Vauvan liikkeet

Mörkö1

Oman äänensä löytänyt
Milloin olette alkaneet tuntemaan vauvan liikkeitä? Minulla on rv 18+2 mutta en vielä ole tuntenut liikkeitä, nyyh. Tai ainakaa että voisin olla varma. Joskus jotain hyvin pientä mutta saatan myös kuvitella. Iltaisin sängyssä yritän aina hetken kuunnella. Ostin dopplerin ja saan sillä sydänäänet kuuluviin joka kerta todella helposti. Ainakin uskon että ne on niitä emoticon  Tosiaan neuvolassa olen viimeksi ollut joulukuun puolessa välissä ja nyt olisi vihdoin viimein toinen neuvola kun muutin toiseen kaupunkiin. Jospa sieltä kuunneltaisiin niin voisin olla varma että ne on todella niitä. Kauheen epäuskonen kaikesta emoticon
 
Mä en ole vielä tuntenut varmasti liikkeitä, kerran ehkä, siis todellakin EHKÄ! Nyt viikkoja on tasan 16. Sydänääniä ollaan mekin yritetty kotidopplerilla kuunnella, mutta nyt ei olla löydetty kuin kaiku? emoticon Millä korkeudella mahtaa pikkuinen nyt kölliä, kun hieman navan alta kuului syke, mutta oli kovin hidas? Vai oliko se mun oma??
 
Mää oon kans ehkä tuntenu illalla jotain selällään köllötellessä, semmosta tärinää. Mutta voi ne olla suolistostaki, mistä tuota tietää :D. Pittää rauhassa ootella.

leluponi: mää veikkaisin, että vieläki kannattaa melko matalalta lantiosta kuunnella? Ja meillä neuvolassa sano, että kannattaa maata sängyllä ja puottaa jalat lattiaan, jos ei meinaa kuulua.
 
Oi, pakko vastailla tänne, kun tuli niin elävästi mieleen, kun ensimmäisen kerran tajusin viikolla 19 ne vauvan liikkeet ja sillon ne oli kyllä niin selkeitä, et ymmärsin, etten aikasemmin oo niitä tuntenu :) Isäntä tunsi sit liikkeet päällepäin..olisko ollu viikko 21 tai 22..

leluponi, jos ootte kuullu sykkeen hitaana niin mitä luultavimmin oli siun oma..vauvan syke kuitenkin on sitä 130-150 luokkaa keskimäärin.

Mut sieltä ne liikkeet alkaa tuntumaan! Ihanaa odotusaikaa teille!! :)
 
Toinen neuvola takana. Parasta oli kyl kun neuvolatäti sano että kuunnellaan sydänäänet ja ne ei sitten välttämättä heti löydy. Samantien kun sai laitteen mahalle niin kuulu pumputusemoticon  Eli kyllä se koti-dopplerilla kuultu ääni ihan pienokaisen oli. Kuuluu vaan niin helposti että ei meinannu uskoa. Siellä se jotain kuperkeikkoja teki kun välillä häipyi äänet. Syke oli 140-150. Muutin Vantaalle ja täytyy sanoa että olen tosi tyytyväinen uuteen tätiini!
 
Minä aloin epäillä tuntemuksia siinä rv 14-15 paikkeilla ja varmaksi tunnistin ne rv 15+6. Sen jälkeen onkin ollut melkoista jytkettä ja nyt olen itse tuntenut kevyesti jo masun päältäkin. Tällä hetkellä on menossa rv 18+2. :) Vähän olen yllättynyt, miten aikaisessa vaiheessa aloin ne tuntea, kun olen kuitenkin ensisynnyttäjä.
 
Voisin melkein vannoa tunteneeni pikkuisen liikkeet ensimmäistä kertaa 16+0 ja nyt on sellaista samanlaista tunnetta tuntunutkin melkein joka ilta tai aamu tai jopa molempina. Useinmiten silloin jos makoilee rauhassa paikallaan. Ehkä maailman ihanin tunne emoticon hihiii.


                 Daisypath Anniversary tickers


                 Lilypie Pregnancy tickers
 
Minulla ei vielä tunnu missään :)
On käyty viimeviikolla kuuntelemassa sydänäänet, muistankohan oikein jos sanon että se oli 170 olin sillä hetkellä kuumeessa ja muutenkin kipeänä, voiko se nostaa sykettä. Lulin että vauvalla yleensä onkin korkeampi syke.
Mutta masuakin tässä odotellaan, onhan se jo pömppö, mutta saisi jotain kunnon kumpua kohta tulla (rv16)
 
Mulla on alkanut tällä viikolla, eilen ja tänään tuntumaan selkeästi liikkeitä! (18+3 nyt) Viime viikolla en voinut olla varma, mutta nyt kyllä on aikamoista möyrintää meneillään. Tunnen liikkeet melkein parhaiten istuma-asennossa, vielä siellä alavatsan seutuvilla. Tuntuu vähän siltä kuin olisi tosi vahvoja ilmakuplia mahassa, jopa ehkä töykkimiseksi voisi luonnehtia... Todella hassu tunne, olen useasti työpäivän aikana havahtunut niihin kun istun hiljaa paikallani!
 
