Vauvan neuvolakuulumisia

Morkai: Teillä onki hauskasti keikahtanu noi poikien painot! Syntyessään 200g kevyempi painaa nyt sen 200g enemmän! :)
 
Hönö: Heh, niin on!! Sitä ollaan miehenkin kanssa naurettu! :D Mut Luka näyttää silti pulleemalta! :D
 

Jospa laittelisin tänne vihdoin meidän 2kk neuvolakuulumiset...Suluissa syntymämitat.

Paino 4975g (2782g)

Pituus 56cm (49,5cm)

Pipo 37,6cm (31,5cm)

Neuvolakortissa lukee: "Tarkkaavainen pieni prinsessa. Kasvaa upeasti äidinmaidolla. Iholla pientä hikinäppyä, muuten iho siisti. Nukkuu hyvin."

Kaikki siis mainiosti.

 
3kk:n neuvola kammottavine rokotuksineen ohi. Mitat (suluissa syntymämitat): Pituus 58cm (47cm), paino 5795g (2795g), pipo 38,7cm (34cm). Rokotuksia laitettaessa huusi ihan hirveästi ja mulla meinas itelläkin tulla tippa silmään, niin pahaa teki pikkuisen puolesta.

Neuvola oli siis eilen ja mitään muuta ei oo rokotuksista tähän mennessä tullut kuin pari lyhyttä itkukohtausta yöllä ja väsynyt pieni tyttö. Ei siis kuumetta ainakaan vielä...
 
Sintura meil oli varmaan melkein sama teksti! :D (Paitsi et nukkuu hyvin...) Tarttumisrefleksi oli sammunut/sammumassa, muut oli vielä. Kannattaa päätä kun vedetään selältään ylös. On ihan hirveä pönöttäjä, koko ajan pitäis saada olla seisaaltaan, mut selän takia ei vissiin sais pitkiä aikoja pitää.

7vk neuvola mitat:
paino 5660g (3440g)
pituus 59,2cm (51cm)
pää n. 39cm (34,5cm)

Viimeks oli tullut vähän vähempi painoa, mut nyt taas yli 200g per viikko. Muuten aika turha käynti... Eipä siellä paljon tapahdu eikä oteta kantaa sen enempää kun äitiysneuvolassakaan, yritin kysellä noista päivärytmiasioista, mut sain lähinnä olkienkohauttelua vastaukseksi. Jotenkin toivoisin et mulla olis semmonen eläköityvä tiukkis, jolla olis edes johonkin joku mielipide. Mut ihan herttanen tyttö se "täti" on, varmaan mua jos ei nyt ihan 10v nuorempi niin melkein. Mä täytin sen mielialaseulan, en taida olla masiksessa vaikka välillä siltä tuntuu (no ei varmaan oikeasti). Ens kerralla sitten 2kk (vaik ikää onkin sit jo pari viikkoa yli) ja ainakin rotarokotus. Olis voinut antaa nytkin jo, mut jätettiin sinne kun mies on sit kotona et jos toi vetää jotkut kestoraivarit niin en ole yksin.
 
Meillä oli pari päivää sitten 2kk neuvola:
Paino 6040g (3736g)
Pituus 60cm (51cm)
Pipo 40,7cm (35cm)

Ihan hyvin kasvaa. Rotaroketa annettiin, ei vielä ainakaan ole mitään sivuvaikutuksia ilmennyt.

Sofi: Mulla on kans nuorempi terkkari joka ei oo pitkään ollut tossa töissä. Siltä kun kysyy jotain niin vastaus on tyyliin "kyllä varmaan", "on minun mielestä" ja "eikös se oo" yms. epämääräistä. Tuntuu niin turhalta kysyä mitään kun ei saa selvää vastausta ja kun neuvolasta lähtee niin harmittaa kun ei kysymyksiin osattu vastata. Pari kertaa kävin vanhemmalla terkalla kun oma oli lomalla ja on kyllä paljon kivempi käydä siellä, kysymyksiin vastataan ja oppii uutta. Mutta eiköhän nuoremmatkin terkat tule "hyviksi" kun saavat sitä kokemusta ja itsevarmuutta...?
 
