Vauvan ruokinta

Meillä tissitellään edelleen tyyliin tunnin välein jos oon kotona, myös yöllä moooonta kertaa, varsinkin nyt kun on kaikenmaailman oireilua kolme viikkoa putkeen ollut.. Sopivia kiinteitä on löydetty nyt 9kk ikään mennessä kolme ja niitä syödään 3krt/pvä. Lisäksi joudun itekin olemaan tiukalla imetysdieetillä. On ollu kyl tosi rankkaa tää vauva-arki ja kun muutenkin elämä koetellu tässä viime aikoina niin pakolla vaan selviää päivästä toiseen. Niin ja nyt oli painoakin tullu tosi niukasti, joten imetysten vähentäminen ei ainakaan vielä oo vaihtoehto.
 
Harmillista. Toivottavasti helpottaa teillä yösade elämä. No onneksi on nuo tissit edes niin ei jää toinen ilman ruokaa :wink vaikka voin uskoo että ois välillä helpottavaa päästä helpommalla. Mut toivottavasti pian helpottaa tuo arki.
 
Kiitos! (: toivon todella, että päästäisiin eteenpäin kun nyt on jo kolme viikkoa junnattu paikallaan!
 
Täälläkin tissitellään paljon, yösyötöt mitä unikoulun myötä vähenivät siirtyivät päivään joten kokonaismäärä ei ole vähentynyt :D
 
Lmonestikohan meillä syödään tissiä vielä, ehkä jotain yli 15 kertaa vuorokaudessa? Yöllä mooonta kertaa, aamupäivisin yleensä kerran, pari ja loppupäivästä sit sen mukaan miten ollaan menossa. Kotona jos ollaan, niin saisin istua olkkarin lattialla ilman paitaa jatkuvasti, niin tiheesti poju haluis käydä maistelemassa XD mut jos ollaan liikkeellä illasta niin harvemminkin riittää. Kaikki syötöt ei siis tosiaan ole nälkään. Eroahdistusta on ja käy sylissä kyllä ilman syöntitarkoitustakin.
 
Miten muilla mennyt hapanmaitotuotteiden aloittelu? Tai oletan, että monilla jo kuvioissa..
Meillä on poika saanu ihan pikkiriikkisrn raejuustoa nyt ehkä viitenä aamuna. Siis ehkä 3-4 semmoista raetta. Ja nyt on muutaman päivän puklaillut taas ihan kauheesti. Kuuluukohan ihan asiaan tai millaisia kokemuksia muilla on?
Meillä alkuaikoina reagoitiin maitotuotteisiin tissinkin kautta, mutta oon mä jo monta kuukautta käyttänyt niitä ihan ilman oireita.
Lisäks meille neuvolan lääkäri ohjeisti kokeilemaan graviskonia. Nyt vasta sain aikaseks hakea sitä, mutta ei puhuttu mitään annostuksesta ja tossa pullossa ei oo ohjeita näin pienelle :confused: plaah, pitää varmaan huomenna soitella neuvolaan..
 
Miten muilla mennyt hapanmaitotuotteiden aloittelu? Tai oletan, että monilla jo kuvioissa..
Meillä on poika saanu ihan pikkiriikkisrn raejuustoa nyt ehkä viitenä aamuna. Siis ehkä 3-4 semmoista raetta. Ja nyt on muutaman päivän puklaillut taas ihan kauheesti. Kuuluukohan ihan asiaan tai millaisia kokemuksia muilla on?
Meillä alkuaikoina reagoitiin maitotuotteisiin tissinkin kautta, mutta oon mä jo monta kuukautta käyttänyt niitä ihan ilman oireita.
Lisäks meille neuvolan lääkäri ohjeisti kokeilemaan graviskonia. Nyt vasta sain aikaseks hakea sitä, mutta ei puhuttu mitään annostuksesta ja tossa pullossa ei oo ohjeita näin pienelle :confused: plaah, pitää varmaan huomenna soitella neuvolaan..

Iinama, meillä reilu kuukausi syöty maitopuuroja ja hapanmaitotuotteita niin meillä ei juurikaan reagoinu mitenkään.. ehkä vähän kakka muuttui erilaiseks, en enää edes muista :D mut luulis että jos puklailu tosta vielä paljon jatkuu niin ei olis normaalia?? Mikä se graviskoni on?
 
