Vauvan sairastelu ja vaivat

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti minivöö, 17 helmi 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. lumileopardi Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Ei hampaista kuulu nousta kuumetta, pientä lämpöä voi olla.. Jos noin korkea, veisin näytille ellei mitään flunssaoireita ole ilmaantunut..
  2. Lulu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

No sitä mä myös ihmettelin. Tänään kuitenkaan ei ole ollut enää toistaiseksi kuumetta. Nenä vuotaa vähän.
  3. kirpsu Peruskäyttäjä

Meillä oltiin pari päivää 38 asteen kuumeessa ja nenä vuosi. Samaan aikaan nousi kaksi poskihammasta läpi. Liekö sitten altistaa flunssalle noi hampaat.
  4. jemppu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meillä kans on hampaiden puhkeamisen yhteydessä aina tullut flunssa...
  5. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Sanoisin, että juurikin niin, että hampaat altistaa flunssalle, mutta ei aiheuta sitä. Hammastuntenukset saa vauvat viemään käsiään enemän suuhun jolloin ympäristöstä tulleilla viruksilla enemän mahdollisuuksia päästä tarttumaan. Siksi usein liitetään flunssaoireet hammasoireiksi.

Täällä ollu liikkeellä korkeakuumeista flunssaa ainakin...
  6. Lulu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Siis tää oli todella outo viirus kun kesti alle vuorokauden vaikka nousi niin korkea kuume. Ei mitään merkkejä enää että olisi edes ollut kipeä.
  7. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meidän esikoiselle on monesti tullut pelkkä kuumepiikki ilman sen kummempia flunssaoireita. Kestää 1-2 päivää eikä mitään sen jälkeen.
  8. M&S Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Noita kuumeen nostatus tauteja ilman flunssaa on kyllä. Esim.aikuisena ikävä mononukleoosi voi vauvalla/pienellä lapsella mennä ohi pelkällä nopealla kuumeella. Sillä sais sit käsittääkseni elinikäisen suojankin sitä tautia vastaan. Mutta noita kaiken maan vauvarokkoja ilman paukamia ym ym riittää kyllä. Heti jos yleiskunto huononee tai jokin muu huolestuttaa, niin tietty lääkäriin!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  9. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Ja aiheesta puheen ollen; esikolle nous viime yönä kuume ja nyt köhii ja puhisee. Sormet ristiin että pienempi välttyy tältä!
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  10. Megara Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Ensimmäinen kunnon flunssa sitten iski pikkukaveriin. Yö meni lohdutellessa ja ainoa missä pystyi nukkumaan oli sylissä istualteen. :sad001 no onnellinen saa olla että meni näin pitkään ennen ekaa kunnon flunssaa!!

Viime lauantaina nosti lämpöä ja naama pamahti ihan punaiseksi, mutta särkylääkkeen antamisen jälkeen ihottuma alkoi hävitä eikä seuraavana päivänä ollut taudista tietoakaan. Nyt sitten iski röörit tukkoon..: liittyneeköhän toisiinsa...
  11. perho Peruskäyttäjä Joulumammat 2018

Meillä on ollut ihme oireita tässä jo pitemmän aikaa. Suun ympärillä on ollut enempi vähempi ihottumaa jo kuukauden verran. Välillä siis iho on ihan siisti välillä laikukas. Hampaita on tehty oikein urakalla, joten leuka on koko ajan kuolassa ja vielä ilmatkin on kylmenny. Sen syyksi olen pistänyt ihottuman. Pari viikkoa sitten oli vähän yskää ja yhtenä yönä tosi pelottava hengenahdistuskohtaus. Melkein jo lähdettiin ensiapuun. Seuraavana päivänä käytiin lääkärillä, mutta mitään ei löytynyt korvista, keuhkoista eikä suusta. Infektioastma oli lähinnä oireita. Tämän jälkeen ei hengenahdistusta enää tullut ja yskäkin meni ohi. Nyt on yöt olleet muuten tosi levottomia ja itkuisia. Tänään sitten suunympärysihottuma voimistui ja näppyjä tuli otsallekin ja takapuoleen. Ihan yht´äkkiä nousi myös korkea kuume.

