Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä potkitaan, huidotaan, möyritään ja venytellään. Välillä kaikkia näitä samaan aikaan. Pieni heittää yläfemmoja isin kanssa :) Liikkeet on jo pitkään myös näkyneet, ei pelkästään tuntuneet. Samanlainen vauhtiveikko kuin esikoinenkin.

Hauskaa, että monella ryhmäläisellä jo tuntuu vipellystä. Ja niilläkin, joilla ei vielä selviä liikkeitä, varmasti ne sieltä tulevat aikanaan :)

Mulla istukka takaseinässä, ja muutaman viikon on jo tuntunut selkeästi tunnistettavaa mylläystä, vaikka eka lapsi onkin kyseessä. Vauva innostuu liikekannalle heti, kun istun tai makoilen - tai kun syön jotain. Välittömästi murkinoinnin jälkeen alkaa sellainen ilottelu masussa, että oksat pois.

Mies ei ole vielä tuntenut liikkeitä mahan päältä, mutt eiköhän sekin aika pian tule, kun vauva vahvistuu ja liikkeetkin voimistuu. :)

Nessu 20+3

Mulla on istukka etuseinässä ja liikkeet tuntunut jo pidemmän aikaan, mutta masun päältä ei vielä mies tunne ja kovasti kyllä jo odottelee ☺ jos itse laitan käden mahan päälle, ei mitään reaktiosta, mutta jos mies laittaa, niin ihan hirveä temmellys alkaa käymään juuri siinä käden alla, toivotaan että pian myös mies tuntee sen ❤

Tänään 23+1

Itse muistaakseni kerran aiemmin tämän viikon alussa tunsin käteeni liikkeet, nyt eilen ja tänään ollut semmosta möngerrystä mahassa, että kunhan mies tulee reissulta kotiin saa hänkin ensi kertaa tuntea vauvamme liikkeet❤ Minullakin istukka etuseinässä ja tänään 23+1

Tänään vauva on kyllä liikkunut tosi paljon tai sit vaan huomaan paremmin kun olen koko päivän lojunut sohvalla. Käteen en ole vielä liikkeitä tuntenut, ihan kun rauhoittuis kun pistää käden vatsalle.

Just eilen taisin tänne kirjoittaa ettei liikkeiksi tunnistettavia tuntemuksia niin nyt on. Sohvalla istuessa tuntui myllerrystä ja ku panin sänkyyn pötkölle myllerrys jatkui ja satuin laittaan käden mahalle niin tunsin kädelle asti. Oon oottanu semmosta kuplintaa mistä aiemmin oon tunnistanu liikkeet mut ehkä nyt ku istukka on etuseinässä niin "kuplinta-vaihe" jäänyt pois...

Ihanaa, Muska! On se vaan huima hetki, kun ekan kerran tuntee vaavin vipellyksen.

Myös meillä tällainen hetki koettiin eilen. Mä olen kyllä tuntenut liikkeet jo useamman viikon, mutta illalla sängyssä painoin miehen käden mahalle ennen nukkumaan käymistä, ja kappas, pikkuinen muksas suoraan miehen käteen oikein kunnon tömäytyksen niin, että me molemmat tunnettiin se. Eka kerta, kun mies pääsi osaksi vauvan liikkeitä. Oli yhtä hymyä sen jälkeen, eikä ihme :)

Nessu 20+4

Lauantaina tuntui ekaa kertaa miehen käteen asti potku. Eilen tunsin itsekkin.
Rauhalliselta tyttö vaikuttaa. Harvemmin on mitään suurempaa mylläystä.
Hienoa että mieskin alkaa pääsemään näistä liikkeistä "osalliseksi".
On niin monasti odottanut käsi vatsalla että tuntisi jotain.

Siis auts! Istuin eilen rauhassa sohvalla ja katselin telkkaria, kunnes yhtäkkiä oikein huudahdin yllätyksestä ja vähän kivustakin kun pikkumies potki täysosuman virtsarakkoon (oletettavasti). :wideyed: Sama on jatkunut välillä, mutta samanlaista kovaa napakymppiä ei ole vielä tullut uudestaan, onneksi. Jos olisin ollut jossain julkisessa tilanteessa, olisi inhibitiokyky pettänyt. :hilarious:

Thelma, hahahaa, mini-ihminen selvästi tietää, mihin tähdätä, jotta saa kaiken huomion :D

Meillä täällä elo mahassa alkaa niin ikään olla villiä ja vauhdikasta, ja hyvä niin. Töissä ei meinaa tulla työnteosta mitään, kun selvästi tiettyinä kellonaikoina Pikkutyyppi innostuu vipeltämään tauotta pitkiä jumppiaan. Aamupäivä tuntuu olevan suosikkiaikaa verrytellä niin, että äiti taatusti havahtuu. :D

Vauvan liikkuessa tekis mieli poistua työpisteeltä ja mennä hetkeks johonkin rauhalliseen soppeen makoilemaan ja kuulostelemaan pienen puuhailuja ❤️

Nessu 20+5

Mää jouduin eilen odottamaan miestä autossa kun haki sähkötarvikkeita ja eikös silloin riisinjyvä päättänyt ryhtyä potkimaan rakkoa. Ajoitus oli oikein loistava kun vessaa ei ollut lähellä ja miehellä tuntu vaan kestävän, sai tosissaan pidättää ettei päässyt lirahtamaan. Illalla nukkumaan käydessä oli sit sellaiset jumpat et koko maha hytky kun toinen venytteli ja potki.. Tuntuu olevan vähän aktiivisempi kuin esikoinen vkoihin nähden, saa nähdä millainen vipeltäjä on sit mahan toisella puolella.

Sisarusrakkautta? :D Tuleva isosisko makoili mun päällä niin, että meillä oli sen kanssa navat suunnilleen vastakkain ja siitäkös vauva innostui (tuli ehkä vähän painetta sen yksiöön?) ja monotti sitten siskoaan ihan kunnolla navan kohdille. Vaan eipä tuo reilu 1 vee sitä tainnut tajuta.

Mulla kans on nyt alkanut oikein vilkas elämä mahassa. Vauva touhuaa ihan älyttömän paljon ja usein. Erityisesti päivisin kun istun töissä, alkaa mahoton jumppa. Rakko joutuu tosiaan välillä koetukselle ja saa hyvän lantionpohjalihasten treenin kun pidättelee potkujen aikana!

Meillä mies tunsi ekaa kertaa vauvan potkut. Kovin on vielä pieniä (19+6), mutta selkeästi tunnistettavia. Varmistin vielä että tietää mitä "etsiä" sanomalla aina että kun vauva potkaisi ja sitten koskin itse miehen kämmenselkää siitä kohdasta missä vauva oli potkaissut ja parin kerran jälkeen mieskin oli jo kärryillä. Ettei siis ollut vaan mahan murinoita. :)

Tuosta ekasta liikkeitten tunnustuksesta on tuntunut liikkuja vaihtelevasti. Yleensä iltaisin enemmän kun rauhoutun istumaan tai sänkyyn makaamaan. Aika hentoja liikkuja vielä.

Takaisin