Vauvan sukupuoli

Varhais-rakenneultrassa saatiin poikaveikkaus mutta käskivät vielä varmistella rakenneultrassa. Mies oli innoissaan kun poikaa toivoi ( esikoinen on tyttö ), itse olisin veikannut toista tyttöä koska pahoinvointi yms oli ihan samanlaista kuin tyttöä odottaessa :)
 
Mulla oli tanaan laakarikaynti, jossa kuunneltiin sydanaanet, niin kuulemma kuulostaa pojalta. :grin
 
Alusta asti on ollut vahva tunne, että tulee poika. Mitä lähemmäs rakenneultraa mentiin, niin sitä epävarmempi aloin olemaan. Johtuu ehkä siitäkin, että mun oma äiti veikkas tyttöä ja yksi kaveri myös vakuutteli, että tyttö sieltä tulee. Viime viikolla oli rakenneultra ja ja varmistui, että pieni poikahan siellä on :Heartblue
 
Rakenneultran mukaan meille on tulossa TRINSESSA! :) Eli kolmas tyttö olisi meille tulossa. Jos nyt ihan rehellinen olen, niin kyllä tuo tieto toi aivan pikkuriikkisen ohikiitävän haikeuden (niin mulle kuin miehellekin). :oops: Olisi ollut mielenkiintoista saada kolmanneksi ja todennäköisesti viimeiseksi lapseksi poika... Nopeasti tuo kirpaisu kuitenkin meni ohi. :Heartpink Se ilo ja ihana tieto vauvan hyvinvoinnista voittivat tuon minimaalisen harmin. Mutta voi miesrukkaa, kun joutuu vielä enemmän altavastaajaksi, kun perheeseen ilmaantuu jo neljäs naispuolinen asukki vaimon ja nykyisten lasten lisäksi! :grin:nailbiting::p Päästiin mekin shokeeraamaan sukulaisia, kun varsinkin mun puolella ovat olleet ihan satavarmoja, että tää kolmas ja varsin erilainen raskaus tuottaisi pojan. :p
 
On aina todennäköisempää saada samaa sukupuolta oleva lapsi seuraava ja vielä todennäköisempää että sitä seuraava on myös samaa sukupuolta..
 
Meille tulee poika!! :) täytyy myöntää että "reseptillä" sitä yritettiinkin tehdä!:wink Muistakaa tyttölupailut saaneet että ne lupaukset ei oo aina varmoja varsinkin jos ovat jotenkin jalat yhdessä :wink

En oo koskaan myöskään kuullut tuosta todennäköisyydestä että sama sukupuoli toistuisi, mihinkä se ajatus perustuu?
 
Miehillä on yleensä enemmän toisen sukupuolen siittiöitä kuin toisen.. Eli on todennäköisempää saada samaa sukupuolta oleva. Luulisin myös että emättimen "olot" vaikuttavat siihen, kumpaa sukupuolen siittiöitä suosii enemmän.
Perustuu myös tilastotietoihin. Eli samalla pariskunnalle syntyy aina yhä todennäköisemmin samaa sukupuolta oleva kuin erisukupuolta oleva.
 
Minun vanhemmilla on kolme poikaa ja sen jälkeen kysyivät lääkäriltä "apuja" että miten tehtäisiin tyttöjä ja saivat silloin -80 luvulla "reseptin" joka perustuu siis hedelmöitysajankohtaan sillä poikasiittiöt ovat nopeampia ja tyttösiittiöt taas vahvempia kestämään elossa pidempään eli jos haluat poikalapsen on yhdyntä oltava juuri ovulaation aikaan jolloin pelkät pojat ehtivät perille ensin ja jos haluat tytön tulee yhdyntä olla pari päivää enne ovulaatiota jolloin poikasiittiöt ehtivät kuolla pois ja pelkät tytöt jäävät odottamaan munasolua.. Vanhempani saivat sitten tämän reseptin avulla kaksi tyttöä kolmen pojan jälkeen joten en oikein usko että voidaan sanoa että pelkästään tuolla saman sukupuolen toistumisella olisi jotenkin merkitystä sukupuolen määräytymiseen? Tiedän myös paljon perheitä joissa on 2 kumpaakin ja jopa järjestyksessä poika, tyttö, poika, tyttö
 