Enterorokkoa vähän epäilen, mutta tuo ihottuma on kuitenkin jatkunut samankaltaisena niin pitkään. Maitoallergiaa epäilin jo aikaisemmin ja hidastettiinkin tavalliseen maitoon siirtymistä. Nyt on pari päivää menty täysin tavallisella maidolla ja pian tuo ihottumakin lisääntyi. Kuume vaan hämää. No, huomenna mennään lasten allergialääkärille niin saadaan selvyyttä asiaan.
  12. perho Peruskäyttäjä Joulumammat 2018

Enterorokkohan se oli:grumpy: Kuume on onneksi hellittänyt, suun ympärys vaan on tosi kipeen näköinen rakkuloineen.
  13. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Tsemppiä perhon pienelle! Meillä enterokko pari kk sitten ja vieläkin nähtee nahka mulla jalkapohjista. Vaikka kuopus näytti hurjimmalta iho-oireineen ja oli korkein kuumeisin, luulen että mulla oireinen olo oli pahin. Ainakin lapset nukku suht hyvin, saivat ihan hyvin syötyä ja jaksoivat leikkiä.
  14. Megara Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Aiotteko ottaa influenssarokotuksen? Entä vesirokkorokotuksen? Jälkimmäisen kanssa pohdiskelu menossa...
  15. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meillä varattu ens viikolle aika influenssarokotuksiin minulle ja molemmille lapsille. Pojalla ja mulla vesirokkorokotteet otettu viime vuonna, pienemmälle pitää kyllä ottaa lähivuosina ennenkuin päivähoitoon menee,..ellei sitä ennen sairastu siis.
  16. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Joo, otetaan kuopukselle influenssarokote (muut perheenjäsenet ei oikeutettuja ilmaseen). Ja vesirokko-rokotuskin ennen hoidon aloitusta molemmille lapsille, se on ensi kesän juttuja sitten.
  17. perho Peruskäyttäjä Joulumammat 2018

Tuon enterorokon jälkeen kyllä otetaan vesirokkorokote. Influenssarokote on vielä mietinnässä.
  18. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Enterorokon sairastaminen ei edes tuo immuniteettia, vaan sen voi sairastaa uudelleen...:dead:

Täällä taitaa olla vauvarokon vuoro! 2vrk sairastanut kuopus ~39' kuumetta. Vointi muuten hyvä ja ruokakin maistuu. Soitin jo paikalliseen terveysneuvontaan voiko olla virtsatieinfektio kun tosiaan ei muita oireita, mutta piti sairaanhoitaja vauvarokkoa todennäköisempänä. Parissa päivässä selvinnee lopullinen diagnoosi.
  19. Triina Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015 Lokakuunmammat 2014

Pauveli, meillä oli just vauvarokko. Neljä päivää noin 39 ja välillä ylikin kuumetta. Sitten kuume laski ja samaan aikaan nousi kevyt ihottuma. Se kesti vain pari päivää.

Käytiin lääkärissä, sillä hämäännyin kun pojalla oli samaan aikaan kova flunssa. Jotenkin ei tullut vauvarokko sitten mieleenkään.
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Ameeba Addikti Lokakuunmammat 2015 Toukokuunmammat 2014 Huhtikuunmammat 2014

Täällä tyttö ollut kuutisen viikkoa flunssassa, yksi nuhaton viikko välissä. Vesirokkorokotetta ei tarvinnut miettiä kun sai vesirokonkin ja siitä jatkui tosiaan sairastelu flunssalla. Nyt paha korvatulehdus ja melkein rs-virus lääkärin mukaan kun rohisee niin alhaalta. En ole jaksanut käydä täällä kirjoittelemassa. Nyt kun sai ab-kuurin, niin räkähanat meni tosi hyvin kiinni eikä niin paljoa valu enää.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3

Jaa tämä sivu