Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tuli maatessa tökkäyksiä jotka tuntuivat hellästi käteenkin saakka, mutten silti uskalla pitää varmoina potkuina kun en tiedä miltä pitäisi tuntua ja mahassa on samaan aikaan muutakin kuplintaa ja väänteitä ..

Tänään vko 14+0 ja ekaa kertaa tunsin jotain mitä aloin epäillä vauvan liikkeiksi. Kohdussa tuntui muutenkin olleen tänään kunnon rakennustyöt käynnissä tai jotain kun ihan solmussa tuntui olleen koko päivän. Mutta tuo oli sellainen.. ei potkaisu eikä hipaisu mutta jotain sinne päin. Olin seisomassa (töissä) ja ihan pysähdyin keskittymään siihen tunteeseen että jos niitä tulisi uudelleen. Tulispa niitä lisää!

Mä olin rajussa vatsataudissa viikonloppuna. Sen jälkeen ei oo tuntunut liikkeitä. Vatsassa kiertää vieläkin niin paljon, että peittää kyllä kaiken alleen. Iltapäivällä onneks kuitenkin neuvolalääkäri, ettei iske paniikki.

Onko muut tunteneet jo "punkemista" vatsanahkaa vasten? Esikoinen oli mahassa myös kova punkemaan itseään. Tuntuu kun vatsa kiristyy vain osasta kohtaa ja tänäänkin hetki sen jälkeen tuntui samassa kohtaa poksumista. En ainakaan keksi mitä muuta se olisi kun esikoisesta muistan saman vatsan kiristelyn. Tosin olin jotenkin ajatellut, että pikkuinen olisi vielä niin pieni ettei sitä voisi tuolla tavalla tuntea. :rolleyes: Nyt siis rv 14+6.

15+1. Epäiltyjä liikkeitä on ollu aiemminkin, mut oon yleensä pistäny ne enempiä miettimättä eläväisen suolentoiminnan piikkiin. Tänään mies pisti kätensä vatsani päälle ja totesi, että "no nuo ei voi olla muuta kuin liikkeitä!" Eli ekat viralliset liikkeet pongattu yhtaikaa! Jotenkin ihanaa, että mies pääsi tästä osalliseksi!

Edellisestä en muista koska tuntui ekat, mut sen muistan, että ite tunsin paljon aiemmin kuin mies. Nyt on istukka takaseinässä, joten sen ansiosta on helpompi tuntee kädellä mahan läpikin.

Loppupäivän oon sit tuntenutkin selkeesti Sintin kaivautumisyritykset tuonne kylkeen. :smiley-bounce005

Muokattu viimeksi:
Mua harmittaa kun en oo vielä tuntenut potkuja, vain sellaista venyttelyä, ihan kuin vauva yrittäis venytellä kohtua suuremmaks. :D

Täällä kans kunnon liikkeitä odotellaan! Raskaana oleva ystävä, joka nyt viikolla 19, kertoi että hänellä alkoi tuntua potkut ja muu myllääminen kunnolla rv 17, ja jo viikolla 18 potkut tuntui kunnolla myös vatsan päälle. Hänellä tosin ei ole grammaakaan rasvaa kropassaan, joten ehkä vauva tuntuu ja näkyykin helpommin kuin mulla, jolla kuitenkin on kevyet bumpperit ruhossa :)

Sais kyllä kunnolla liikkeet tuntua ja pian. Tää keskiraskauden alkuaika on selkeesti vähän tällainen suvantovaihe: ei oikein tunnu mitään, ei oo oikein oireitakaan, odotellaan vaan mahan kasvua ja potkujen tuntumista.

Nessu 15+3

Mä tunsin ekat tuntemukset joita liikkeiksi saatoin epäillä joskus 14+...5 tai 6 ehkä? Ja mahdollisesti olivat liikkeitä kun sit niitä alkoi tuntua lähes joka päivä satunnaisesti (ei niistä ekoista pysty ainakaan mä ihan varmaksi aina sanomaan, onko suolisto vai vauva). Nyt on jo välillä ihan kunnon bileet käynnissä :) Eilen pikkuinen oli kovasti vilkkaalla tuulella. Tänään 16+5.

Kerroin siitä kamalasta lääkäristä tuolla muualla jo, mut pitipä vielä mainita, että hän oli vakaasti sitä mieltä, etten millään voinut tuntea liikkeitä vielä. "Kyllä nyt on ihan liian aikaista" joopa joo, muuten vaan kolmas raskaus ja viikolla 16 eikä mikään kymmenes, mutta mitäpä minä mistään tietäisin. En sen lääkärin mielestä mitään ainakaan.
Vähän koitin inttää vastaan niistä liikkeistä, mut se oli niin hyökkäävä, et annoin olla ja sithän ei saanut mihinkään sanottua tai kyseenalaistettua mitään, koska ihan turhaan hänen aikaansa hukkasin, mitään en tiedä, eikä mua mikään vaivannu.

Täällä kans kovasti odotellaan liikkeitä. Neuvolassa th sanoi että voi jo tuntua viikolta 14 alkaen ja kun siitä menin sitten viereiseen huoneeseen neuvolalääkäriin niin hän sanoi että ei usko että voi tuntea ennen rv17 liikkeitä :D edelleen hämmästelen sitä miten masussa kasvaa ja pyörii yli kymmenen senttinen tyyppi enkä tunne sitä. Jos maha ei olis näin pyöreänä niin epäilisin kuten Kaneli ja Nessu että ollaanko tässä edes raskaana. :D

Mulla nyt 17+0 ja edelleen liikkeitä ei pakosti tunnu joka päivä ja kun tuntuu ei mitään kunnon potkuja et no jos ne tulee päivällä ku oon liikkeessä ei ehkä ees huomaa.Muistaisin kyl et toisesta tuntui enemmän täs vaihees mut en varma.Ehkä on hiljaisempi tyyppi tai sitten vaan jotenkin paljon vettä et ei tunnu en tiiä.

Täällä 18+1 menossa, eikä tunnu läheskään joka päivä. Liikenteessä en ole vielä kertaakaan huomannut liikkeitä, ainostaan paikallaan ollessaan.

Takaisin