Mä olen ihan "nykyaikanakin" lukenut tuosta yhdynnän ja ovulaation ajoituksesta vauvan sukupuoleen vaikuttavana tekijänä. Esikoisesta tulikin (yrittämättä ja sattuman kautta) sen mukaisesti tyttö. Nyt kolmannessa ajoituksen puolesta poika olisi voinut olla mahdollinen, mutta niin ei kuitenkaan tainnut nyt käydä. :) Muutoin pidän sukupuolen ennustamista esim raskausoireiden ja mahan muodon perusteella hauskana huuhaana, mutta tän ajoituksen oon kuvitellut (ja uskon yhä) olevan semitieteellistä, joskaan ei toki sataprosenttista.
 
Joo minä uskon tähän ajoitusresepti asiaan myös aika vahvasti ja kirjoitinkin tuonne aiemmin että poikaa me yritettiinkin tehdä (joka nyt siis tulossa) sillä me ihan tikutettiin oviksen ajankohta ja sitten juuri silloin vasta yhdyntä kun ovistestissä oli viivat vahvimmillaan eikä viikkoon sitä ennen että ne pojat pääsisi sinne perille ekana :hilarious: Meillä voi mun riskiraskauden vuoksi jäädä tämä viimeiseksi niin sillä niin kovin sitä poikaa yritettiin vaikka onnellisia olisimme molemmista vaihtoehdoista:happy:

Edit: esikoinen on siis tyttö

:happy:
 
Muokattu viimeksi:
Melinda82 minä olen kuullut että joillain miehillä voi olla niin että on enempi toisia kuin toisia, ihan samoin kuin toisten siittiöt ovat vahvempia ja nopeampia ja niitä on enemmän kun taas toisilla voivat olla heikompia ja niitä on selvästi vähemmän mutta en ole kuullut että se olis ehdottomasti kaikilla niin että on jompaa kumpaa enemmän?
 
Joo-o, ultrassa kayty ja tyttolupaus saatu. Ma oon ihan shokissa kun olin niin varma, etta poika se on! :grin

Mulla pitais olla viela muutamakin ultra loppua kohti, etta ehtiihan sita sit viela varmistella, mut annoin nyt mutsille ohjeeksi tuoda Amerikkoloista tyttovaatteita. :wink
 
Tuo on jännä miten menee pasmat ihan sekaisin jos on itsellä ollut tuntemus toisesta sukupuolesta. Itsellä oli just toisinpäin, eli kuvittelin että tulisi toinen tyttö niin veikkasivat pojaksi :D Meni päivän verran sulatellessa uutista :p
 
Ma kylla nimenomaan oon aina halunnut pienen mulattityton, vaikka onhan ne pojatkin tosi suloisia. :grin Ja pienten tyttojen vaatteet, ahhh! Ehka sekoan kun paasen kaupoille!

Ostin kylla Suomesta salaa pari tyttovaatetta alesta, ajattelin vaan etta ehka ne menee sit vaikka seuraavalle.. :rolleyes:
 
Meillä vähän etukäteen kurkittu ultralla ja tytöltä vaikutti ja ite oon oottanut tyttöä jo ennen sitäkin. Nyt vajaa 2vkoa rakenneultraan ja alkanu jännittää et mitä jos se osottautuukin pojaksi?!
Nyt ollut jo niin varma olo ja aattelen tyttönä et vois kans mennä hetki sulatellessa :)
Tärkeintä toki että kaikki kunnossa oli kumpi vain!
 
Takaisin
Top