Vauvan liikkeet

ElokuunÄiti91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elokuiset 2025
Tiedän olevani ajoissa, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin kysellä, että te joilla on takana jo aiempia raskauksia, millä viikoilla olette tunteneet ekat liikkeet? 🤭

Tämä on minun toinen raskaus ja hauska seurata, että tunteeko liikkeet aikaisemmin kuin ekassa, jossa ensimmäiset liikkeet tunsin 18+5. 😌

Vaikka olenkin yli-innokas ja kovin ajoissa, niin tännehän voi tulla sitten ajallaan raportoimaan ekoista liikkeistä ja voidaan niitä fiilistellä yhdessä, eikös joo?❤️

Tiedän olevani ajoissa, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin kysellä, että te joilla on takana jo aiempia raskauksia, millä viikoilla olette tunteneet ekat liikkeet? 🤭

Tämä on minun toinen raskaus ja hauska seurata, että tunteeko liikkeet aikaisemmin kuin ekassa, jossa ensimmäiset liikkeet tunsin 18+5. 😌

Vaikka olenkin yli-innokas ja kovin ajoissa, niin tännehän voi tulla sitten ajallaan raportoimaan ekoista liikkeistä ja voidaan niitä fiilistellä yhdessä, eikös joo?❤️
Aikalailla molemmista rv 15. Kädelle liikkeet tuntui ainakin ekassa tokassa sokerirasituksessa, toisesta en muista 🙂

Ekasta tuntu 15+4 ja tokasta 14+2 (voiko niitä tuntee ees noin aikasin, no niin oon tonne sovellukseen merkannu😁) , käteen molemmista tuntunu rv 16 +
Olepa ihanan aikaisin tuntenut liikkeet!😍 Hauska nähdä, milloin tunnet tästä!❤️

En enää rehellisesti muista, koska esikoinen on 17v ja kuopus 5.5v. Ehkä rv17-18 oon ekasta tuntenut jotain, tämmöinen hämärä muistikuva olisi. Kolmessa seuraavassa raskaudessa on oma paino ollut niin suuri, että rasvakerros on varmasti vaikuttanut asiaan paljon. Nyt oon lähelle normaalipainossa, mutta mutta on varmaan melkeen 5kg ylimääräistä nahkaa tossa vatsan ympärillä roikkumassa ja se varmasti vaikuttaa asiaan. Istukka tuntui myös olleen etuseinän puolella, joten sekin tulee todennäköisesti vähän keventämään liikkeiden tuntua.

Mä tunsin esikoista odottaessa hentoja kalanpyrstön hipaisuja vk 17, vaikka istukka oli edessä. Sitä en enää muista, koska käteen on alkanut tuntua.

Odottelisin, että muutaman viikon kuluessa alkaisi liikkeet tuntua. Nytkin sellasia hipaisuja silloin tällöin toisinaan tuntuu, mutta ne nyt voi olla mitä vaan 😅 mutta aikasemmista on ennen rv 20 alkanut tuntua.

Tunsin himmeän poksahduksen rv 13. Voi olla ilmakuplakin suolistossa, mutta muistutti aiempien raskauksien vauvanliikkeitä nyt taas ei tunnu mitään. Rv14 menossa

Täällä kauhea stressi, kun vielä en tunnista vauvan liikkeitä ja rakenneultrakin tulossa perjantaina. Kaikenlaisia pistelyitä, kipuja nivusissa ja muuta "mukavaa" on kyllä, mutta missä on ne potkut? Kauhea pelko, jos jokin onkin vialla, vaikka koitan selittää itselleni, että dopplerin lukema 148 ei voi olla minun oma sydämeni....
Viikkoja siis tänään 19+0.

Täällä kauhea stressi, kun vielä en tunnista vauvan liikkeitä ja rakenneultrakin tulossa perjantaina. Kaikenlaisia pistelyitä, kipuja nivusissa ja muuta "mukavaa" on kyllä, mutta missä on ne potkut? Kauhea pelko, jos jokin onkin vialla, vaikka koitan selittää itselleni, että dopplerin lukema 148 ei voi olla minun oma sydämeni....
Viikkoja siis tänään 19+0.

