltiin, mutta poikahan nyt on yleensä selvempi kuin tyttö. Tyttö olo kyllä ollut kokoajan ja kaikki 'testit' osoittaa tyttöä. (Kyllä, hörhöilin vähän, sormustestit ja se kiinalainen taulukko testi)

Mutta 4 kk päästä se varmaksi vasta selviää ja itselle ei ainakaan vaaleanpunainen tai sininen muutenkaan ollut mielessä, joten eipä se sukupuoli ostoksiin vaikuta.

Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja ei jotenkin tajuttu yhdessä päättää ennen sitä, että halutaanko tietää vai ei :) Molemmat ollaan oltu niin samalla linjalla, että mieluummin ehkä pitäisi yllärinä, mutta kun houkutus on niin kamalan suuri. No, se päätös piti sitten tehdä siinä tilanteessa ja niin me sitten päädyimme jättämään tiedon kesään. :) Poikaolo mulla on ollut ihan koko ajan, parina päivänä tosin tyttöolokin. :D Itsehän olin näkevinäni ihan toimenpiteen alussa selvät vehkeet, mutta se meni niin nopeasti ohi että hyvin voi olla että näin omiani. Varsinkin koska kätilölläkin meni reippaasti yli puoli tuntia ennen kuin edes päästiin siihen vaiheeseen, että sukupuolta olisi voinut lähteä vilkuilemaan, oli nimittäin sen verran vilkasta kaveria, että ei meinannut pysyä hetkeäkään paikallaan että kätilö olisi ehtinyt nähdä muutakaan kunnolla. :)

Kylläpä se jännittää jo nyt vähän, mutta toisaalta kaikki merkit ja nää "testit" joihin tosin en edes usko pätkääkään näyttäisi viittaavan poikaan.. Hirmu vähän on muuten missään täällä foorumeilla näkynyt tytön saavia! Tyttöjä pitäisi tutkimusten mukaan syntyä enemmän ja silti melkein kaikki odottelee poikaa..hassua.

Onneksi kivoja vauvajuttuja on myös neutraaleina joten voi keskittyä ostelemaan niitä ja itse en ole "tytölle vaaleanpunaista ja pojalle vaaleansinistä"-tyyppiä. Esimerkiksi aivan ihania turkooseja ja vihreitä vaatteita on löytynyt, joita voi ihan yhtä hyvin käyttää oli sitten kumpaa lajia hyvänsä. :)

Tuolta heinäkuisista kurkistelen teidän ultrakuulumisia ja kauhistuneena! Onpa ollut töykeitä ultraajia. Meillä oli ultra eilen ja puoliso kysyi että mahtaakohan sen sukupuolen saada selville ni ultraaja vastas että eiköhän se saada ja aika varmasti saatiinkin. :) Muutenkin oli tosi mukava, selitti koko ajan mitä kuvassa näkyy. Huomas kyllä et on tarkkaa työtä kun välillä kuuli vaan mutinaa mutta kaikkiin kysymyksiin saatiin vastaus kun vaan kysyttiin.

Viikolla 24 käytiin taas ultrassa diabetekseni takia. Ultraavat siis tiheään ja tarkkailevat vauvan kokoa. Oli nyt himpan alle keskikäyrän ja ultraaja oli aivan ihana! Oli uusi lääkäri ja kertoi kaikkea mitä teki ja näki. Ultra kesti tunnin!!! Varovainen arvio saatiin sukupuolesta. Seuraava ultra 16.3 ja katsotaan josko sitten saatais varmistus.

Nyt viikoja tasan 27.

Musu: Kertoiko lääkäri vauvan painoarviota?
Mä kävin tällä viikolla sydänultrassa, kun oli alkuraskaudessa sitä turvotusta ja painoarvio oli 830g. Mulla oli kans aivan ihana lääkäri, otti pyynnöstäni 4d kasvokuvan niin sain miehelle viedä kihlalahjan, kun sattui olemaan sinä päivänä meidän kihlapäivä:)
Mulla on vielä kuuden viikon päästä uusi ultra, katsotaan vauvan kasvua koska esikoinen oli niin pieni.

Ei kertonut painoarviota...siis syntymäpainoarviota. Sen hetkinen painoarvia saatiin ja jos samoilla mentäis eteenpäin niin olisi vähän alle keskikäyrän.

Musu: Tarkoitin tosiaan sen hetken painoarviota en syntymäpainoarviota:)
Olisi ollut vain kiva verrata tohon meidän saamaan painoarvioon joka oli 830g, rv 25+3. Ja tekayn taulukon mukaan vähän alle yläkäyrän mennään.

Päivi28, meillä oli esikoisesta 25+4 painoarvio 1030g, ja poika painoi syntyessään 40+2 4100g..
Tämä meidän kakkonen ei  suostunut jalkoväliään ru esittelemään, seuraava ultra 3 viikon päästä, josko silloin sitten saisi sukupuolen ja vähän osviitta senhetkisestä painosta..

Taika: Teillä on ollut mukavan kokoinen poika, meillä esikoinen painoi 2480g, mutta syntyikin jo 36+3. Tämä toinen saisi kyllä olla vähän isompi ja mielellään pysyisi vähän kauemman mahassa.

Takaisin