Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin ku luin jostain bola-koruista et vauva kuulis senkin pienen helinän jo rv20 alkaen. Et jos sen kuulee niin kuulee kaikki muutkin normiäänet mahaan.

Ihan muutamat keikat tullut Hartwallilla oltua esikoinen masussa :D , eli en kauhesti stressaisi asiasta (toki ei tarvitse istua kajarin vieressä jotta viesti menisi perille, hihi), nauttikaa musiikista ja sen voimasta kaikenikäisillä <3
Omassa työssäni on myös jatkuva häly, monenlaisia ääniä ja vilskettä, esikoisen kanssa pienen hetken stressasin, kun joku minulle vilauteli tutkimuksia kuuloon liittyen sikiön osalta. Sitten tajusin, ettei kaikkeen voi vaikuttaa ja vastapainona elossa on onneksi niitä hiljaisiakin hetkiä.

Muokattu viimeksi:
Mulla nyt 20+2 eikä vieläkään selviä liikkeitä. Välillä tuntuu sellasta jännää väreilyä ja muljuntaa joita epäilen pienen aiheuttamiksi :-)
Mulla vaan toi mahan toiminta muutenkin niin vilkasta / epämääräistä niin vaikea erottaa mikä on mitäkin. Istukka tosiaan etuseinässä.

Meidän pikkuinen pitää kyllä mahassa melkoista myllerrystä pitkin päivää ja harmi kyllä ihan hirmu paljon myös öisin. Harmi siksi, että viime yönäkin tuli valvottua jonkin verran, kun potkuja sateli ja taisi pieni tyyppi tehdä volttejakin, ainakin siltä tuntui. Mies tuntenut myös liikkeet jo pitkän aikaa ja nyt viikon sisällä liikkeet ovat alkaneet näkymäänkin, kun vatsa nytkähtelee. Eilen illalla koirakin taisi tuntea potkut, kun torkkui mun vatsassa kiinni sohvalla, kun makasin siinä kyljelläni ja sitten potkuja alkoi satelemaan. Aina potkun jälkeen koira kääntyi vatsaan päin hölmistyneenä. :)

Esikoisestakin tunsin liikkeet tosi aikaisin ja selkeästi. Istukka takaseinässä ylhäällä silloin ja niin on kuulemma nytkin.
Viikkoja nyt 24+1

Blommai, hauska tuo teidän koiran reaktio. Varmasti hölmistyttää, että mitä pirua tuon pötsi oikein hytkyt ja heiluu! :D Onko teillä koira muuten käyttäytynyt eri tavalla raskaana ollessasi?

Mä oon jopa vähän yllättänyt, että meidän koira, joka aistii todella tarkasti kaikki ihmisten tunnetilojen muutokset ym. ei oo käyttäytynyt lainkaan tavallisesta poikkeavasti nyt, kun oon raskaana. Kun oon kuullut näistä mahaa vahtivista ja emännän perässä kulkevista huolehtijakoiruuksistakin :) Meillä koira sen sijaan ihmettelee vauvatavaraa, jota on ilmestynyt kotiin. Vaunut ei kiinnostaneet lainkaan, mutta vauvanvaatteet ja esim. leikkimatto, ne oli koirasta kiehtovia :D Etenkin pörröiset nallepuvut koiru olis heti ominut itselleen, joten piti oikein hillitä, että ne ei olleet sille... :D

Nessu 22+0

Meidän koira on ennenkin ollut todella kiinni minussa, mutta nyt se on sellainen iilimato, että välillä ärsyttää. En voi liikahtaakaan, kun kuono on niin kiinni mussa koko ajan. Ulkonakin käy entistä useammin vaan tökkäämässä mua kuonolla, niinku varmistamassa. Ja lenkillä on alkanut rähistä muille koirille, (ennen rähisi vaan, jos toinen aloitti tai häiritsi), aivan niinku vahtisi mua. Hyvin kärsivällisesti pysähtelee vähän väliä, kun mun on pakko pitää taukoa liikkumisessa, katsoo vaan pää kallellaan, niinku myötätuntoisena (hah!).

Yksi juttu on myös, että meidän koira on todella aktiivinen, ollaan aina harrastettu paljon yms. Mutta nyt kun en jaksa ja pysty niin paljon kuin ennen, niin koira ei silti ole levoton tai häiritse, vaikka ennen aktivoinnin puutteen huomasi heti.

Meillä ei nyt koiraa ole, mut mein kissa esikoisen loppuraskaudessa alkoi päivittäin nuolemaan mun mahaa oli se sitten paljas tai paita päällä. Ja muutoinkin alkoi liimautua mahaan kiinni nukkuessa. Esikoista nuoli ja nuolee edelleen hiuksista. Nyt on käynyt välillä "leipomassa" mahaa. Saa nähä alkaako nyt kanssa sit nuoleskelemaan.

