Me siksi kysyttiin tarjous molemmista, Nordeasta ja Osuuspankista, kun miehellä pankkiasiat Nordeassa ja mulla Osuuspankissa - ainakin vielä toistaiseksi. Osuuspankissa on meillä yhteinen taloustili, jota minä "hoidan" eli tarkistan saldoa silloin tällöin ja laitetaan sit omistamme rahaa. Vaikka ollaankin naimisissa niin minusta on silti mukavaa, että molemmilla on tavallaan omat rahat. Toki jos toisella on rahat vähissä, niin sit toinen maksaa enemmän. Ja ollaankin sovittu, että sen ajan mitä oon äityislomalla, niin mies ostelee enemmän omistaan eli kaiken ylimääräisen, mitä tarvii ruuan lisäksi.
Nyt oli tullutkin vastaus Osuuspankista eli antaisivat Pentikin nallen lahjaksi, kun avaa tilin. Nordeasta saa nettisivujen mukaan jopa 40 egen pesämunan lapsen tilille ja säästölippaan, joten taidetaan kallistua Nordean puoleen, jos ei tule Osuuspankista vastatarjousta.
Aiotaan laittaa lapsilisistä 20 euroa syrjään joka kuukausi. Ja sit annetaan tosiaan tuo tilinumero, jos ja kun joku haluaa lahjaksi antaa rahaa. Tiliin otetaan sellaiset käyttöoikeudet, että voi tiukan tilanteen tullessa käyttää, jos siis sattuu jotain todella yllättävää... mutta korttia ei oteta sille tilille eli tarvittaessa voi siirtää rahaa sit eri tilille, jos semmoinen tilanne tulee.
Rahat voi käyttää sit ajokorttiin, ensi asunnon laittoon ja muihin isompiin hankintoihin. Ei siis ihan mihin tahansa höpöhommiin... Itse en oo saanu ikinä mitään rahallista apua kotoa ja se on aiheuttanut aivan älyttömästi stressiä opiskeluaikoina ja opintolainaa on aivan älyttömästi. Sitä en halua meidän poitsulle, että jää aivan ilman tukea mutta toki rajat pitää siinäkin olla, että oppii itsenäiseksi.