Vauvan sukupuoli

Mä oon edellisissä raskauksissa ollut aika alusta asti varma siitä, mikä sielt oli tulossa. Esim. toisesta ovistuntemusten aikaan oltiin miehen kanssa eri paikkakunnilla ja plussatesti jälkeen olin ihan että milloin on muka seksiä harrastettu, pakko olla tyttö kun on niin vanhoilla siittiöillä rakennettu.
Nyt ei oo mitään hajua tai tunnetta 🤷 Pojalle ois kyl nimi, jonka valitsin vuonna 1995...

Tää raskaus tuntuu kyllä näin alkuunsa samalta, kuin viime kerralla, jollon tuli tyttö. Mut en kyl muista oliko se samanlaista myös poikakerralla. Tosin en mä sillon ollu kyl näin väsy.

Kiinnostaiski kuulla onko teillä ollu eroja tai mitä ootte kuullu merkkejä mahollisesta tyttö vs poikaraskaudesta 😁 onhan se jännää huvikseen vähän arvuutella kumpi siellä on 😍
Mulla on kaks ongelmatonta poikaraskautta ja kaks lähes kuolemaan johtanutta (tai siltä ainakin tuntunut) tyttöraskautta joten olen aika sata varma että kun mennään viikkoja eteenpäin niin olosta pystyn kertomaan kumpi on tulossa. Toivon että tällä kertaa ei vetäis ihan sängyn pohjalle moneksi kuukaudeksi koska ois nuo kaksi pientä hoidettavana kotona.
Jos saa toivoa, toivon tyttöä koska tytöt on ollut paljon helpompia vauvoja ja taaperoita kun pojat. Ja meillä on tuo 5kk ikäisenä konttaamaan ja 8kk iässä kävelemään lähtenyt poikataapero edelleen ihan mahdoton (nyt 1v8kk). Että ei kädet ja jalat riitä jos samanlainen elohiiri syntyy. Tyttövauveli 5kk taas on niin suloinen ja tyytyväinen kaikkeen että välillä jopa unohtaa hänen olemassa olon. Ei turhia kitise, nukkuu yöt heräämättä jne. Tuollaisia pitäisi kaikkien vauvojen olla 🤩🥰

Mutta olisipa parasta jos pystyisi pitämään oman uteliaisuuden kurissa ja ei saisikaan tietää ennen syntymää kumpi tulee. Neljässä aiemmassa olen halunnut tietää.

Minäkin haaveilen että malttaisin pitää syntymään asti sukupuolen yllätyksenä, mut mä oon kyllä niin utelias ja malttamaton että tuskin tulee toteutumaan 😅

Onko joku tehnyt tai aatellu tekevänsä ton sormustestin vauvan sukupuoleen liittyen? 🤭
Itse tein molemmista aiemmista raskauksista ja poikia näytti testin mukaan tulevan ja piti paikkansa 🥰

Liitteet

• Screenshot_20260109_184802_Chrome.jpg
    Screenshot_20260109_184802_Chrome.jpg
    79.2 KB · Katsottu: 19
  • Screenshot_20260109_184809_Chrome.jpg
    Screenshot_20260109_184809_Chrome.jpg
    183 KB · Katsottu: 19
Meille ei pitänyt tulla kuin yksi lapsi, joten olemme lahjoittaneet pojan vaatteet yms hyväntekeväisyyteen 🤭 sanoin miehelle, että olisipa tyttö, niin ei tarvitsisi ostaa ”samoja” vaatteita uusiksi 😆

Täällä olis ehkä hienoinen tyttötoive (kun lähipiirin pojat on niin vilkkaita viipertäjiä että hirvittää 😆, ja menetetyistä ainut jonka sukupuoli tiedetään oli tyttö) mutta loppupeleissä otetaan riemumielin mitä vaan annetaan, ja tärkein toive on se että vauva syntyisi terveenä ja voimakkaana.

Vähän oon miettinyt voisiko voimakkaan tuntuisesta etovuudesta ennustella tyttöä, vai onko tämä vain sellainen oire mikä pahenee raskaus raskaudelta.