Hormiga: meillä myös toinen koirista viimeksi todella liimautui muhun kiinni viimeisten kuukausien aikana ja vahti lenkillä. Ja ensimmäiset viikot vauvan syntymän jälkeen kulki kokoajan kantapäissä kiinni vaipanvaihtoon jne. Pikkuhiljaa sitten lopetti jatkuvan perässä kulkemisen.

Meillä samoin kun Hormigalla, koira tunkee viereen ja lenkillä on alkanut rähjäämää muille uroskoirille, vaikka noin yleensä on sellainen kaikkien kaveri. Ja kun esikoinen syntyi , niin vahti vaunuja, oli kova paikka koirallekin joku tuli katsomaan vauvaa ja muita koiria ei kyllä halunnut vaunujen lähelle.

Meillä ei nyt koiraa ole, mut mein kissa esikoisen loppuraskaudessa alkoi päivittäin nuolemaan mun mahaa oli se sitten paljas tai paita päällä. Ja muutoinkin alkoi liimautua mahaan kiinni nukkuessa. Esikoista nuoli ja nuolee edelleen hiuksista. Nyt on käynyt välillä "leipomassa" mahaa. Saa nähä alkaako nyt kanssa sit nuoleskelemaan.
Mun siskon kissa käyttäytyi aivan samoin mun esikoisen kohdalla.

Meillä oli esikoisen raskauden aikaan vielä kaksi uroskoiraa. Silloin ne laumassa rupesivat vahtimaan minua lenkillä. Erityisesti meidän paimenesta tuli todella suojeleva, eikä olisi raskausaikana tai vaunujen kanssa mielellään päästänyt ihmisiä lähelle. Ei murissut tai ollut uhkaava, mutta yritti asettua väliin ja meni tosi levottomaksi. Sama tilanne tuli, jos joku otti vauvan syliin. Toinen koirista ei niinkään saanut suojeluviettiä, mutta oli mahassa kiinni koko ajan. Nukkui pää mahan päällä ja säpsähteli aina kun sai potkuja.

Nyt meidän paimen on lopetettu ja tämä toinen ei juuri mitenkään ole tähän raskauteen reagoinut. Liekö niin vanhakin ettei enää jaksa hötkyillä mistään. On vaan onnellinen siitä, että olen usein pötköllään sohvalla ja käpertyy viereen nukkumaan.

Ihania koiria. :)

Meilläkin kissa liimautuu mun mahaan kiinni. Aloitti sen aika pian sen jälkeen kun tulin raskaaksi, rupesi tulemaan kerälle nimenomaan tohon alavatsan eteen kun kyljelläni makoilen. Tuntuu ettei se meinaa millään päästä tarpeeksi lähelle, yrittää vääntää ja kääntää aina että sais ujutettua itseään vielä vähän enemmän kiinni. Varmaan alkaa sekin ihmetellä kohta, kun sitä potkitaan mahan läpi selkään :D

Toinen kissa on parasta aikaa turvakaukalossa. Arvasin, että kaukalo pääsee heti käyttöön ;)

Nyt on viime päivinä ollu sellasta jumppaamista mahassa että huhhuh. Eilen oli 3 kerrosta vaatetta vatsan päällä, mutta äitini näki hyvin vierestä kuinka maha muljahteli oikein kunnolla. Yöllä alkaa jo toivoa että nukuppas nyt pikkuinen kun äitikin haluaisi nukkua ^^'

Täälläkin välillä yöllä valvottaa, kun joku järjestelee sisuskaluja. Silloin kun tyyppi oikein kunnolla myllää, niin mulle tulee huono olo ja tuntuu ihan pahalta. Istukka vielä etuseinässä ja liikkeiden pitäisi muka tuntua huonosti. Miltähän noi sitten tuntuisi, jos tuntuisi "kunnolla"... :eek: :grin

Taitaa pikkuhiljaa voimistua vauvan liikkeet, yölläkin tuntuu kun kääntää kylkeä. Viime yönä tuntui potkut jo ylempänä ja vähän voimakkaampana kun muuten tuntuu aika alhaalla :happy: vielä ei ole ulkopuolelle näkynyt tai tuntunut, istukka on edessä.

Minun kissani ei mielestäni ole reagoinut mitenkään eri lailla raskauden jälkeen.

Monet sanovat, että vauva potkii paljon ruuan jälkeen. Mulla käy kyllä niinkin, mutta hyvin usein Töppönen potkii kun ruoka-aika lähestyy ja alan olla nälkäinen. Vaimo arvelee, että se kärsii nälkäkiukusta niin kuin minäkin. :grin

Meillä on villeimmillään silloin kun käyn nukkumaan... Ja nyt muutaman kerran kun olen yöllä herännyt esikoisen takia, niin samalla vauva herää ja aloittaa potkunyrkkeilyharjoitukset, joten ihan heti ei pysty uudelleen nukahtamaan... Viime yönä herättiin kolme kertaa esikoisen yskimiseen...

Takaisin