Vauvan liikkeet

Mooseksenperintö

Silmät suurina ihmettelijä
Nyt en enää malta, pakko kiusata itseä kysymällä miten teillä muilla on alkanut tuntua liikkeet? Olen jotenkin huolissani kun aiemmissa (paitsi tietenkin ekassa) on tässä vaiheessa eli rv 16+5 jo tuntunut liikkeitä melko selvästi ja nyt edelleen arvuuttelen että mitkä on liikkeitä ja mitkä ei... luulisi että näin kokeneena osaisi olla huolestumatta kaikesta, mutta tuntuu että entistä enemmän vaan osaa kaikkea pelätä. Kaipaisin tsemppiä että kaikki on silti hyvin :smiley-ashamed004
 
Mulla alkoi tuntua tosi aikaisin muljahduksina mutta nyt myöhemmin uudelleen ihan potkuina (18+6 vasta kunnolla). Välissä tuntui tosiaan satunnaisia muljahduksia vaan ja tosi harvoin. Mulla on istukka edessä joten senkin vuoksi vaimentaa liikkeitä. Olin jo varma ettei tuolla enää ole mitään eloa mutta nyt alkoi tuntua potkut selvemmin pari päivää sitten. Kerkesin silti huolestua kun esikoisesta tuntui reilusti enemmän jo näillä viikoilla liikkeet.
 
Mä oon nyt muutamana päivänä tuntenut sellaista tavallaan kutitusta, mutta sisältä päin. En usko, että on mitään suolistoon liittyvää, kun en ole ennen tällästä tuntenut. Tosin nyt vasta 15+1 ja esikoinen tulossa. Voi siis olla ihan omia kuvitteluja :smiley-angelic006
 
Minäkään ensikertalaisena en tiedä mikä on kuvitelmaa ja mikä totta. Alkuviikosta (rv16) tunsin, kun mun vatsassa selvästi kupli ja poksahteli selällään maatessani - ajattelin, että ne voisivat olla vauvan liikkeitä. Nyt ei oo tuntunut pariin päivään mitään ja oon huolissani. Luin just iltalehden sivuilta jutun naisesta, jonka vauva oli kuollut kohtuun rv18. Ei pitäis mennä lukemaan tuollaisia... Täällä päin raskausajalla tehdään vain kaksi ultraa ja täytyy kyllä sanoa, että edes näin alussa niitä saisi olla vähän tiheämmin. Toisi mielenrauhaa odottajalle.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkanu selvemmin tuntua iha nyt vasta 18+ viikolla, sitä ennen tosi silloin tällöin ja just sellasta et ei tiedä oikee oliko vauva vai suoli ja oli hiljaisia päiviä välissä. :wacky: Mut vieläkin tuntuu vaan kerran pari päivässä mutta niistä kerroista jo tietää kyseessä olevan vauvan mylläys. Alhaalla sivuilla tuntuvat!

Istukka näytti tulevan eteen nt-ultrassa.
 
Mulla tuntuu myös mahassa sellasta kuplintaa varsinkin kun makaa selälleen, mutta oon ihan varma että se on vielä vaan suolistosta johtuvaa :grin Ennen ei ole kyllä tuntunut sellasta mutta silti oon ihan varma, että johtuu suolistosta tuo tunne. Tosin en yhtään tiedä miltä vauvan liikkeiden pitäisi tuntua, kun täällä myös ensimmäinen raskaus (näin pitkällä), tänään 15+6.
 
Alussa on tosiaan monesti niin että liikkeiden tuntemisen välissä saattaa olla päiviä tai jopa viikko, mutta nyt kun itse on odottanut niiden vahvistumista niin olen kerennyt moneen kertaan huolestua. Vauvoissakin voi olla olla toki eroa sähäkkyydessä ja liikehakuisuudessa (mikä näkyy lapsissa nyt myöhemminkin :smiley-bounce012:smiley-bounce013) , ja liikkeet on tuntuneet siltä erilaisina. H googlettamalla tuli vaan niin karseita tarinoita että ei olis kannattanut hakea lainkaan. Pitää vaan yrittää malttaa vielä odottaa rauhassa, neuvolakin vasta parin viikon päästä.
 
