Vauvan liikuskelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aurora83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole vieläkään varma oonko tuntenut liikkeitä vai vaan mahan möyrinää. Miltä liikkeet on teistä tuntuneet? Alkaa paniikki tulla [:-]

Aluksi liikkeet tuntu muljahduksilta, muistaakseni ihan ihan eka tuntemus oli niinku ois kupla poksahtanu tai vähä sinne päin. Potkuiksi niitä ei voinu sanoo.. [:)]

Nyt sit ku liikut on voimistunu, niin voi sanoa et vauva potkii jo. Pikkuruisilla jaloilla vinhasti koputtelee :) Kyllä sä plussa sit tiiät millon vauva liikkuu/potkii. Mitä enempi niitä tuntemuksia tulee, sitä varmemmalta olo tuntuu et vauva se siellä on joka liikuskelee, eikä vaan suolenmutkassa oleva ilma [:D]

Viime yönä meijän poju alotteli siinä 4 maissa karate harkat, heräsin siihen. Eikä millään meinannu rauhottua. Aamulla 7 aikaan vielä kovasti nyrkkeili ja potki, yrittää siinä sitte vielä nukkua [:D] Mut vielä on vara voimistua potkujenki, huh! Niitä odotellessa...

Täällä oli kans viimeyönä kovat treenit menossa [:D] Poitsu mäihäsi pitkät tovit ihan tosissaan. Villiltä tuntuu ku pyörii kuperkeikkaa masussa. Ihan ku koko vatsanahka kääntys ympäri [:D]
Ei kaikki liikkeet ihan kivallekkaan tunnu.. Jossaki vaiheessa päivää painuu poitsu ihan tuonne alas häpyluun yläpuolelle ja ihan selvästi näkyy ulospäinki ku sinne tunkee ittensä ja voi jessus kuin ilkeeltä tuntuu ku ilmeisesti sitte pissarakkoa painaa niin kovasti siinä samalla. Vähän pitää kaveria tökkästä siinä vaiheessa, et heitäppä ny kiusaamasta äitiäs [;)]
Mut ihanapa se vaan on et on pikkuisella virtaa ja liikkuu normaalisti. Nyt oon huomannu itestä sen et oon alkanu puheleen pitkin päivää mahalle [:D]

Tänä viikonloppuna on kyllä liikkeet vahvistunu huimasti, ihan selviä "potkukohtauksia" on sadellu pitkin päivääkin :)
Eilen makoilin nurmikolla mahallani, ni masumöykkääjä tökki niin kovasti, et oli pakko nousta ylös :D

Mä en ollu aluks varma, et onko ilmaa vaan massussa, kun oon siihen niin taipuvainen.. tuntui sellaiselta muljahtelulta. Sitten kun hiljaa makas ja piti kättä vatsan päällä niin ilman kuuli äänestä ja kyllä se vähän erilaiselta tuntu kun ilma.. olipas hassu selitys. No välil tuntuu, et ihan kun olis joku elohiiri mahassa! Mulla on viel istukka etupuolella niin ihmettelen, että ne kuitenkin tässä vaiheessa jo näkyy massun päältäkin 20 viikkoja täynnä.

meillä mies tunsi ekankerran liikkeet vkl.. ensin vaan tokas kun kysyin et tunsitko, niin et "ai toi kadonnu piuku (ilmakupla) vai??" sanoin et ei ku se oli sun prinsessas. Tuli hymy ukkelin kasvoille ja uus potku samantien :)

Alko miehelläkin varmaan erilainen suhtautuminen masukkiin :) ei kattelee enää vaan et sehän paisuu vaan et alko tajuumaan et siellä paisuu hänen vauveli :)

ihana olo kun tietää että kaikki on kunnossa ainakin näillänäkymin rakenneultran jälkeen.

tosiaan, mulla ei tunnu siks niin kauheesti potkuja ja lyöntejä, koska istukka on etuseinässä vaimentamassa iskuja. sivulla ne potkut tuntuu kyllä, mutta hieman vaimeasti. :) mutta oli hauska nähdä ja kokea että "no nyt se potkas tohon, ja joo kyllä, tuttu tunne on." oivoi

Täällä ei tuntunut ensin yhtään mitään, kunnes muistaakseni 18+0 yhtäkkiä tuli muutama kunnon potku, joista ei voinut erehtyä :) Joku siellä pienillä jaloillaan polki kovaa :) Sen jälkeen liikkeitä tuntui mutamien päivien välein, kunnes 19+ viikolta alkaen niitä on tuntunut päivittäin ja paljon! Kätilökin kauhisteli, miten aktiivinen tämä on :) Potkut näkyy ulospäinkin toisinaan.

Eilen illalla mies tunsi eka kertaa vaavelin möyryämisen käteensä [;)] On meinannu olla jo kärsimätön ku oon aina sanonu ku oikein tuntuu ja sen kättä painanu mahalle, mut ei mitään. Nyt oli ihan onnessaan ku pitkän aikaa kääntyili ja pyöri <3
Onhan se ihana jakaa rakkaan kanssa tuollaiset asiat [:)]

Täällä liikkeet tuntui viikolla 17+2,olin yllättynyt kuinka aikaisin. Tuntui kun joku siveltimellä kutittelisi sisältä päin! [:)] Liikkeet tuntuu aika epäsäännöllisesti,mullakin on istukka edessä,joten se vissiin estää osin liikkeiden tuntumisen.Välillä iskee huoli,mutta onneksi sitten seuraavana päivänä taas tuntuu.Nyt on jo jonkin verran lliikkeet voimistuneet ja kovasti odotellaan,että tuntuisi myös päältä.Kerran on jo sisko tuntenut,mutta aina kun ruvetaan kuulostelemaan,niin pikkuinen lopettaa potkimisen.Ihanaa kyllä,kun on jotain konkreettista![:)]

Miust on NIIIN ihanaa ku möykky möykkynen oikein myllertäää...mut sit masentaa kun mies ei jaksa kokeilla vatsaa pitkän aikaa...kun ei se ehdi tuntea niit liikkeitä jos viisi sekuntia pitää siin vatsan päällä:/

Mut toisaalta en tiedä kuinka hyvin se tuntee niitä jos tuntee, koska ite tuntee ne ennen kaikkea sisältä päin.

