Vauvan sairastelu ja vaivat

Hain nyt sitten apteekista Levolacia. Kannattaako odottas aamuun vai voinko antaa heti?
 
^ mun mielestä voi antaa heti. Siis ei kuitenkaan hetkessä tuota tulosta. Voi periaatteessa aiheuttaa ilmavaivoja, mutta ilmeisesti jo maha muutenkin vaivaa jo tilanteen takia.
 
Ootko koittanut kuumemittarilla ärsyttää vauvan peräsuolta? Ei syvälle, mut se voi auttaa kakkaa tulemaan. Levolacin käytöstä en osaa sanoa muuta kuin ohjeen mukaan. Viikon väli ulostamisessa vielä ok.
 
Kuumemittarii oon kokeillu. Jätettiin se Levolac nyt huomisaamuun. Kivuliaitten ilmavaivojen saattelemana vauva nukahti yllättävän nopeesti. Enempää en anna luumua.
 
Ei tarkoitus pelotella, mutta se Levolac toimii periaatteessa samoin kuin luumu. Eli sitoo vettä suolen sisältöön. Sisällön kasvaessa tulee kakkaustarve. Toivottavasti vauva saa punnerrettua tänään kakat ulos.
 
Minivöö, minä en ole koskaan allekirjottanu tuota "kunhan kerran vk kakkaa" että olis ok. Näinhån sanotaan aikuisillekin ja vielä että kolmesti viikossa ulostaminenkin on normaalia. Kyllä suolen toiminta on yksilöllistä. Jos vauva tähän saakka kakannut lähes päivittäin, ja se yhtäkkiä loppuu moneksi pv niin kyllä saa reagoida. Onko nyt vatsa toiminut? Tuo kuumemittarilla avittaminen on semmosta "tuseerausta" jossa aktivoidaan suolen lihasrefleksejä. Myös lämmin vesisuihku peräaukon suulle ajaa samaa asiaa. Itse ottasin nyt yhteyttä neuvolaan jos ei kakka tule. Maha voi olla pienellä tosi kipeä. Paljon nyt zemppiä sinne!
 
Jes! Päätinpä äsken kokeilla vielä uudestaan kuumemittariniksiä ennen lääkkeen antoo ja heti näkyi vauvan ilmeestä et jotain alkoi tapahtua. Sieltähän se kauan odotettu vieras saapui! Kiva ettei tarvinnu lääkettä käyttää ollenkaan.

Kiitos teille kaikille neuvoista! Tää ryhmä on kyl todellinen 24/7 neuvola. :)
 
Meidän poika on ollut nyt rokotusten jälkeen pari päivää väsynyt ja itkuinen ja kiukkuinen. Ruokakaan ei oikein maistu. :/
 
Me saatiin kanssa rokotteista kipuilua. Kuume nousi yöllä ja tän päivän tyttö on ollut nopeasti väsyvää sorttia. Kuumetta ollaan saatu alennettua Panadolilla, väsymyksestä kertoo jotain se että huonosti nukahtava vauva nukahti aamulla sitteriin kesken aamupuuron ja sitten nukahti mun syliin kesken kirjan ihmettelyn. Syli on muutenkin ollut tänään kova sana, lattialla on viihtynyt vain tovin eikä ole edes jaksanut yrittää konttausharjoituksia joita muuten on tehty aina heti kun lattialle laitetaan. Nyt sitten odotellaan että elimistö pääsee palautumaan ja kuume saataisiin pois, vähän jo iltaa kohden helpottaa mutta silmistä huomaa vielä heti että kipeä on.
 
Meillä syödään säännöllisesti mangososetta, etenkin jos on syöty perunaa. Näin säilyy tasapaino. Meillä kovaan vatsaan auttaa yllättävän hyvin jumppa. Ja tuo ruunsunmarja ja luumu.

Meille osu yskä ja rota-rokotus yhtä aikaa. Vatsa löysällä ja pitäs juoda, mutta ei taas karhean kurkun ja pörisevän vatsan (joka vaan innostuu maidosta) vuoksi halua paljon imeä kerralla. Onneks nyt ollaan menossa jo parempaan.
 
Vauva köhii välillä kuulostaa että on limaa mut ei aina. Onko jotain kotikonsteja jotka vois auttaa? Miten on kokemusta ilmankostuttimesta, auttaako se tukkoista vauvaa? Itseä on auttanut.
 
Hepsuli, pieni köhiminen on vauvoilla normaalia, kun juovat lämmintä maitoa joka välillä nousee röyhyjen ja pulautusten muodossa ylös ja jää esim. Ylähengitysteihin. Pieni yskiminen puhdistaa hengitystiet 'lioista' jamit itsessään saattaa aiheuttaa rohinaa hiukan. Kannattaa siis seurata paheneeko rohinat heti ruokailun jälkeen vai onks sitä ns. Kokoajan ja johtuisi sit jostain muusta.

muoks: kun ottaa aivot käyttöön ni huomaa et teil ollaan oltu oikeesti kipeitä, anteeksi.
 
Muokattu viimeksi:
Joo kyl mä maitokröhän tiedän. Saat anteeksi. Yskii öisin kun on selinmakuulla.nukutaan perhepedissä niin ei onnistu pään nosto ylemmäs.
 
Meillä kävi tänää vieraita ja nyt yks ilmoittanut että on saanut oksutaudin.. Ihan hysteerisenä oon täällä et kohta se on vauvalla ja itellä, paha olo tulee jo pelkästä ajatuksesta.. Onko antaa vinkkejä et miten siitä selviää jos se iskee? Tai ku imettääkki pitäs kun tyttö ei pulloa huoli.. Apua ihan varmaan sekanen teksti ku oon ihan paniikissa. Hyi!
 
Apteekista saa Osmosal nimistä tavaraa. Siinä sokerit ja suolat tasapainossa, niin saattas auttaa pitämään heikoimman olon poissa. Tuota juotetaan sairaalassakin. Imettämisen kannalta äidin nesteytys olis pyrittävä pitämään mahdollisimman hyvänä. Tautihan ei tartu rintamaidosta eli sen pelossa ei kannata imetystä vältellä. Toivotaan Tuffe että pelko kuitenkin turha!
 
Pitää vaikka varuilta käydä apteekissa huomenna.. Kivakiitos Pauveli! Juu toivotaan näin.. Siinä on kyllä niin kurja tauti että huhheijakaa.
 
Meidän tyttöön ei ainakaan ole tarttunut vaikka mulla ja pojalla oli se tauti. Rintamaito suojelee?
Mulla se teki kyllä imetykselle hallaa ja ihan muutamassa päivässä tuli pullo mukaan kuvioihin. Tyttö tappelee päivisin tissiä vastaan, öisin syö kyllä hyvin. Annan sit pulloo samapa tuo, olisin ihan valmis lopettamaan imettämisen muutenkin.
 
Täällä kuumeillaan. Pojalla oli jo kuume, sen jälkeen tuli sit nuha ja yskä. Nyt tytöllä kuumetta ja nukkuu n. Vartin pätkissä. Ihte vielä suht terveenä, mitä nyt vähän kurkku kipeenä.

Ja mä liputan tota baby physiomeria! Rs viruksen jälkeen oon käyttäny sitä lähes päivittäin tytöllä nenää avaamaan ja puhtaana pitämään.
 
Takaisin
Top