Vauvan liikkeet

Moi!
Nyt on 17+3 ja keskiviikkoisen neuvolakäynnin jälkeen oon tunnistanut nyt pikkuisen liikkeet. Taisin odotella niiden tuntuvan paljon ylempänä, mutta neuvolan täti (tai siis oikeastaan nuori nainen) sanoi, että ekat liikkeet tuntuu yllättävän alhaalla. Illalla sitten makoilin sängyssä ja siellähän se toukka viipotti menemään.

Neuvolassa antoi sellasia potkuja, että sydänääniä ei meinattu samaan kuulumaan, kun monotti aina siihen anturiin. Hoitsukin naureskeli, että millanenhan ADHD sieltä tulee :D ekassa ultrassakin kuukausi sitten oli aikamoinen meno päällä!

Ihanalta tuntuu! Välillä alkaa oikein nauratta,kun kutittaa ja muljuaa tuolla. Mies jo odottelee innoissaan, että milloin on toukalla niin paljon voimaa, että tuntuis jo tuosta vatsan päältäkin. No noilla jumppaliikkeillä varmaan aika pian!
 
Hassua kun ei oikein osaa luottaa omiin tuntemuksiin kun epäilen edelleen että onko vaan ilmavaivoja vai matoko se siellä. Aamulla oli kova melskaaminen, ja laitoin käden siihen missä kauan monotteli. Ja tuntui käteen! Mutta ei kai pierut sentään käteen tunnu...? Ainakaan vatsan puolella. :D Siis tossa oikealla alhaalla, kolme kertaa pienellä välillä tuntui käteen samassa kohtaa. Voi se tietty ilmakuplakin olla, paha sanoa kun en ole koskaan ilmavaivojani ulkoisesti analysoinut, mutta outoa että samassa paikassa kaikki kolme tuntemusta? Vai oliko se sittenkin matonen? En ole ylipainoinen mutta en myöskään
laiheliini, että on tossa tota kerrostakin vielä välissä. Mut kun kerran sanotaan ettei vielä voi tuntua niin ei sitten... emoticon (Käytän tätä samaa hymiötä koko ajan eli taidan olla kujalla suuremman osan aikaa.)
 
Mä ajattelin, että kyllä toisesta sitten tietää paremmin, koska on liikkeistä kyse. Mitä vielä! Mä oon paljon epävarmempi kuin viimeksi, että onko noi liikkeitä vai ei. Mut luulisin, että pari päivää sitten tuntui liikkeet emoticon
 
Täällä sai isäntäkin ensikosketuksen vauvan liikkeisiin eilen illalla sohvalla pötkötellessä (rv 18+6, itse ekan kerran oikeasti tajusin liikkeet 17+5). Yhden potkun se tunsi käteensä ja olis tuntenu enemmänkin, jos olis malttanu odotella :)
 
Heippa kaikille! Eilen illalla klo 23.00 tunsin ensimmäistä kertaa pikkuisen liikkeet!!! Oi ihanaa! monta kertaa tuntui pieni muljahdus/tökkäys vatsasa emoticon   Mieheni ei vielä tuntenut mitään mutta jaksaa odottaa :)
 
se on muuten jännää miten nuo miehet on niin malttamattomia noitten liikkeitten kans :) meillä ainakaa ei millää malteta odottaa niitä isoimpia iskuja. pari kertaa se on nyt tuntenu kunnon potkun käteensä, että tietää ainaki että sielä jotai elävää on ja että kannattaa vaan malttaa odottaaa hetken :)
 
Täällä on vauvan liikkeet tuntuneet nyt viikon verran. Piti oottaa niitä raskauden puoleen väliin saakka. Mut sen jälkeen ne onkin tuntuneet monta kertaa päivässä ja aina vaan selvemmin. Kyl on mukavaa. Kauhulla oottelen loppu aikoja et toivooko niitä sit vähemmän. Tuleva isä ei ole niitä tuntenut...johtunee varmaan tosta ylimääräisestä lämpö kerroksesta vattan ymmpärillä...emoticon Mut eiköhän se joskus ne tule tuntemaan.
 