RV 21+1 ja valtava myllerrys jo :D

Mä ihmettelin ensimmäisiä potkuja, ku mulle sanottiin ekassa ultrassa että istukka on edessä. Potkuksi tunnistin heti ja oli niin ihme fiilis, aivan uskomaton! Mieskin ehti tuntea ja veti heti tyytyväisen virneen naamalle...välillä maha kohoilee eri kohdista ja välillä tuntee miten se asettuu johonkin tiettyyn kohtaan niin tuntee sellasen paineen mahassaan ja sit vauvan sellasena kovana möykkynä))) joskus potkii niin kova, että potku näkyy päältäpäin:D mitäköhän jatkossa :D

täällä suunnalla odotellaan ensimmäistä yhteistä lasta ja nyt on menossa rv. 23+0 ja liikkeet on tuntunu jo n. rv 17:sta lähtien ja voimistunut vaan. joku jossain kohtaa oli kysässy miltä liikkeet tuntuu niin mulla ainakin ne tuntuu hassuilta ja mukavilta (ainakin vielä :D ) vähän ku ilmapalloja poksahtelis [:D] joskus jos oon jotenkin oudossa asennolla nojatuolissa lytyssä niin sillon ne on vähän ilkeemmän tuntusia ja tää tuppaa liikkuu aika paljon useita kertoja pvssä niin joskus on sellainen fiilis et voisitko nyt vaan vaikka nukkua....
tosin aamuisin on kiva kun on herännyt ja alkaa tekee omia aamutoimia ja ku vauvaki heräilee ja alkaa potkii ni tulee sellainen " hyvää huomenta äiti, täällä olen <3 " tunne [:)][:)]

meillä poika pyöriny jo pari viikkoa, eli viikolta 17-18 alkaen.. ei meinannu lääkäri uskoa ku ultrassa käytiin, kunnes katteli ruudulta, ku poju pysy hetkeekään paikalla.. mahtaakohan isän ad/hd olla periytyny?! [:D] istukka takana, joten en tiiä et tunnenko omiani ku tuntuu et tuntuis jo päällepäinkin? täytyy pistää mies tunnustelemaan :P

Kyllä meillä ainakin on emzu liikkeet tuntunu ja jopa näkynytkin ihan päällepäin.. joten tuskin säkään omias kuvittelet :) Mulla istukka myöskin takana ja ultra-täti sanokin, että siks liikkeet tuntuu niin selvästi ja näkyykin, kun mitään ei ole "tiellä" :)

muoks. Nii ja siis on tuntunut jo muutamia viikoja.. joskus viikkojen 18-19 välissä näin ekan kerran potkun omin silmin masun päältä :)

Heipä hei, täällä kanssa on vahvoja potkuja saatu tuntea nyt oikein kunnolla kun on ollut hellettä. Vauva vissiin tykkäisi vähän viileämmästä ilmastosta [:D] Ja liikkeet tuntuu kyllä mahan päältä tosi hyvin ja näkyykin välillä. Aluksi liikkeet tuntui melkein paremmin kun laittoi käden mahanpäälle ja nytkin mies saa tunnustella liikkeitä jatkuvasti.
Kaverit odottaa innolla koska heki pääsisivät huomaamaan liikkeet, mutta olen päättäny antaa heid'än odottaa viel pari viikkoa, vaikka nyt jo kuka tahansa ulkopuolinenkin tuntisi kun on niin vahvoja potkuja [:)]

Täällä myös liikkeet vahvistuneet ja tuntuu jo ihan kunnon potkuilta ja myllerrykseltä kun toinen kääntyy.Ulospäinkin tuntuu jo hyvin![:)] On niin ihanaa katsoa tuota innostunutta tulevaa isää nyt,kun rakenneultrassa konkretisoitui kumpi sieltä on tulossa ja nyt kun liikkeetkin tuntuu,niin mieskin on päässyt jotenkin paremmin mukaan koko touhuun ja hössöttää tuossa meidän ympärillä! <3

Täällä on kans mies päässyt tuntemaan pikku-herran potkut ja liikkeet [:)] , tänä viikonloppuna ensimmäistä kertaa kunnolla <3 En kyllä tiiä että vaikuttaako tää kuumuus vai kuvittelenko vaan, mutta tuntuu siltä että vauva ei kauheasti päivällä liiku.. Iltasin on sitten rymynnyt senkin edestä.. Ei kyllä hirveesti tarttis nyt jumppailla siellä ettei töki lisää reikiä kalvoihin [:(]

Nobody meillä vauva nukkuu ihan selkeesti päivällä tosi paljon ja illalla kun itse rauhoitun, niin johan alkaa möykkä. Uskon, ettei vauva pysty puhkoa reikiä kalvoihin, joten ole huoleti. Muutenhan ne tulis isompina aina lävitte aikasemmin, ku sittenhän niiden ppotkut viel voimistuu ennestään. Ja eikös se ole vain hyvä merkki, että se siellä rymyää ja ilmoittelee isälle ja äitille, että täällä ollaan ja kaikki on kunnossa [:)]

Takaisin