Tietkö missä sun istukka on? Jos edessä niin ei ihme ettei tunnu. Mä aloin vasta ihan hiljattain tuntemaan mitään (nyt 20+1) ja on muuten pienen tuntuiset nuo liikkeet eli ei ihme vaikka kaikki ei tunne. Ja tohon vaikuttaa kans minne päin kohtu kaartuu, äidin oma kroppa yms. Luota doppleriin ja nauti vielä kun pikkuinen ei moukaroi sisäelimiä 😅

Tietkö missä sun istukka on? Jos edessä niin ei ihme ettei tunnu. Mä aloin vasta ihan hiljattain tuntemaan mitään (nyt 20+1) ja on muuten pienen tuntuiset nuo liikkeet eli ei ihme vaikka kaikki ei tunne. Ja tohon vaikuttaa kans minne päin kohtu kaartuu, äidin oma kroppa yms. Luota doppleriin ja nauti vielä kun pikkuinen ei moukaroi sisäelimiä 😅
En tiedä, nt-ultrassa ei sanoneet onko istukka edessä vai missä. Ehkä se perjantaina selkiää.

En tiedä, nt-ultrassa ei sanoneet onko istukka edessä vai missä. Ehkä se perjantaina selkiää.
Mulle ei oo istukan sijainnista suoraan sanottu mitään, mutta oliko se nyt nt-ultran jälkeen kun Kannasta luin että on edessä, eli ehkä tarkista jos se ois sullekin sinne kirjattu?

Ja itelläkin edelleen vaan kaikenlaisia enemmän tai vähemmän epämääräisiä möyrintöjä, ei mitään potkuiksi tunnistettavaa puhumattakaan siitä että tuntuis tai näkyis vatsan päältä. Kärsimättömäksi alan käydä 😅

Mulle ei oo istukan sijainnista suoraan sanottu mitään, mutta oliko se nyt nt-ultran jälkeen kun Kannasta luin että on edessä, eli ehkä tarkista jos se ois sullekin sinne kirjattu?

Ja itelläkin edelleen vaan kaikenlaisia enemmän tai vähemmän epämääräisiä möyrintöjä, ei mitään potkuiksi tunnistettavaa puhumattakaan siitä että tuntuis tai näkyis vatsan päältä. Kärsimättömäksi alan käydä 😅
Mulla ei lue mitään Kannassa. Ei siis yhtään mitään muuta, kuin, että on tehty seulontatutkimus ultraäänellä. Ei edes oliko normaali.:Grinning Face: Mutta kyllä sieltä kaikki löytyi, mitä pitikin.
Vielä kaksi yötä....Miten voi olla näin pitkä viikko?!?:tears::tears::tears:

Onko kellään sitä Ipana äitiyskorttia? Mulla ainakin siellä lukee istukan paikat, toinen etuseinämässä ja toinen takaseinämässä 😂 mitä sitten meinaakaan. Mietin kans noita liikkeitä kun ei oikein tunnu ja viikkoja jo kuitenki 16+4 ja kolmas raskaus...

Tänään oli rakenneultra ja kaikki kuten pitääkin. Vilkas potkuttelija ja heiluttelija tyttö oli. Kaipa jossain kohtaa sitten tajuan, että nuohan niitä liikkeitä on.😁
Istukka oli takaseinällä, et sekään ei haittaa tuntoja. Oon vaan siis kai niin pöljä, etten tajua vielä niitä. Ehkä se siitä, kun pikkuisen voimat kasvaa.🤭

Tänään oli rakenneultra ja kaikki kuten pitääkin. Vilkas potkuttelija ja heiluttelija tyttö oli. Kaipa jossain kohtaa sitten tajuan, että nuohan niitä liikkeitä on.😁
Istukka oli takaseinällä, et sekään ei haittaa tuntoja. Oon vaan siis kai niin pöljä, etten tajua vielä niitä. Ehkä se siitä, kun pikkuisen voimat kasvaa.🤭
Mulla meni rakenneultraan kaksi tuntia kun kaksi syynättävänä ja siellä alkoi jossain 45 minuutin kohdalla sellainen härväys että lääkäreillä oli välillä vaikeeta arpoa mitä edes kannattais yrittää milloinkin nähdä, mutta mä en tuntenut en sitten yhtään mitään 😂 istukka on toisaalta mulla edessä, mut hyvä tietää että aktiivista porukkaa siellä on

18+3 menossa ja viikon ajan ainakin tuntunut liikkeet selvästi! Nytkin yritin käydä päiväunille, mutta masussa lähti semmoset bileet pystyyn että väsymys hävisi kun jäin niitä vaa tunnustelemaan 🙈 tosiaan ensimmäinen raskaus ja istukka takaseinässä nii tuntuu selvästi!

Takaisin