Aivan.. mä jatkan vielä näillä pikkuannoksilla ja katson jatkuuko :/
Niin ja piti tuohon selventää, mutta näköjään en sitä tehnyt :p graviscon on närästyslääke. Pitäisi testata sitä nyt 2vk ja katsoa tapahtuuko öissä muutoksia. Olis ihanaa jos se auttais pojan nukkumiseen, mutta samalla pettymys, että refluksinko takia meillä on valvottu 10kk :D
 
Graviscon on varmaan muuten Gaviscon? :)

Meillä hapanmaitotuotteiden kokeilu aiheutti neidille todella palaneen pyllyn. :confused: Joten päätettiin kokeilla myöhemmin uudestaan ja nyt se on vähän unohtunut. :grin
 
Meijän pitäis alottaa hapanmaitotuotteet mut mä en tiä mistä alottaa...
 
Miten muilla mennyt hapanmaitotuotteiden aloittelu? Tai oletan, että monilla jo kuvioissa..
Meillä on poika saanu ihan pikkiriikkisrn raejuustoa nyt ehkä viitenä aamuna. Siis ehkä 3-4 semmoista raetta. Ja nyt on muutaman päivän puklaillut taas ihan kauheesti. Kuuluukohan ihan asiaan tai millaisia kokemuksia muilla on?
Meillä alkuaikoina reagoitiin maitotuotteisiin tissinkin kautta, mutta oon mä jo monta kuukautta käyttänyt niitä ihan ilman oireita.
Lisäks meille neuvolan lääkäri ohjeisti kokeilemaan graviskonia. Nyt vasta sain aikaseks hakea sitä, mutta ei puhuttu mitään annostuksesta ja tossa pullossa ei oo ohjeita näin pienelle :confused: plaah, pitää varmaan huomenna soitella neuvolaan..

Ootko kokeillu mitään muuta kuin raejuustoa? Oisko mitään hyötyä esim. pilteistä missä on jogurttia, jos ois vähän "lievempi" alku totutteluun?
 
Ootko kokeillu mitään muuta kuin raejuustoa? Oisko mitään hyötyä esim. pilteistä missä on jogurttia, jos ois vähän "lievempi" alku totutteluun?

Noita pilttejä ja mitä kaikkia onni jogurtteja yms on syönyt jo useemman kuukauden ilman mitään oireita. Ja vähän on nyt saanu myös piimää. Tänään puklaillu jo vähemmän, että saattohan tuo olla joku lievä vatsapöpökin :confused:
 
  • Tykkään
Reaktiot: mh-
Täälä on vedelty niitä lasten jugurttia ja rahkoja. Piimää ruuan kanssa ja joskus raejuustoa ruuan seassa. Jossain puurojauheissa on lienee maitoa. Tämmösillä menty ja en ole ainakaan huomannu mitään poikkeavaa mikä viittaisi allergiaan yms.
 
Täällä aloitettu raejuustolla, leipäjuustolla ja viilillä. Piimää maistettu muutaman kerran, ei vielä ainakaan menestys :D myös tomaatti-mozzarellapizzaa tehtiin 10kk täyttymisen kunniaksi, ja sehän maistui :D
 
Meillä nyt tosiaan näyttää vähän siltä, ettei maitotuotteet oikeen sovi kuvioihin ainakaan vielä. Mitenköhän tuo imetyksen lopettaminen ja kalsiumin saaminen ja kaikki toimii. Saa kertoa jos jollain on kokemusta :) Meillä on 1v neuvola kuukauden päästä, että silloin pääsen asiasta juttelemaan terkan kanssa.
 
Just toiseen ketjuun tänään kirjoitin vähän aiheesta. Vähensin imetystä portaittain , että joka viikko vähensin yhden kerran. Eilen sai viimeisen kerran nyt sit tissiä. Meillä ei maitotuotteita suostu syömään. Ainoastaan rarjuusto ja leipäjuusto vähän menee, mut ei mikään muu. Juo siis vaan vettä. Kauramaito myös kokeiltu, mutta ei maistu. Itse en myöskään tykkää maitotuotteista, eikä mun oma äitikään, etten tiedä voiko jopa olla periytyvää :D . Eka stressasin ihan hirveesti maidon juonnista, ja yritin korvikkeelle ja kauramaidolle, sekä piimälle pitkään ja hartaasti totuttaa. Lopulta totesin, et mitä sit, jos ei juo. Ei se maailmaa kaada, kun vesi maistuu hyvin.. Otettiin nyt käyttöön sitten kalkkitabletit 500mg ja samassa on d-vitamiini. Meille sopiva, kun maitotuotteita menee niin vähän. Neuvolasta en oo kysynyt, kun sieltä ei saa koskaan mitään tietoa. Kaveri on ravitsemusterapeutti ja antoi myös siunauksen tälle asialle ja kalkin määrälle.
 
Takaisin
Top