Täälä alkaa olemaan jo niin voimakkaita iskuja ja liikkeitä että tuntuu jo niin että niihin herää =) Tänä aamuna kaveri tuumas herättää mut sopivalla iskulla tuohon navan taakse, tuntui sitte nii mukavalta!Onneksi liikkuu kuitenki paljon <3
 
Heippa! Onpas mennyt taas aikaa kun kirjoittelin viimeksi.. Mutta nyt piti tulla katsomaan, että miten paljon te muut olette tunteneet liikkeitä! Mulla on nyt menossa rv 22 ja liikkeitä on tuntunut viikolta 17 lähtien. Tuolloin en tosin tietenkään ollut varma, että oliko ne pienet napautukset vauvan liikkeitä, mutta kun ne siitä voimistui niin olin kyllä varma! Nyt viimeiset kaksi viikkoa on vatsassa käynyt ihan hirmuinen potkinta! Muistaakseni tuolloin viikolla 18+ tunsi mieskin jo liikkeet vatsan päältä. Luulin, että se on mahdollista vasta joskus rv 28+.. Mutta hyvä näin tietenkin :) Neuvolatätikin sanoi, että ihan varmasti jo tuntuu vatsankin läpi, kun olen aika hoikka.. Viimeksi keskiviikkona kun neuvolassa kuunneltiin sydänäänet, oli pienellä niin kova meno, ettei meinattu kuulla muuta kuin niitä potkuja! Kuulemma temperamenttinen lapsi tulossa..!

Aluksi vauvan aamuinen liikehdintä herätti mut neljän viiden aikaan, mutta nyt tuntuu että se nukkuu siihen saakka kuin minäkin! (tosin saattaa olla että olen tottunut jo niihin, enkä herää) On ihanaa, kun aamulla kääntyy selälleen ja alkaa melkein heti tuntua kovia potkuja! Nyt viikon sisällä olen alkanut tuntea niitä aina kun vaan istunkin paikallani. Siellä se pieni kasvaa emoticon
 
Meillä myös liikkeet tuntuneet jo muutaman viikon ajan. Nyt parin päivän aikana on vauveli ollu toosi levoton,aamusta iltaan möyrii ja potkii. Maha on kuin poreallasemoticon   Sitten on niitä päiviä kun on ihan rauhallista.
 
Noh, tossa zaran viestissä jo yksi vastaus tulikin, eli piti kysymäni että onko teidän toukilla vaihtelua aktiivisuudessa jo tässä vaiheessa (tai nimenomaan tässä vaiheessa), kun kehitän täällä taas paniikkia tällä kertaa siitä, että pari päivää on ollut hiljaista. Nyt siis menossa 19+2. Ekat liikkeet luulin tunteneeni jo wk 17, siitä eteenpäin lähes päivittäin varsinkin edeltävät pari viikkoa. Nyt siis selkeä rauhoittuminen, tai siis eilen tuntui ehkä kerran, tänään ei vielä ollenkaan ja jotenkin hiljaisempia tuntemuksia nekin mitkä tuntuneet. Mulla on istukka ihan takaseinässä, joten ei pitäisi vaikuttaa.
Tiedän että neuvolaan voi soittaa mutta tuntuu etten kehtaa koko ajan olla soittamassa... emoticon  Eli josko täältä kokemuksia muilta kuulisi ensin.
 

Meillä ainakin välillä selkeästi hiljaisempia päiviä..Toisinaan taas tuntuu mylläävän lähes koko päivän:D Mutta yleisesti ottaen tunnen liikkeitä eniten aamulla ja/tai illalla. Neuvolassa viikko sitten just sanottiin, ettei oo syytä huoleen jos on välissä päiviä kun liikkeitä ei tunnu ollenkaan. On kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa. Ja jos vauva on esim selkä mahaa vasten ja potkii siis selkärankaa kohden, ei liikkeet varmaan tunnukaan. 

Mulla on onneksi doppler, niin voin sillä aina tarkistella, jos tuntuu hiljaiselta ja alkaa huolettaa. Ilman sitä oisin varmaan ehtinyt panikoida mooooonta kertaa. Varsinkin kun meidän vauva oli joulupäivien ajan aika hiljainen. Ehkä mun maha oli niin täysi, ettei sillä ollut tilaa liikkua..?;D

 
Itse tunsin liikkeet jo viikolla 16+ jotain mutta käteen on alkanut nytten vasta pari päivää sitten tuntua kunnon iskuja joten isukkikin on päässyt kokemaan ensipotkuja...