Meillä oli tänään 3kk neuvola. Saatiin kolme rokotetta ja ihan vähän Eemeliä itketti. Rauhottu aika nopeesti, ku "koitos" oli ohi. :)

Mitat nyt (ja vastasyntyneenä):
paino: 7295g (3380g)
pituus: 63.5 cm (51 cm)
pipo: 41.5 cm (36cm)

"Hyvin kasvaa ja kehittyy. Hymyilee, seurailee ympäristöä. Refleksit kunnossa. Tyytyväinen herra. Rokotteet sai."

Saadaan alkaa antaa kiinteitä, jos siltä tuntuu.

 
Hei pitkästä aikaa!!!
Kesä se on menny eikä ole joutanu netissäkään käymään!

Meillä pojalla oli alkuun noita painon nousu ongelmia, mutta nyt näyttänee alkaneen sitä painoa sitten tulemaan mukavasti :)

synt. paino 3626g 52cm
2vko paino 3625g
4vko paino 4015g 58cm
6vko paino 4615g 58,8cm

nyt sit odotellaan torstaita miten on painoa taasen tullu kun poju täyttää 2kk
Kyllä se aika vain menee niin nopeesti!
 
Eli eilen oli 3kk neuvola ja piikit saatiin ja rotasta se toinen satsi.. 

Painoa tullu kivasti, 6690g ja 60,2cm pitkä tyttö :) Seurustelee ja jokeltelee, nousee kyynärnojaan. 

Piikit tyttö otti ihan hyvin, itkua tuli mutta rauhottu sitte nopeeta. Illalla sitte nousi kuume, 38,5 ja nyt aamulla oli 37,7 ja äsken koitin niin aika kuumalta vaikuttaa vieläki.. Saa nähdä onko taas noussu, täytyy mitata ku heräilee vähä uniltaan..
 
Meilläkin tänään 3kk täynnä ja neuvolakäynti takana. Piikeistä tuli ihan julmettu huuto, saa nähdä tuleeko illalla kuumetta tai muita oireita.

Ja sitten meidän pikkujätin mitat:
3kk/2kk/syntymämitta:
7850 g / 6270 g / 3330 g
63,1 cm / 59,1 cm / 51 cm
Piponympärystä en muista. Pojalla on vissiin tavoitteena saada 10 kg rikki puolivuotiaana =)
 
Me muuten ihmeteltiin ukon kanssa seuraavaa:

Mein pojut on nyt varmaan about sen 6,5kg.. ja n. 3,5kk...
Siskon poika on n. 1,5v ja painaa pikkasen yli 10kg... Siis noi mein pojut ottaa kohta jo sen kiinni!!! Onkohan siskon neuvolan vaa'assa jotain vikaa... emoticon

Tai sit se poju vaan oikeesti on pienikokonen ikäsekseen.. pituudesta mulla ei oo tietoo muutakun et nyt käyttää koon 80 vaatteita...
 
morkai: Kyllä se kasvutahti hiipuu aika äkkiä. Jos katselen meidän esikoistytön painoa, niin:
syntymäpaino: 3,8 kg
3kk: 6,5 kg
6kk: 8,7 kg
1v: 9,1 kg (tässä välissä oli toki sairastelua, olis muuten ollut varmaan enemmän)
1,5v: 11 kg
2v: 12,5 kg

Tänne voi syöttää vanhanaikaisille kasvukäyrille oman lapsen painoa. Huomatkaa, että paino kiloina (esim. 3.5 kg). Mä syötin tiedot tähän asti ja katsoin, että paino menee tuolla yläkäyrällä. Sitten kokeilin laittaa 6kk ja 10 kg, niin jäi pikkuisen alle yläkäyrän... eli jos samaa käyrää jatketaan, niin tosiaan on puolivuotiaana yli 10 kg.
 