Täällä mennään viikolla 16+5 ja joitakin uudenlaisia hipsutuksia olen tuntenut. Voi kyllä olla omaa kuvitelmaakin, kun niin kovasti haluaisin jo tuntea vauvan liikkeet. Tiedän, että esikoisen kohdalla potkuja ei välttämättä tunne vielä pitkään aikaan, mutta ne kyllä helpottaisivat omaa huolta siitä, onko vauvalla kaikki hyvin.
 
Esikoisesta mä itse asiassa näin liikkeet ennen kuin tunnistin niitä, joskus rv 21 vasta :grin eli rauhoittelen siltä osin, vaikka olen todella malttamaton itsekin... :wink eilen illalla kyllä varmistuin, etten enää kuvittele tuota töytäisyä navan alapuolelta vaan kyllä siellä joku liikehtii (pian 17 vkoa täynnä). Mahakin on ollut jo kyllä melkoisen iso jo rv 9 lähtien, puolisokin aina välillä hämmästelee et montako siellä on kun on tuollainen kumpu :p Doppler oli mun mielenrauhan tuoja esikoista ja liiketuntemuksia odottaessa.
 
Musta tuntuu että tunsin kaikennäköstä pientä liikehdintää/värinää harvakseltaan tossa aikasemmin parin viikon ajan (rv15-16), mutta viime viikkona ja tällähetkellä ei tunnu mitään vaikka kuinka kuulostelee :sad001 Nyt siis tasan 18+0... panikoinkohan nyt taas ihan turhia vai jääköhän vaan huomaamatta ne pienet liikehdinnät :confused005
 
Minulla nyt 17+3 ja eilen kaikeksi helpotukseksi tunsin nyt selviä liikkeitä. Tänään ei taas ole tuntunut juurikaan, nyt ehkä pientä kuplintaa eli voi hyvin paljon olla kiinni vauvan ja omasta asennosta ja aktiivisuustasosta. Olin tosiaan jo niin huolissani että yritin saada neuvolasta aikaa doppleriin, mutta en ole saanut teehoota kiinni kolmen päuvän yrityksistä huolimatta :shifty: onneksi nuo liikkeet kuitenkin tunsin hetkellisesti niin nyt malttaa taas odottaa hetken eteenpäin. Tsemppiä teille muillekin, kyllä ne sieltä vielä tulee :Heartred
 
Mulla 15+5 ja liikkeitä on tuntunut noin viikon verran. Lähinnä sellaista että "vauva työntää itseään". Muutamana päivä ihan selkeitä potkujakin pari kertaa. Mulla suolisto pitää ihan kunnon liikettä, jo ennen raskauttakin niin että on tuntunut haamupotkuilta, joten saa tarkkaan tutkailla kumpaa on
 
Mulla nyt 17+6, toinen raskaus kyseessä ja en ole tuntenut vielä mitään. Ekassa raskaudessa tuntui myös aika myöhään vasta, muistaakseni 18+ tai 19+ jotain alkoi tuntua ihan pientä liikettä. Tässä tokassa mahdollisesti vielä myöhemmin, koska istukka on tällä kertaa edessä.
 
Viikon verran tuntunut liikkeitä. Alkuun vain muutama pieni tönäisy ja kutitus, mutta viikonloppuna alkoivat voimistua. Tänään ollut jo kunnon melskaus päällä. Heti kun istuu töissä alas, niin alkaa volttien heittely. Mahassa vaan muljahtelee. Ulospäin ei liikkeet vielä tunnu. Tänään neuvolassa piti potkia menemään, kun kuunneltiin sykettä. Hauskan tuntuista tää meininki. :grin
 
Takaisin
Top