Vauvan nimi

morkai

Vauhtiin päässyt keskustelija
Täällä kun on jo monelle nimiäkin annettu ja kohta loputkin saa nimet, niin ajattelin laittaa moisen ketjun mihin voi halutessaan paljastaa lapsosen nimen.
Mistä nimi on keksitty? Onko esim. suvussa kulkeva??

Meillä siis tosiaan ensi lauantaina on ristiäiset ja siihen asti pitelen nimen vielä omassa tiedossa.
 
Heta Maria Katarina. nimiä laitettiin paperille miehen kans ja ainut sama nimi oli kummankin listassa Heta ja maria on mun toinen nimi ja katarina kulkee miehen suvussa...
 
Meil on ristiäiset vasta 26.6. mutta eipä nimi ole salainen muutenkaan ollut ku ortodoksi tulee niin pojan nimeksi tulee Eino Maunu Mikael. Eino tulee siitä että löytyy kummanki suvusta (pojan ukin setä ja pojan mummun setä) Maunu tulee isopapalta (Erkki Mauno eli muunelma Maunosta) ja Mikael tulee isältä ( isän toinen nimi siis Mikael) Ja tietty oon aina halunnu Eino nimisen pojan. Jos tulloo viel pari poikaa joskus lisää niin Eino, Väinö Ja Taneli(Tauno) :D
 
Meillä olis huomenna ristiäiset ja nimi on vielä hieman hakusessa, mut ollaan nyt suht todennäkösesti päädytty tuohon Roni Petteriin. Roni on ollut alusta asti ja Petteri on miehen toinen nimi.
 
meillä ristiäiset vasta 16.7 mut nimi ei ole salainen .. Elikkäs neidin nimeks tulee Milla Alina.. Selattiin netissä eri nimilistoja (suomalaisia ja ruottalaisia) suvussa kun on kaks eri kieltä niiin haluttiin nimi joka on helppo lausua molemmilla kielillä
 
Meillä oli ristiäiset 4.6 ja pikkuneidin nimeksi tuli Miisa Maria. Miisa oli ainoa nimi, josta molemmat tykättiin ja Maria tulee mun suvun puolelta.
 
Noniin... Tänään sai meitinkin pojat nimet.. Herra A:sta tuli Leevi Timo Ilmari ja Herra B:stä tuli Luka Wille Aukusti..

Leevi On mun enon nimi, Timo on mun edesmenneen isän nimi ja Ilmari tulee mieheltä.
Lukan mies keksi jostain, en tiedä mistä, Wille on miehen ukin lempinimi (Vilho oli oikea nimi) ja Aukusti oli miehen äidin isän nimi..
 
Meillä ristiäiset kans pidetty ja tytöstä tuli Lila Maria Susanna. Lila tuli vaan jostain mieleen yhtäkkiä ja Maria on oma toinen nimeni ja Susanna edesmenneen mummoni toinen nimi :) Mutta kivasti sointu yhteen kuitenki :) 

Tyttö oli hereille kastetilaisuuden, mutta tyytyväisenä kummin sylis oli ja katteli, toki mua koko ajan :) Vähä jännitti kuinka alkaa huutoa tulemaan mutta ihanasti tyttö oli kuitenki :) 
 
Joval, meillä kans Lila ollu yks vaihtoehdoista:) Ihana nimi! Tosin ei varmaankaan olla siihen kuitenkaan nyt päätymässä, kun ei ehkä sukunimen kanssa ole paras mahdollinen. 
 
Meidän tyttö sai oikeen perintönimen, kaikilla nimillä on suvussa oma historiansa. Nimeksi tuli Matilda Eeva Greta-Helena.
 
meillä on ristiäiset vasta 17.7 eli meidän 7v hääpäivänä.
Poika tulee samaan nimen SULO TOIVO OLAVI
Sulo tulee minun isän puolelta, poika syntyi Toivon päivänä ja Olavi on sitten mun äidin puolen nimiä.
Nimi ollut tiedossa jo siit' asti kun tuo meidän nuorin neiti syntyi ja samana se sitten taitaa pysyäkkin. :)
 
Tosi kivoja nimiä :) Heta ja Miisa varsinkin kauniita!

Meidän pikkunaisesta tulee Leila Salome. Toiseen nimeen liittyy tarina, jota ilman tyttöä ei olisi edes olemassa. Vähän itämaisvaikutteinen nimestä tuli kokonaisuudessaan mutta mielestäni myös hyvin suomalaisen suuhun sopiva..
 
Meillä oli ristiäiset 25.6. ja pojasta tuli Eemil Jesperi. Eemil on jatkoa isän suvun nimille Erik ja Eero. Jesperi on isän keksimä nimi ja halusi ehdottomasti antaa sen, joten se sitten kävi tuon Eemilin jatkoks. Tuttavallisemmin poikaa tullaan puhuttelemaan kuitenkin Eemelinä.
 
Meidän poika sai eilen kasteessa nimen, Sisu Tapio :)
Sisu on ollut mun lempparinimi jo monta vuotta ja Tapio oli meidän molempien korviin vaan mukavan miehekäs ja suomalainen nimi.
 
Meidän poika sai tänään kasteessa nimen

Niklas Hugo Hermanni

Niklas oli mun suosikki, Hugo mun kolme viikkoa sitten menehtyneen mummoni isä ja Hermanni oli pojan työnimenä ja jäi sitten käyttöön kolmanneksi nimeksi. Kastetilaisuus sujui hienosti ja päivästä jää hyvät muistot. 
 
Meidän tytöstä tuli viime lauantaina Miia Kaisa Aurelia. Kaisa-nimi kulkee suvussa, muut on otettu vain nimikirjasta :)
 
Meidän poika sai lauantaina nimekseen Elmeri Topias.
Elmeriksi kutsuttiin jo koko odotusaika ja Topias tuli pitkän mietinnän jälkeen.
Nimiäiset oli ja ne meni tosi hyvin järkyttävästä helteestä huolimatta. :)
 
Mekin saatiin pitkän väännön jälkeen koko nimi päätettyä ja pojasta tulee Mico Christian <3 Ristiäiset on vasta 16.7. Ei oo mitää erityistä syytä kummassakaa nimessä, tykättiin vaan molemmat noista nimistä :)

Mico on siis ollu päätettynä jo rakenneultrasta saakka ku saatiin kuulla että poika tulee mut toista nimeä mietittiin vielä tähän saakka.
 
Kivoja nimiä ootte antanu lapsille! :D

Tota Micoa mietin, että onko teillä hyväksytty se nimi jo maistraatissa tai papilla?
Mulla meinaan yks kaveri oli antamassa lapsensa toiseks nimeks Mico ja pappi ei sitä hyväksyny vaan piti antaa Miko. Mikä on mun mielestä ihan syvältä.. Saahan muitakin nimiä olla niin et k on c..Toivottavasti teille ei käy noin..
 
Takaisin
Top