Vauvan liikkeet

Täälläkin on nyt muutaman päivän ajan tuntunut välillä liikkeitä, tänään 13+6. Muistelisin että esikoisesta tuntui ensimmäiset 17+ ja kakkosesta 14+ viikoilla :)
 
Tunsin ekat pienet tökkäisyt viikolla 13+5. Muuten en olisi tunnistanut, mutta tuli oikeen sarjana ja alavatsaan nimenomaan. Esikoisesta tunsin samoihin aikoihin, mutta toka oli ilmeisemmin rauhallisempi tapaus alussa ja liikkeet tuntui sitten myöhemmin. :) Nyt oottelen niitä selviä ja vahvoja. :Heartred
 
Ei vielä mitään tuntemuksia mutta on vielä niin aikaistakin (13+2). Ei mitään muistikuvia milloin aloin esikoisesta tuntemaan liikkeet. Tarvii kaivaa päiväkirja esille :D
 
Täällä ei oo vielä mitään tuntemuksia, ja kohta alkaa jo huolestuttaa, kun rv18 aluillaan. Kohdun kallistuksista tai istukan paikasta ei oo sanottu mitään ultrissa. Mutta ehkäpä sitä ei ensimmäisen raskauden kohdalla vaan osaa tulkita tuntemuksiaan.. :sorry:
 
Mulla nyt rv 17 ja eipä ne liikkeet joka päivä tunnu. Ja sillon ku tunnen niitä liikkeitä ni se on vaa hetken riemua. Itsekkin välillä miettinyt että onkohan siellä masussa enää ketään? Mut toistaseks omat vaihtelevat olotilat on kertonu ittelle et eiköhän kaikki oo ihan hyvin.

Oikeasti rakastan sitä tunnetta kun pieni ihminen liikkuu mahassa :love017
 
Nyt 16+4 enkä ole tuntenut mitään liikkeitä vielä. Mutta istukka on edessä, joten voi mennä kauankin ennenkuin tunnen mitään sanoi neuvolatäti.
 
mulla tosiaan tänään 18+0 ja en kyllä osaa sanoa möyryääkö vaan maha vai tunnenko pikkutyypin :D mulla istukka myös edessä ja epäilivät että kestää vielä ennen kuin tunnen liikkeet. toissapvnä taas vaan kun näki kun tyyppi pyörii ympyrää ja heiluu viimeistä päivää niin ei voi kun ihmetellä että miten ei muka tunne niitä liikkeitä plus missä maha?! :grin
 
Joitakin hipaisuja / muljahduksia tuntuu välillä alavatsassa, mutta varmaksi en osaa sanoa onko vauva vai muuten vaan suoliston elämää :-D tänään 14+0. Ehtii ne sieltä vielä voimistua...
 
Nyt alkanut tuntumaan liikkeet selvempinä ja melkein joka päivä tunnen jotain :) istukka on kuitenkin ilmeisesti edessä niin, että tunnen liikkeet parhaiten vasemmalla puolen alavatsaa ja joskus keskellä vaimeampina. Neuvolassakin saatiin suorat sydänäänet kuulumaan vaan siitä missä liikkeet tuntuneet selvimmin ja muualta kuunneltuna tulivat istukan kautta. Nyt viikot 18+1
 
Ekat liiketuntemukset, jotka osasin laittaa vauvan piikkiin 15+3 :Heartred
Nyt reilu viikko myöhemmin tuntunut jo useammin - melkein aina selinmakuulla hän vähän myllertää :''')
 
Meidän vaavista on tullut kyllä ihan älytön potkuri. Ainut milloin potkut ei tunnu on yöllä. Päiväsaikaan potkii lähes koko ajan :D
 
Tässä meni useampi päivä, viikkoon kun ei liikkeitä tuntunut ja ehdin jo huolestua. Niinpä kävin ultrassa missä kaikki oli hyvin. Saman päivän iltana , kun ultrassa olin, alkoikin taas liikkeet tuntua hyvin ja usein :) oli tosiaan ollut kääntyneenä selkäranka mun napaa vasten ja liikkeet osuivat siis sisään päin, tyhjään,mistä niitä ei oikeen havaitse.
Tosin kun painoarvio rv 18+0 oli 242g niin eipä ne liikkeet kovin voimallisia vielä voi ollaJännä että ylipäätään aloin liikkeitä tuntemaan rv 14 paikkeilla, etuseinämä istukasta huolimatta kun ajattelee että silloin vauvalla ei painoa varmaan 100g enempää ole.
Mut on se aina vaan niin ihanaa kun vauva potkii. Vaikka kuinka monta kertaa tässä olis odottamassa niin aina se vaan sykähdyttää ja autonaattisesti kädet hakeutuu vatsalle:Heartred
 
Takaisin
Top