Tällä hetkellä luulen että olisi kiva pitää yllätyksenä synnärille asti, mutta katsotaan muuttuuko mieli.

Täällä olis ehkä hienoinen tyttötoive (kun lähipiirin pojat on niin vilkkaita viipertäjiä että hirvittää 😆, ja menetetyistä ainut jonka sukupuoli tiedetään oli tyttö) mutta loppupeleissä otetaan riemumielin mitä vaan annetaan, ja tärkein toive on se että vauva syntyisi terveenä ja voimakkaana.

Vähän oon miettinyt voisiko voimakkaan tuntuisesta etovuudesta ennustella tyttöä, vai onko tämä vain sellainen oire mikä pahenee raskaus raskaudelta.

Tällä hetkellä luulen että olisi kiva pitää yllätyksenä synnärille asti, mutta katsotaan muuttuuko mieli.
Mulla on kaksi ongelmatonta poikaraskautta ja kaksi aivan hirveää tyttöraskautta. Ja on ikää ja aikaa välissä että itse ainakin liputan oireiston tulkinnan puolesta.

Mulla on kaksi ongelmatonta poikaraskautta ja kaksi aivan hirveää tyttöraskautta. Ja on ikää ja aikaa välissä että itse ainakin liputan oireiston tulkinnan puolesta.
Mulla taas pahin pahoinvointi ollu pojasta 😆 ja toisaalta myös kaks keskenään erilaista tyttöraskautta. Että tiedä näistä sitte. 😅

Yhellä naisella kuulemma aina tyttöraskaudessa himottaa appelsiinit ja poikaraskaudessa kotiruoka. Onko jotku muut huomannu et ois eroa ruokahimoissa tyttö vs. poikaraskauksissa? Mä en jotenki ehkä muista niin tarkasti että onko mulla ollu mitään eroa… Nyt kyllä raikkaat jutut hyviä mutta himottaa kyllä kaikki hyvä suolanen ruoka myös paljon. 🤩

Mulla vaan kokemus poikaraskaudesta ja se oli tosi ongelmaton. Nyt olen voinut selvästi huonommin mutta toisaalta ikääkin on jo taas vähän enemmän 😆

Muokattu viimeksi:
Puolison suvussa on enemmän poikalapsia ja minun puolen suvussa taas tyttöjä 😁 Vähän arvellaan että olisiko se poika tulossa, kun josko miehen puolelta enemmän määräytyy se sukupuoli 🩵

Jännä tosiaan todeta sitten myöhemmin 🩷😍🩵 Jännä että näillä viikoilla ne sukuelimet alkaa jo muotoutua

Kuulin myös tarinaa tuttavalta, että kätilö kirjoitti vauvan sukupuolen lapulle ja sitten tuttavapariskunta myöhemmin itse valittuna hetkenä katsoi tyttöä vai poikaa odotetaan. Jotenkin niin kiva tuo, että varmaan tehdään sanoin 🥰

💜 Onko teillä tässä kohdin vielä ajatusta, että tahdotteko tietää sukupuolen, kun sen saa selville vai odotella syntymään saakka?

💜 Entä tahdotteko tuon tiedon ensin itselle tai puolison kanssa kahden todeta?

💜 Osahan saattaa pitää sukupuolen paljastus juhlaa läheisille, on ilmapalloa mistä poksahtaa värisilppuraa tai kakku mistä paljastuu väriä 😃

Puolison suvussa on enemmän poikalapsia ja minun puolen suvussa taas tyttöjä 😁 Vähän arvellaan että olisiko se poika tulossa, kun josko miehen puolelta enemmän määräytyy se sukupuoli 🩵

Jännä tosiaan todeta sitten myöhemmin 🩷😍🩵 Jännä että näillä viikoilla ne sukuelimet alkaa jo muotoutua

Kuulin myös tarinaa tuttavalta, että kätilö kirjoitti vauvan sukupuolen lapulle ja sitten tuttavapariskunta myöhemmin itse valittuna hetkenä katsoi tyttöä vai poikaa odotetaan. Jotenkin niin kiva tuo, että varmaan tehdään sanoin 🥰

💜 Onko teillä tässä kohdin vielä ajatusta, että tahdotteko tietää sukupuolen, kun sen saa selville vai odotella syntymään saakka?