Mää tunsin ensimmäistä kertaa maanantai iltana meijän murun liikkeet emoticon Nyt 16+1.
Aikasemminkin olin tuntevinani niitä, mutta kyllä nyt tuntu niin selvästi että! Vaavi varmaan suuttu ku, oli se lp-punktio sillon ma aamuna ja illalla alko tuntua! emoticon  Aivan ihanan tuntosta on, mun mielstä aivan erilaista ku suolistolurinat :)
 
ite tunsin ekat kunnon liikkeet tässä pari päivää sit eli rv 17. selkeiten tuntuu kun on makuulla ja käymässä nukkumaan. Tuntuu että vaavi villiintyy siitä että ite yrittää rauhottua.
isäki oottaa iha malttamattomana että itekin tuntis liikkeet ja on aina korva kiinni mahassa kun sanon että nyt pikkunen zumbaa :D joutuu kyllä valitettavasti vielä aika kauan oottelemaan, että tuntuu liikkeet uloskinpäin.on kyllä niin ihana tunne, että mielellään jakais muittenkin kanssa :>
 
Minä oon viikon ajan iltaisin nukkumaan mennessä yrittänyt tunnustella ja kuullostella mahdollisia liikkeitä. Mutta en ole tietääkseni niitä vielä tuntenut. Välillä on tuntunut jotain pienen pientä kupruilua, mutta en ole ollut varma onko ne olleet vain suolistoääniä tai "eksynyt pieru" kuten kaverini sanoi. :) En kuitenkaan ota stressiä asiasta, ne tuntuu kun on sen aika. Mulla on tuossa vaavin ja mun välissä semmonen läskikerros, että sekin varmaan vaimentaa tuntemuksia. emoticon
 
kcatri: haha! nojoo aivan turha niistä on stressatakaan, kyllä ne sieltä tulee :>

Eilen tunsin eka kertaa kun luokkakaverin vaavi potkas. oli niin kyllä söpö pieni potku :D ko. äiti on noin kuukauden edellä miuta raskaudessaan ja sen maha kasvaa aivan käsittämätöntä tahtia. itellä kun on vielä kohtalaisen pieni turvonnut pallo.
 
Eilen tunsin ekaa kertaa kun pikkuinen liikkui! emoticon Ensin muljahti ihan kuin vaavi olisi kuperkeikan heittänyt! Ja itkuhan siinä pääsi. emoticon Piti heti pistää viesti kihlatulle, ja häntä vähän harmitti kun ei ollut paikalla, vaikka ei olisi sitä tuntenutkaan. Päivällä sitten koulusta tultuaan mut kellistettiin sängylle ja hän sanoi mahalle: Potki mulle! Mutta meidän pikkunen taitaa olla vähintään yhtä jäärä kuin me vanhemmat, eikä kyllä potkinut. :)
 
Meillä kans liikuttiin eilen ekaa kertaa! Tai liike oli sen verran iso, et on se aikasemminki liikehtiny, mut en oo ollu sata varma ni en oo niitä laskenu. Möyri meinaan mahan oikeelta puolen vasemmalle, ja tänään on tönässy pari kertaa huolella! Eilen siis rv 17+5! Varmaan on kohdun asento sellanen etten oo tuntenu aikasemmin, vaikka kuitenki toinen lapsi kyseessä (no, ekastakin tunsin vasta rv 19+6).
 
Pakko oli tarkistaa edellisestä raskauspäivyristä miten meillä liikuttiin.  Eli esikoisen liikkeet tunsin varmasti rv18, tällä kertaa rv14.  Ekalla kerrallakin oli jotain lepastusta jo tuntunut parisen viikkoa mutta en uskaltanut varmaksi vannoa aikaisemmin.  Mulla on kummassakin raskaudessa ollut etuseinäistukka, senhän pitäisi noita potkuja vaimentaa.  Hirveästihän se on toki kiinni sikiön aktiivisuudestakin - toiset potkii lujempaa kuin toiset.  Tämä kakkonen selvästi potkii esikkoa lujemmin meillä...
 
Mä olen viikolla 16 + 0 ja vauvan "liikkeitä" olen tuntenut noin viikon verran. Ne on kuin sellaisia pieniä ilmakuplia jotka poksahtelee rikki. Neuvolassakin sanoivat, että todennäköisesti se vauveli on, joka siellä liikkuu. Kolmannella neuvola käynnillä yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta niiden kone otti jostain häiriötä, niin saatiin sitten nähdä vauveli taas ultrassa, ettei jäänyt asia vaivaamaan. emoticon
 
Meillä ensimmäiset liikkeet havaittu eilen (18+1). Ensin tuntui kaksi pientä hipaisua ja sitten ihan kun ilmakupla olisi räjähtänyt.. Voisin ainakin kuvitella että pikkuinen siellä kertoi missä liikkuu emoticon
 
Minä myös ensisynnyttäjä ja liikkeitä tai "ilmakuplia" aloin tuntea tuossa pari viikkoa sitten rv 17. Nyt viikon verran on ollut semmoista kopsauttelua, aina silloin kun istuskelen rauhassa vauva herää kopisuttelemaan :) ihanalta kyllä tuntuu kun se yrittää sieltä jutella. Ne ei vielä tunnu mahan läpi, mutta mahaan tuntuu kyllä kuin pienen kollinapin antaisi. 2 viikon päästä uuteen ultraan ja saadaan varmaan vähän tietoa kumpi sieltä on tulossaemoticon
Nyt rv 19 ja olo on mitä mainioin.
 
Takaisin
Top