Vauvan rokotteet

Meillä juuri 3kk tulee 2 rota plus reisiin piikit.. Hui, pelottaa ihan miten kipiäksi tyttö menee.. Kuntouttaja neuvoi varomaan reisiä sitten, kun menee kipeäksi, eli käsitellä varovasti..
Rotasta sanottiin, että 2vk itse pitää pitää huolta hyvästä käsienpesusta vaipan vaihdon jälkeen, ettei tarttuisi itseen..
 
Mulle neuvolassa sanottiin, et ekaan rokotteeseen, eli siihen rotaan ei suositella annettavaksi mitään lääkettä ellei ole ihan pakko. Ja alle 3 kk ei saa koskaan antaa ominpäin mitään, vaan aina lääkärin luvalla. Seuraava rokote onkinsit 3kk neuvolassa toinen annos rotaa ja kaks piikkiä, niin sanoi, että sitten kannattaa olla suppoja kotona, JOS tulee oikeen kipiäksi, niin saa tyttö yöllä nukutuksi. Ja kielsi kans etukäteen lääkitsemästä, kun kaikki kuitenkin reagoi eri lailla rokotteisiin, toiset on tosi kipeitä, ja toisilla ei vaivaa yhtään.
 
Oi voi, meillä poika oireili kyllä hyvin selvästi ja voimakkaasti ensimmäiseen rotaan. Nyt mietityttää, haluanko antaa noita loppuja rotarokkotteita lainkaan.
 
Me saatiin eilen eka rota ja maha on tytöllä kuralla, mutta ei mitenkään kiukkuinen tai itkuinen ainoastaan väsynyt kaveri. Eikä mitään kuumetta tms ole tullut.. Meille ei edes puhuttu mitä sivuoireita voisi tulla enkä edes tajunnut sitten kysyäkään! Mutta ainakin toistaiseksi ihan hyvin on mennyt.
 
Meillä vauvalla lisääntyi vatsan väänteet rokotteen jälkeen, joka on vaikuttanut imetykseen, koska vauvan on vaikea keskittyä syömään, kun mahaa kipristää ja koskee. Piereskelee edelleen todella pahan hajuisia pieruja, vaikka rokotteesta on jo 2,5 viikkoa. Ilmeisesti tämä rota-virus sai meidän vauvan suoliston melko ärhäkkään kuntoon.
 
minäkin olen huomannut, et rota-rokotteen jälkeen röyhtäilee ja piereskelee enemmän ja kakka haisee pahemmalle. Muuten on ollut varsin hyväntuulinen poika, paitsi väsyneenä!
 
Meillä taas poika on ollut nyt rokotteen saamisen jälkeen kovin itkuinen, joten päivät ja illat ovat kuluneet pitkälti itkuista vauvaa kanniskellen.
 
Me ei rotaa otettukaan eikä neuvolahoitaja sitä suositellutkaan (vielä) otettavaks, kun on ollut vihreetä ripulia viikon ennen.. Mut ei tosiaan oteta ollenkaan.
 
Sirriäinen : miten se vihreä vaikutti siihen ettei suositellut sitä otettavaksi? Meilläkin meinaan oli ihan oikein ruohon vihreää tuo vaipan sisältö varmaankin noin viikon kaks ennen rokotetta ja aina sinne rokotteen saamiseen asti. Ja asiasta soitinkin omaan neuvolaan viikolla kun ihmettelin asiaa mutta silloin vain sanottiin että saa olla kaiken muun väristä kunhan ei ole veristä.. eikä tosiaan rokotteesta ollu mitää puhetta missään kohtaa. Eli ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. :)
 
No vihreä tarkoittaa vatsavaivoja, rota aiheuttaa lisää vatsavaivoja, ni hoitaja sanoi,että sen voi laittaa muttei suosittele ettei vauvan olo pahene. Tai mä kerroin eka vatsavaivoista, sit se sano et se rokote pitäis ja sit mä sanoin etten halua sitä ja sit se sano et ei se suosittelekaan sitä kun on vatsa kipee.. Sit mä olin sillee et omg äks dee ja se oli sillee et lol :D Pitäs vissii mennä nukkuu..
 
