Vauvan nimi

Mitä ihmettä???? Ei oo hyväksytty vielä, nyt alko kyllä pelottaa :// Miten voi olla ettei hyväksytä, onhan tosiaa tota c:tä vaikka kuinka monissa nimissä, huhhuh.. Toivittavasti ei tuu mitää tollasta muuten menee kyl pasmat ihan sekasi..
 
Kyllä luulis että Mico nimi menee läpi, just katoin väestörekisterin sivuilta niin Suomessa on tänä vuonnakin 14 poikaa saanut nimen Mico.
 
Joo ja Nicojaki on että miks ei sitten Mico.. Ei kyllä käyny pienessä mielessäkää ettei hyväksyttäis.. Siinä sitä sitte ollaan jos ei hyväksytä, miehel on tosiaa jo tatuoituna toi Mico nimi..
 

Käsittääkseni jos pappi ei hyväksy jotain nimeä, niin siitä voi vielä valittaa maistraattiin ja siellä annetaan lopullinen päätös. Eli papin sana ei ole laki. Ainakin Micoa on nimeksi annettu, kun katsoo vaikka väestörekisteristä tai vauva.fi nimivalikosta, eli eiköhän se käy:) 

Meidän tytöstä tulee Mila Vanessa. 

Mila on ollut mun suosikki jo piiiitkään ennen raskautta, mutta sitten raskauden aikana tuli muitakin ehdokkeja. Ja sit kun tyttö syntyi, niin oli tosi vaikea päättää. Meillä Nessa oli vahvana kakkosena ja siksi siis toiseksi nimeksi tulee Vanessa.

 
Joo no sitä mäkin naureskelin, että kun on kuitenkin annettu paljon tota Mico nimeä niin miksi kaveri ei saanu antaa sitä toiseks nimeks lapselleen.. On vissiin vähän papista kiinni.. Mäkin sille sanoin et kysyy maistraatista koska nimeä on annettu muillekkin niin miksi hän ei sitä saisi laittaa..
 
Meillä on ristiäiset 24.7. meidän 1-v hääpäivänä ja nimi ei oo ollu salaisuus eli LILJA REBEKKA. Lilja tulee siitä kun mulla on luontonimi ja Rebekka on äitini suvun puolelta ja on minusta kaunis. Meillä on ruotsinkielinen sukunimi, vaikkei ruotsinkielisiä ollakkaan, niin tuo Lilja on myös ruotsiksi sama, joten se sopii siinäkin mielessä.
 
Ei sattunu meille onneks tiukkapipo pappia :D Kävi tänään ja ei se tosta nimestä mitään sanonu eli kyllä poitsusta Mico tulee :) Ja ois siis tullu muutenki koska oisin kyllä nostanu sellasen älänmölön ja valittanu maistraattiin jos pappi olis ollu sitä mieltä että se ei käy mutta eipä tarvii vaivautua :)
 
En sit tiije mikä pappi kaverilla on ollu kun on sanonu ettei saa olla Mico vaan pitää olla Miko... Näköjään joku joka ei oo koskaan saanu pesää...
 
Meidän neiti sai nimekseen Anniina. Se oli meillä miehen kanssa päätetty jo seurustelun alkuaikoina, kun mietittiin että jos meille joskus tulee tyttö niin tuo nimi annetaan.
 
Meillä oli tänään nimiäiset ja likalle tuli nimeksi Ronja Minerva Tuulikki. Ronja ja Minerva täysin keksityt ja Tuulikki on mun äitin toinen nimi :)
 
Pojasta tuli Arttu Pietari, piti olla miehekäs nimi ja R etunimessä, toinen juontaa juurensa miehen sukuun missä kulkee Pekka - on Pietarin johde muttei saatu Pekkaa sopimaan mihinkään... Pietari pelasti minut. :D
 
Pappi ei voi päättää, mikä lapsen nimeksi saa tai ei saa tulla, vaan asiasta on olemassa oma lakinsa eli nimilaki. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1985/19850694?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=nimilaki Siellä on 6a luvussa määritelty etunimen hyväksymisen esteet. Viranomaisena nimiasioissa toimii maistraatti eli siellä ratkaistaan onko nimi hyväksytty vai ei. Tarvittaessa sieltä pyydetään lausuntoa vielä nimilautakunnasta. Jos nimi annetaan ristiäisissä, tulee seurakunnan tarvittaessa selvittää nimen lainmukaisuus, mikäli siis on epäilystä siitä, ettei nimi olisi sopiva. Seurakunta ei siis kuitenkaan tätä päätöstä itse tee. Jos haluaa etukäteen varmistaa nimen lainmukaisuuden, niin asiaa kannattaa tiedustella suoraan maistraatista, ei papilta.
 
No tätä mieltä minäkin olen.. Ilmeisesti kaveri ei sit vaan jaksanu vänkää papin kanssa. Noh, mä sain muksuille ne nimet mitkä halusinkin.
 
Meidän poitsulla oli vihdoin tänään ristiäiset, kun ikää on jo 2 kk 2 pv. Nimeksi tuli Viljami Urho Elmeri. Viljami oltiin kirjoitettu sairaalapapruihin ja se sitten jäi jo sieltä käyttöön, Urho on mun isoisän nimi ja Elmer miehen isän toinen nimi. Iskettiin siihen vaan ii perään. Juhlat meni hienosti ukkosmyrskystä ja hikisestä helteestä sekä maailman sekopäisistä tapahtumista huolimatta. Ja Viljami sai tänä aamuna vieläpä uuden serkkupojan!
 
Tervehdys, tämä äiti ei olekaan ehtinyt käydä foorumilla sitten huhtikuun alun, kun meidän neiti syntyi... Kauniita nimiä olette lapsosillenne antaneet, ja pitääpä muutenkin käydä lukemassa muita kuulumisianne! Meillä oli ristiäiset 3.7., ja neidistä tuli
LILJA VILLIINA :)

Nimi oli päätetty jo puolessa välissä raskautta, kun neiti potki niin villinä. ;) Syntymähetki sitten varmisti päätöstämme varsinkin tuosta Villiinasta, kun tyttö syntyi jo raskausviikolla 34, mutta oli niin virkeä ja eloisa, että pääsi mm. suoraan vierihoitoon. Ikäähän Lilja Villiinalla on jo 3,5 kk tuon etuilun vuoksi, hirmuisen nopeasti aika hurahtanut uudenlaisessa arjessa... :)
 
taistosissi: Mistä keksitte tuon nimen Villiina? Mun yhdellä tutulla on sama nimi vähän erilailla kirjoitettuna tytöllään. Heillä nimi löytyi sukututkimuksen yhteydessä yhden jo lapsena kuolleen tytön toisena nimenä.

Mä oon vähän vainoharhainen =), enkä halua paljastaa täällä palstalla poikamme nimeä. Raamatullinen nimi, kuten tytöllämmekin. Ristiäiset on tosin vasta ens sunnuntaina.
 
KaiKo: olin nähnyt pari vuotta sitten tuon nimen vain jossain, ja se jäi silloin naurattamaan. Sitten kun tälle neidille nimeä mietittiin, jostain vain nousi mieleen "se hauska nimi", ja mieheni ihastui oitis ja päätös tehtiin samantien. Villiinoita on ymmärtääkseni annettu viime vuonna 6 kpl Suomessa, tänä vuonna me olime ekoja (väestörekisterikeskuksen nimihaun perusteella).
 
Takaisin
Top