Kiitti Kaiko! Tollast taulukkoo mä oon kaipaillu jo tonne neuvolakorttiinki.. Tylsää ko sitä ei siellä oo!
 
no niin... Käytiin pienen miehen kanssa 4.8 2kk neuvolassa
2kk / Syntymä
5165g / 3626g
62cm / 52cm
38,8cm / 35,5cm (pipo)

Eka rotateq saatu ja nyt sit odotellaan 3kk neuvolaa, kun annetaan lisää rokotteita. Poijalla alkanu paino nouseen nyt hyvin vaikka veteleekin reippaasti tual miinuskäyrällä, mutta kun muuten on tyytyväinen kaveri niin ei huolta! Samanmoisia ovat nuo isommat tytöt olleet... hoikkia. Nuorimmainen tyttö kun olikin sitten vissiin näistä kaikista se poikkeus kun oli pyöreempi
 
Hei!
Meillä oli tänään pojan 3 kk neuvola:
Paino 6380 g (3670g)
pituus 63,8 cm (50cm)
py 41,5 cm (35,5 cm)

Rokotteista on tähän mennessä tullut yksi itkukohtaus... ei vielä muuta. Katsotaan miten loppuilta menee.
 
Hei! Meillä oli perjantaina Hetan 3kk neuvola

Rokotteista tuli hirviä huuto ja pe-la välinen yö oli vähä levoton.
4835g (3060g)
58,1 cm (49cm)
pipo 39cm
Vilkas tyttö,seuraa hyvin lelua ja tavoittelee sitä.Kääntyy mahalleen.
 
Heips!

Onpas meitin vauvat kovia kasvamaan, täällä kans mein typy kasvaa niin ettei meinaa sylissä jaksaa pitää.

Syntyessään 3825g 52cm.

4vk 4750g 56cm (345g/vko)
6vk 5430g 57,7 (340g/vko)
2kk 6200g 60,2 (385g/vko)

2,5kk oma vaaka näytti 7000g mut saa vähentää 200g body,vaippa ja vaa'an pyöristys.

RonjaM & typy
 
Meidän pikku neidillä oli 11.8 3 kk neuvola ja mitat olivat 5450 g (3150 g) ja 59 cm (46,5 cm) Syntymä mitat suluissa. On kyllä tosi kirppu kun meidän pojat oli 3 kk iässä 6650 g ja 62 cm sekä 6700 ja 63,8 cm... Ihanan pieniä nuo tytöt, saa vieläkin käyttää liberon kakkos vaippoja ja 50/56 cm vaatteita, ihanaa mä niin nautin kun saa pitää pikku vauvana pitkän aikaa. Muuten tyttö kyllä kehittyy ahkerasti jo ennen kolmen kuukauden ikää kääntynyt selältä vatsalleen useampaan otteeseen ja kovasti on muutenkin vauhti päällä, ehkä tuo pieni koko auttaa asiaa, on helpompi liikkua.

 
Tänään oli Minkan 4kk neuvola lääkäri. Hienosti kasvaa 0-käyrällä.
Mitat:
syntymä/1kk/2kk/3kk/4kk
paino:
3285g/3750g/5110g/6420g
pituus:
50cm/53.8cm/57.8cm/61cm/62.7cm
pipo:
34,8cm/35,3cm/38,1cm/39,9cm/40,7cm

nyt sit seuraavaksi kuukauden päästä taas rokotus rääkki. Nuha ja yskä pienellä mut lääkärin mielestä normaalia flunssaa. Hampaista ei tietoakaan. Et ei sit kitinät ja kiukuttelut niistä johdu.
 
3kk neuvola takana. Rokotteita tuli kaksin kappalein ja vielä Rota-rokotusta suuhun. Rota oli ukkelin mielestä hyvää mutta piikeistä nousi kaamea huuto. Kotona oli sit kovin väsy ja tissillä piti saada olla. Nukkumaan mennessä kauheita vatsanväänteitä. Kuumetta ei ainakaan vielä onneksi, laitettiin kyllä suppo pyllyyn kipua helpottamaan.
Kasvu on komeaa, painoa 6860g (3290g) ja pituus 63cm (48cm) ja muutenkin kaikki kunnossa.
 
Takaisin
Top