💜Entä tahdotteko tuon tiedon ensin itselle tai puolison kanssa kahden todeta?

💜 Osahan saattaa pitää sukupuolen paljastus juhlaa läheisille, on ilmapalloa mistä poksahtaa värisilppuraa tai kakku mistä paljastuu väriä 😃
Meillä kanssa miehen suvussa paljon poika ja olen alkanut epäillä, että poika sieltä tulee. Ainakin lähipiiri epäillyt oireista, jos nyt niistä voi epäillä.

💜Me tosiaan haluttaisi tietää etukäteen sukupuoli ja, jospa se jo rakenneultrassa selviäisi.

💜 Ajattelimme pyytää sen kirjekuoreen kirjoitettuna…

💜 .. ja järjestää juurikin sellaiset Gender Reveal juhlat, joissa läheisimmät mukana. Ja sitten olisi kakku, jossa joko pinkki tai vaalean sininen täyte. Ja olisi samalla meille yllätys. Ollaan jo vähän alettu juhlaa suunnitella 😊.

Olen lukenut jostain, että ivf:llä tulisi keskimäärin 1,3 poikaa yhtä tyttöä kohden. Tuo perustuu kai siittiöiden toimintaan maljalla: poikapuoliset ovat vikkelämpiä. Poikaa siis olen povannut meillekin. Sukupuoli selvinnee muutaman viikon sisään NIPT-testin tuloksista. Pitkä yritysaika karisti kyllä vähäisetkin toiveet tietystä sukupuolesta, kummin vain käy oikein hyvin. ❤️

Mulla taas pahin pahoinvointi ollu pojasta 😆 ja toisaalta myös kaks keskenään erilaista tyttöraskautta. Että tiedä näistä sitte. 😅

Yhellä naisella kuulemma aina tyttöraskaudessa himottaa appelsiinit ja poikaraskaudessa kotiruoka. Onko jotku muut huomannu et ois eroa ruokahimoissa tyttö vs. poikaraskauksissa? Mä en jotenki ehkä muista niin tarkasti että onko mulla ollu mitään eroa… Nyt kyllä raikkaat jutut hyviä mutta himottaa kyllä kaikki hyvä suolanen ruoka myös paljon. 🤩
Mun tekee tällä hetkellä mieli sekä sitrushedelmiä että kotiruokaa, joten kumpikohan se olisi? 😂

Esikoistytön kohdalla sitrushedelmät olivat kyllä vielä kovemmassa huudossa kuin nyt. Tässä raskaudessa ei ole hirmu vahvoja ruokahimoja.

Me tehtiin nyt sormustestejä. Tein ite eilen itelle sen ranteen päältä että montako lasta saan ja sit mahan päältä et kumpi tää olis. Ja tänään tein uudestaan ranteen päältä testatakseni tuleeko sama tulos. 😆 Molemmilla kerroilla mun 3 ekaa piti paikkaansa sukupuolten ja järjestyksen suhteen ja näytti et neljäs ois tyttö ja sit loppuis siihen. Mahan päältä näytti kans tyttöä. Ajattelin et tulikoe on et mun äiti tekee sen ku sillä on yheksän lasta. 😂 No äitillä se näytti tosi epäselvästi ne ni oli hankala tulkita et millon sormus vaihto lapsesta toiseen jne. 😅 Mutta lopputuloksena vaikutti et ehkä saatto ns pitää paikkaansa mut vähän oli hankala tosiaan tulkita. Mun kaks lapsetonta siskoa kans teki ja näytti toiselle kolme ja toiselle kuusi (ikäänku tulevaa lasta). Toi on kyl mielenkiintosta vaikka en tavallaan tajuukkaan miten se vois toimia et miten se sormus vois tietää. 😆 Mut hauskaa testailla silti. Ootteko muut tehny noita sormustestejä? eli omaan hiukseen sormus heiluriks ja roikotatte sitä paikallaan ranteesta pari senttiä yläpuolella ja kun se heiluu ympyrää on tyttö ja jos ”heiluriliikettä” on poika. Joillaki sormus pysähtyy vauvojen välissä ja joillaki vaihtaa lennosta. Mulla oli tosi pientä liikettä ja äitillä tosi suurta. Yhellä siskolla tyttö”ympyrät” oli tosi pieniä ja ovaaleja. Et vaihtelee näköjään vähän et miten se sormus käytttäytyy mut noi on ne periaatteet. 😆 Sitku ei enää vaikuta liikkuvan ollenkaan ni on ns lapsiluku täynnä.