Jees, nyt siis saatu 3kk rokotteet. Rokotusta ei nyt niin kamalasti itkenyt enää, kun oli jo tunnin sitä ennen itkenyt väsymystä (kun unesta piti tempaista, kesken unien puntarille jne.). Neiti nukkuikin kotona sitten normaalia paaljonpitempään. Normisti nukkuu sen 1h max 2h niin nyt unta oli putkeen sen 4h! Illalla sitten alkoikin itku.. Sitä kesti ja kesti, sitten vaunuilemaan. Nukkui sen aikaa ja heti kotona alkoi huuto taas.. Sitten annettiinkin panadolia.. Ja se helpotti. Panadolia suositeltiin oraaliliuoksena ja sitä otettiin.. Lääkkeen hajusta tuli mieleen omat lapsuuden sairastelut ja silloin jouduin ihan saman hajusta/makuista litkua syömään, yöks!
 
Katsotaan mitä huominen on. Yö mennyt hyvin ilman kipuitkuja, vaikka aikaiseen illalla lääke otettiin..
 
Jaiks, rokotukset nyt annettu tytölle. Kyllä teki niiiiin pahaa kattoa kun toinen on ensin aivan hymyssä suin, ja hetkessä se muuttui sydäntä riipiväksi huudoksi :sad001 Itkun loputtua tyttö nukahti ja nukkuu edelleen. Hiukan pelottaa mitä ilta tuo tullessaan... :confused:
 
Mites 3 kk rokotteet on muilla mennyt? Meillä saatiin nuo viime viikon maanantaina ja tuntuu, että vieläkin tuo rota vaivailee vauvaa. Vatta vääntää välillä, on ilmavaivoja ja selkeästi poika on itkuisempi... Ensimmäinen rota ei ollut mielestäni näin paha kuin tämä toinen... Kahdesta muusta rokotteesta pienelle nousi kuume, mutta se tosiaan Panadolilla laski. Kuumetta kesti pari päivää.
 
Me saatiin rota ja kaks muuta rokotetta perjantaina. En oo huomannut mitään oireita ainakaan vielä, toivotaan ettei tuliskaan :)
 
Me saatiin viime viikolla rokotteet.. Ekana iltana oli tosi itkuinen ja annettiinkin yks suppo.. Viikonlopun oli sit aika väsy ja vähän itkuinen, nyt ei enää mitään oireita :)
 
Meillä on kans toi eka piikki 2.12 muistaakseni ja meille sano neuvola terkka et pitäis antaa jotain nestemäistä panadolia kun se suppo ei kuulema ole niin tehokas jos kuume nousee? Mä en oo ees kuullu mistään nestemäisestä panadolista lapsille. Tarvii ehkä kysyä tarkemmin kunhan se rokotus on! Ja toi on ihan perseestä et aina on jotain maha vaivaa kun antavat noita juttuja... Meillä on ollu maha kuralla siitä lähtien kun kokeiltiin maitoo taas reilu viikko sitten, ollaan oltu maidottomalla ja musta tuntuu et toi maha ei ala kyllä asettua nyt yhtään. Mut terkka sano et kun vauva kasvaa niin se kurakakka ei muka haittaa?! Minua kyllä haittaa kun se ei kestä edes vaipassa sisällä vaan tulee aina jostain yli kun se tulee. :/
 
Meillä on kotona jo valmiiksi nestemäistä buranaa, ekat piikkirokotukset tulee tällä viikolla.

Juu, lapsen kehitykseen ei kai ole mitään merkitystä millaista kakkaa tehdään, mutta kyllä munkin hermoja koettelee kuin noin 90% kakoista tulee takaa vaipanreunan yli. Paheni vielä kun alettiin antaa cuplatonia, mutta nyt ei enää tule kipuitkuja vatsanväänteistä, että ehkä mä valitsen enemmän pyykkiä kuin ne vatsanväänteet. No joo, vähän aiheesta ohi taas, mutta eiköhän se rota taas laita vatsan sekaisin, kun laittoi viimeksikin, joten sinänsä aiheeseen kakkajutut :D
 
Alotta, se on tosi kivaa kun tulee kurat selästä ylös ja meilläkin on ollu sitteri pesussa ja aika monta kertaa! Mut eipä tuo kurakakka tunnu vauvaa itaeään haittaavan. :) Meillä onkin lasten polille aika ensi viikolla niin pitää kysyä siltä lääkäriltä että onko sille jotain tehtävissä vai annetaanko olla. Meillä se kakka myös haisee ihan hirvittävän pahalle!
 
Takaisin
Top