Vauvan liikkeet

Torista kannattaa kattoo dopleria tai ylipäänsä nettikirpparilta. Siis jos edullisesti haluaa ja käytetty on ok.
 
Täällä on tällä viikolla alkanut liikkeet tuntua, potkut tuntuu jo päältäkin. Aika mahtava tunne [emoji4] Viikot 17+5.
 
Täällä tuntui aamulla sellaista kiristävää tunnetta mahassa. Voiskohan tuo olla liikettä? Yöllä tuntui, että jatkuvasti sai vaihtaa asentoa, mutta sain kyllä väliajat nukuttua. Viikkoja jo 17+4.
 
Mulla tuntuu semmosta kuplintaa ja hentoja potkuja. Muita tuntemuksia en oo osannu liikkeisiin yhdistää.
 
Joo, google on kiva kaveri... sieltähän heti löytyi, että kiristäminen voi olla harjoitussupistuksia :sad001 Ja toisaalta vettä kannattaa juoda, jos supistelee. Join kyllä yöllä vettä ja töissä lounaalla ruokailun päälle. Eli on kyllä hieman janottanut.
Pitäisköhän jättää liikunnan harrastaminen väliin tänään? Äh.
 
Täällä myös harjoitussupistuksia ollut pari päivää. Mitä enemmän touhuaa päivän, sitä enemmän niitä tulee. Esikoisesta jouduin pakosta sairaslomalle viikolla 28 kun supisteli yötä päivää. Toivottavasti nyt pärjäisi pidempään töissä. Viikkoja alkaa olla 17.
 
Liikkeitä tuntenut nyt vajaan viikon, mutta nyt kun ei 1,5 päivään (!) ole tuntenut mitään niin heti tulee olo et onks kaikki sittenkään hyvin. [emoji85]Hermoja raastavaa tämä vaihe kun niitä ei tosiaan kuulukaan vielä tuntua mut... silti haluaisi joka päivä saada varmistuksen. Doppleria en aio hankkia. 15+2 vasta tosiaan on.
 
Ihanaa pientä tömpsyttelyä aina välillä...ollut jo ainakin parisen viikkoa...etenkin nukkumaan käydessä. :happy::Heartpink
-rv17+0-
 
Nyt onkun vähän enemmän alkanut liikkeitä tuntumaan, vaikka vieläkin aika hentoisia. Istukka edessä niin se varmaan vaimentaa myöskin.
 
Mulla alko viime viikolla tuntua potkut. Oli ihan kunnon tömäyksiä :) Nyt on taas ollu niin hentoisia, ettei aina tiiä, mitkä on potkuja ja mitkä jotain muuta.
 
Äh. Sen verran kovaa näemmä haluaisin jo potkuja tuntea että näin tästä teemasta oikein ihanaa unta viime yönä!
 
Minäkin olen useammasta paikasta kuullut tai lukenut, että esikoista odottavat tuntevat yleensä vasta 20 viikolla ensimmäiset liikkeet (Kiraffi sanoi toisessa ketjussa tästä). Siksi olen jopa näin kärsivällinen ollut liikkeitä odottaessani. Ehkä jotain epäilyksiä liikkeistä on ollut, koska joinakin öinä on kyllä jotain ollut meneillään mahassa. Kertaalleen olen kuluneella viikolla yrittänyt kädellä tunnustella, mutta ei ole tuntunut mitään.

Neuvolalääkäri puhui, että istukan ääni sekoittui sydänääniin ja laite oli silloin tuossa oikealla sivulla. Mutta eikös mun omat suonetkin ole siellä päin? Tämän kummempaa tietoa en ole istukan sijainnista kuullut. Voihan se istukka olla edessä enkä siksi tunne niitä liikkeitä. Maanantaina on 19+0.
 
Maaria80, rakenneultrassa viimeistään kuulee istukan paikan ja sen millä korkeudella se on synnytystä ajatellen. Etuseinäistukka tosiaan hankaloittaa liikkeiden tuntemista koska se vaimentaa ollessaan tuossa edessä. Luin vauvan odotuskirjasta et mulla nyt 18+ viikolla olis kohtu 320g, istukka 170g ja vauva 220g. Siinä voi suhteuttaa noita kokoja, et ei mikään ihme jos ei tunnu! Mulle sanoi kätilö jo nt-ultrassa et istukka on edessä, vaikka se ei sinänsä ole merkityksellinen tieto. Rakenneultra on 1,5vko päästä ja itse olen melko varma että se on edelleen edessä mutta noussut hyvälle tasolle. Tunnen liikkeitä jonkin verran, ja ne sijaitsee häpyluun seudulla ja siitä tasolta sivuille päin.

Sykkeitä kuunnellessa istukka ja napanuora tekee häiriöääniä, lähinnä kohinaa siihen sykkeen päälle. Joskus voi äidin omakin syke kuulua jos on tarkka doppleri mut se on selkeästi hitaampi tempoltaan ja semmonen suhina vaan. Vauvan syke on napakka, hevosen laukka tyyppinen.
 
Anniina86: meillä on samana päivänä rakenneultra! :) pian säkin varmasti tunnet liikkeet!
 
Takaisin
Top