Me tehtiin nyt sormustestejä. Tein ite eilen itelle sen ranteen päältä että montako lasta saan ja sit mahan päältä et kumpi tää olis. Ja tänään tein uudestaan ranteen päältä testatakseni tuleeko sama tulos. 😆 Molemmilla kerroilla mun 3 ekaa piti paikkaansa sukupuolten ja järjestyksen suhteen ja näytti et neljäs ois tyttö ja sit loppuis siihen. Mahan päältä näytti kans tyttöä. Ajattelin et tulikoe on et mun äiti tekee sen ku sillä on yheksän lasta. 😂 No äitillä se näytti tosi epäselvästi ne ni oli hankala tulkita et millon sormus vaihto lapsesta toiseen jne. 😅 Mutta lopputuloksena vaikutti et ehkä saatto ns pitää paikkaansa mut vähän oli hankala tosiaan tulkita. Mun kaks lapsetonta siskoa kans teki ja näytti toiselle kolme ja toiselle kuusi (ikäänku tulevaa lasta). Toi on kyl mielenkiintosta vaikka en tavallaan tajuukkaan miten se vois toimia et miten se sormus vois tietää. 😆 Mut hauskaa testailla silti. Ootteko muut tehny noita sormustestejä? eli omaan hiukseen sormus heiluriks ja roikotatte sitä paikallaan ranteesta pari senttiä yläpuolella ja kun se heiluu ympyrää on tyttö ja jos ”heiluriliikettä” on poika. Joillaki sormus pysähtyy vauvojen välissä ja joillaki vaihtaa lennosta. Mulla oli tosi pientä liikettä ja äitillä tosi suurta. Yhellä siskolla tyttö”ympyrät” oli tosi pieniä ja ovaaleja. Et vaihtelee näköjään vähän et miten se sormus käytttäytyy mut noi on ne periaatteet. 😆 Sitku ei enää vaikuta liikkuvan ollenkaan ni on ns lapsiluku täynnä.
Mä oon tehnyt kavereille tätä, kun vuosia sitten täti opetti 😁 muutamalle tein niin etten tiennyt sukupuoltakaan etukäteen ja osui oikeaan!
Kokeilin itselleni ja näytti tyttöä, vaikka oma olo on ihan poika tällä hetkellä😂

Oon testannut tätä myös omalle äitille ja parille muulle jo synnyttäneille, niin totta se näyttää. En voi ymmärtää 😄

Kokeilin tätä ranteen päälle niin eka heilus ikuisuuden (ainaki tuntu siltä) ni edestaas eli poika (mulla on kaks poikaa) ja sit muuttui eka ovaali ympyräksi joka hetkenpäästä muuttui sitten ihan ympyräksi eli olisko tuleman tämä vauva olisi nyt tyttö ja sit vielä toinen tyttö? Eli yhteensä 4 lasta🙈 se ei vaan lopettanut koskaan sitä ympyräliikettä, vaan mun käsi väsyi ja oli pakko lopettaa 🤣
Lisäys - äsken tein myös vatsan päältä niin ovaalia ympyrää tekee🤭 mulla on kyl täysi luotto tähän🤣 pojista tein kans ja piti paikkansa! Ja tein varmaa joka kuukausi😂

Muokattu viimeksi:
Takaisin