Mun vattassa asuu oikeesti karate kid ihan yli hyper super aktiivinen toukkanen joka potkii ja vetää kuperkeikkaa kuin viimeistä päivää.. Eli viime yö tuli valvottua ja sama tahti jatkunu koko päivän.. Nukkuukohan tuo ikinä?? Vai ollaanko saatu aikaiseks ikiliikkujanemoticon
 
Sintura, meillä ei ole doppleria mikä edelleen on hyvä koska istuisin sen kanssa tässä sohvalla 24/7. emoticon
Mun neuvolantäti sanoi että siellä voi kyllä käydä ihan kuuntelemassa ääniä jos tulee paniikki. Sitä olen miettinyt tällä viikolla, mutta jotenkin jo ajatus siitä et voisin mennä sinne on helpottanut - en ole soittanut. Eilen ja tänään onkin sitten myllätty siihen malliin, että nyt alkaa kyllä erottua ilmavaivat ja potkuttelut. Kivaa, käteenkin tuntuu jo, täytyy pakottaa äijä istumaan tänään paikallaan vähän pidempi hetki niin ehkä sekin tuntisi. Se jaksaa kokeilla aina kymmenen sekuntia ja sit sanoo "ei tunnu" ja käsi pois. :)
Uuh, vasta ens viikolla rakenneultra... Ärsyttää kun ihmiset FBssä kyselee että "onko se totta", en myönnä kiusallakaan ennen sitä ultraa! Mikä piru ne just nyt on aktiivisiksi saanut? Helkkari, viikon kun vielä saisi hämäännytettyä. Osalle olen kertonut, mutta jessus että ihmiset voi olla uteliaita. No, nyt pidetään hulluja jännityksessä.
t. Sofi sohvalta
 
Täälläkin on välillä selvästi hiljaisempia päiviä. Eilen tuntui koko päivän, tänään ei taas oikeastaan ollenkaan. Mietin, kun eilen oli töissä tosi kiire ja stressaava päivä, että oliko tuo maha-asukki sen takia niin levoton...

Muutaman kerran oon ihan selvästi tuntenu potkut käteen. Mieskin on pitäny kättä mahalla, mutta se ei oo tuntenu mitään. Se on aika outoa, koska mä tunnen ne NIIN selvästi.
 
Täällä on päivittäin jo sellainen meno ja meininki ettei tarvi miettiä ollaanko hengissä vai ei. Kuperkeikkoja ja potkuja tulee niin että päällepäinkin tuntuu =)
 
Täällä vauvalla ihan uusi hieno tapa. Potkii äitiä tonne virtsarakkoon ja
peräsuolen tienoille varsinkin näin yövuorossa kun muutenkin ällö olo :D
Tosi kiva kun tuntuu että olis pahempikin mahatauti kun niin kamala
vellonta tuolla alapään suunnilla :D Tänään kävin tosin sellasella
kävelylenkillä että aattelin että pyöräytän sillä ton penskan ympäri.
Tais suuttua kun nyt ei potki ollenkaan...
 
Tänään makoilin sohvalla ja kattelin töllöö ku pikkunen alko taas potkiin.. Jostain syystä en ennen ole kattonut mahaa kohti ku potkut tullu ku en oo uskonu et ne voi noin selvästi nähdä jo silmin ku maha venyy joka suuntaan.. Aivan ihanaa nyt toivotaan vaan et tenava heräis ku isukki tulee puolen tunnin kuluttua sieltä reissusta kotiin.. (sillä minäkin viellä istun hereillä ku herra käynny ostamassa samalla reissulla vauvalle hirveen kasan kamoja) ....
 
Mullakin näkyi jo ulospäin, läski vaan tärähti. :D Kuin satuinkin just katsomaan.
 
HAhah, täälä eilen kans ku telkkaria vahtasin nii aloin mahaa kattomaan ku kaveri oli reenaamas ja näkyi selvästi ku tuli osuma :D Alkoi noi mahalöllöt heilumaan siihen malliin että kovaa iskua sai :D Tuli mieleen että eikö ne jotkut sitä vibrajuttua käytä läskeihin xD auttaisko tääki samallalailla xDD 
 
Takaisin
Top