Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä nyt alan vihdoin uskoa että ne tökkäykset oli potkuja, kun ei yleensä tollasia tuntemuksia vatsassa ole ja jatkunut nyt päivittäin melkein viikon :)
Ensin tunsin vain illalla sängyssä maatessa ja keskittyen, mutta tänään tuntui hyvin töissä istuessa vaikken juuri kiinnittänyt huomiota. Nyt 18+2

Voi että :Heartpink
Aamulla, kun vielä makasin sängyssä selälläni, tunsin vasemmalla puolella jotain. Sitten näin ihan silmillä, miten vatsaan tuli kohouma! Kokeilin kädelläkin, tuntui aivan selvästi se kohouma.
Nyt ei ole epäilystäkään, oliko se vauva vai jotain muuta. Tunsin sekä sisältä, että ulkoa, ja näin myös :happy:

14+5

Liikkeet huomattavasti vähentyneet, mutta sillon kun tuntuu, niin aika selkeitä ja muulloinkin kun nukkumaan mennessä. Välillä herää huoli, onko siellä ketään. Hän varmaan välillä bodaa aivoja, eikä tuhlaa energiaa potkutteluun ;-)

Harmittelin just miehelle että ei vielä tunnu ja nyt havahduin siihen että yritän rauhoitella pientä masussa.. en saa unta kun tuntuu ku joku työntäis mun napaa ulospäin :D en ihmettele jos aamulla napa onkin ulkoneva..
Rv16+2

Muokattu viimeksi:
Täällä ensimmäistä odotellaan ja ensimmäisiä liikkeitä odotan erittäin malttamattomana! Vaikka on ultrassa vauvan nähnyt niin silti on sellainen olo että onko siellä ketään :D

Mä olen tässä parin viikon aikana tuntenut aina silloin tällöin makuulla ollessani sellaisa pieniä poksahduksia, jotka ehkä voisivat olla liikkeitä... Tai toisaalta myös suoliston liikkeitä :)
Kovasti toivoisin, että liikkeet alkaisivat tuntua kunnolla, mutta ensikertalaisena ilmeisesti (ja istukka tukevasti edessä) aikaa voi vielä mennä pari viikkoakin.

Täällä myös kärsimättömänä odotellaan vauvan liikkeitä. Nyt 16+3, ja toivon, että jos viikon parin sisällä jo tulisi selviä tuntemuksia, olisi ihanaa. Pääasia toki, että vauvalla kaikki hyvin, liikkeet tuntuvat kun ovat tuntuakseen. Mutta olis ihana tuntea ne kunnolla jo pian. Toki ensiodottajana en varmaan välttämättä heti hoksaakaan, mikä on liikkeestä tuleva tuntemus ja mikä kohdun kasvukipuja tms. ☺️

Mies lienee yhtä malttamaton kuin minä. On alkanut iltaisin vaatia, että saa rasvata mun mahan. Varmasti yrittää samalla tunnustella, josko jotain tuntuis. Toki hänkin kaipailisi jotain konkreettista merkkiä vauvasta, jonka voisi itsekin tuntea ❤️

Mulla nyt 19+1 ja ensimmäistä odotellaan. Muistaakseni 18.viikon puolen välin paikkeilta asti tuntenut kuplintaa ja nyt niitä kuuluu joka päivä ja eivät ainakaan joka kerta suolikuplintaa :D Toissapäivänä tuntui istuessa vasemmalla puolella aika alhaalla muljaisu jonka uskon olleen potku☺ vielä kuitenkin odotellaan että tuntuisi selvemmin ja että mies pääsisi tuntemaan myös liikkeet

Kovasti on riisinjyvän liikkeet tässä vkon aikana vahvistuneet ja tuntuvat nyt selvästi. Välillä tulee oikein kunnon sarjana potkuja ja välillä yritetään tulla nahan läpi jo nyt! Saa nähdä millainen möyrijä on sit loppuaikana ja ulkomaailmassa. Esikoinen oli kanssa aikamoinen möyrijä ja on nyt kuin mikäkin sähkösaapas.

Ihan olin melkein huolissani kun oli pari niin hiljaista päivää tuossa. Eilen tunsin ehkä pari yksittäistä tönäisyä jne. Vaikka tiedän, että tässä vaiheessa ei hetikään kaikki liikkeet tunnu eli todennäköisesti on ollut vain jotenkin toisin päin, potkinut istukkaa tai jotain. Mutta niin vaan sitä hermoilee silti :D Nyt on kuitenkin kunnon pippalot menossa <3 rv 17+6

Monena päivänä olen tuntenut kuin joku yrittäisi työntää napaa ulos. Tänään neuvolassa selvisi, että kohtu ulottuu jo navan yläpuolelle, joten eiköhän se ole ihan oikeasti pikkuinen, joka siellä myllertää eikä suolistokaasut. :grin Taitaa viihtyä aika ylhäällä selkä navassa kiinni ja potkii sisäänpäin ja punkee selällään vatsaa. Tunkee myös inhasti välillä jalkojaan/käsiään kylkiluiden väliin. :joyful:

Tänään kävin neuvolassa pikaisesti kuuntelemassa sydänääniä ja neuvolanth totesi vaan että varmaan oot tuntenut jo potkuja? Pikkuinen nimittäin potki kuunteluanturia jatkuvasti niin että neuvolantädin käsi heilui mukana :D Kuulemma aktiivinen vauva tulossa, th meinas että kyllä se persoonallisuus alkaa tässä vaiheessa jo näkyä. Mielenkiinnolla odotan että pitääkö ennuste paikkansa :)

Tunnenkohan mä jo liikkeitä vai ilmaa vaan. Semmosta jännää kuplintaa tuolla masussa on, varsinkin jos se on jotenkin enemmän painuneena. Mietin vaan et ku ei sitä ilmaa sit ulos tuu kuitenkaan, et oiskohan nää jo niitä liikkeitä. :woot:

Takaisin