Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja serene
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tunsin just semmosta kuplintaa monta viikkoa sitten mut en mä varmasti oo uskaltanut niitä liikkeiksi laskea :D Mutta tänään! Pieni rakas päätti varmaan 19. viikon alkamisen kunniaksi ilmoittaa itsestään ja tuntui selvä potku/muljahdus!! Voi tätä onnea! ❤️ :)

Rv 14+1 olisi nyt meneillään. Olen jo viime vkolla tuntentu jännää pieniä kuplia, jotka on liikkunut alavatsalla ja semmosta heikkoa ihan kuin toinen kääntyilisi siellä. Aina kun menen maate ja laitan kädet vatsalle niin alkaa tuntumaan. Mietin, että voiko sitä jo näin varhaisessa vaiheessa tuntea jotain vaikka on vasta ensimmäinen raskaus? Jännää:)

Terveisia Costa Rican sademetsasta, jossa omaa raskauttani vietan. Taalla on oma joukkonsa uskomuksia, ja tahan ketjuun sopiva uskomus liittyy lapsen liikkeisiin ja sukupuoleen. Taalla kaikki naiset sanovat, etta jos liikkuu vasta neljannella kuulla tai sen jalkeen, on kyseessa tytto. Tosin nain ekassa raskaudessa aika vaikea tunnistaa noita liikkeita. Jonkinlaista kuplintaa oon tuntenut jo viikolta 12.

Hih, tään on hauskaa kun aina töissä istuessa työpisteellä alkaa pientä muksintaa tuntumaan tuolla iiiihan alhaalla :D Kotona tulee yleensä vaan loikoiltua sohvalla tai kokoajan touhutettua menemään niin siellä en oo näin usein tuntenut vielä mitään :)

17+3

Minkä verran tunnette liikkeitä päivän aikana? Huomaatteko liikkeitä, jos olette itse liikkeessä/pystyssä?

Mulla tuntuu melko vähän. Joskus harvoin tuntuu jotain muksimista kun istun, mutta yleensä tuntuu paremmin kun makoilen iltaisin sängyssä.
Rv 17+3

Lilminni en tiiä onko nää liikkeitä joita nyt tänää oon tuntenu, mut en ois niitä hentoja muksimisia/potkuja tuntenu liikkeessä ollessa. Tänään kaks kertaa pissillä ollessa ihan alhaalla tuntu semmosta tykytystä pari kertaa. Ihmettelinki että onko ees mahollista kun vasta esikoista ootan ja tänään 14+6. :)

Mä tunnen yleensä vaan silloin kun oon paikoillaan, just ennen esim nukkumaan alkamista usein tuntuu :) Mut just luinkin siitä odotus oppaasta kun viikot vaihtui että sikiö on usein unessa kun äiti liikkuu ja herää kun äiti on paikallaan. Suurimman osan päivästähän se nukkuu :) ❤️ Mut voihan sitä koittaa herätellä välillä vaikka tökkimällä, tai kovemmalla musiikilla voi koittaa myös saada pieni liikkeelle :)
Vitsi et se on muuten jotenkin niin outo fiilis kun sisällä liikkuu joku!! :D Sitä ei osaa selittää sellaiselle joka ei sitä ole tuntenut, se on jotenkin niin jännittävää ja aivan ihanaa samalla! Voi kun alkais liikkeitä tuntumaan pian vaan useammin :) Yksi päivä tunsin jo kädellä mahan ulkopuolelle potkun, heti kun mies koitti niin mylläys loppui! :D
Rv 19+1

Mulla kans tuntuu iltaisin rauhottuessa. Varmaan juurikin tuosta syystä kun päivällä vauveli nukkuu kun äiti on liikkeellä. Mulla alkanut olemaan melkein päivittäistä. Joskus saattaa olla pari kolme päivää välissä ettei tunnu. Eilen oli kyl aika vilkas päivä pienokaisella. Se on mindis just semmosta tykytystä :) Meillä kans kun on alkanu myllerrys ja oon miestä pyytäny kokeilee niin sit pikkunen on lopettanu. Yhen kerran mies tunti sellasen kovemman muksinnan ja vetäs käden pois ja näky tajuuvan et siellä oikeesti on joku :D Nauroin vaan ku toinen oli niin hämmentyny ja söpön näkönen :D

Mä en tunne mitään! :arghh: Vaikee uskoo et siel edes ketään on kun ei tunnu. Tosin huono olo ja nälkä on koko ajan....
Terveisin kärsimätön rv 15+1

Lisäys: neuvolassa ei meinannut saada kaverin sykettä ku oli niin liukasluikku. Ultrassa hoitaja joutu tökkimään vatsaa et suostu kääntymään.... joku jästipää sielä siis on. Vanhempiinsa tullut :shifty:

Musta jotenkin tuntuu, et tolla Toukkiksella on mun masussa jotkin sambakarnevaalit ja ties mitkä potkunyrkkeilymatsit illalla kun koettaa nukkua, kun tuntuu semmoista pienenpientä poreilua jatkuvaan.Niinkuin...Joku pieni poretabletti kuplisi tuolla!Siis ihanaltahan se tuntuu, varsinkin kun tietää että siellä joku on. RV 16tuli täyteen tänään, kyseessä ensimmäinen raskaus. Näitä tuntemuksia on ollut nyt about viikon ajan. Nyt vaan pitäs malttaa oottaa, että tuntemukset tuntuisi myös "ulospäin" niin saisi tuo isi- otus tutustua pikkuanarkistiin paremmin myös.

Pauliina24, mulla kävi just samalla lailla! Kun tuli 18+0 täyteen, niin masuasukki piti sellaisen sirkuksen, ettei voinut enää potkuista erehtyä :) nyt voin sanoa, että potkuja tuli varmaan jo ainakin 1vko ennen sitä, mutten vain osannut niitä silloin tunnistaa, kun ensimmäinen raskaus kyseessä... Nyt on niin ihanaa, kun voi päivittäin olla vauveliin uudenlaisessa kontaktissa <3

Ansku täälläkin odotellaan nelosta ja vasta nyt olen päässyt nauttimaan päivittäisestä potkimisesta!
Mulla viikkoja siis 18+3:)
Nyt en malttaisi nukahtaa kun kaveri sätkii/potkii niin paljon:) ihana tunne!<3

Täällä odotellaan kolmatta ja edelleenkään ei päivittäin tunnu koska istukka edessä :( vaimentaa niin hyvin jos vaavi on selin masuun eli potkii selkärankaan päin. Tänään on kyllä tuntunu ihan voimakkaitakin potkuja useasti mutta eilen ei ainuttakaa vaikka yritin tökkiä toista hereille..

Rv 18+3

Mullakin on nukahtamisvaikeuksia kun alkaa vaavilla kovin meno just sillon! ;) Mieskin on jo päässyt tuntemaan muksut kun illalla painaa kevyesti kohdun päältä. Ihanaa aikaa nyt kun pahimmat oireet väistyneet :) edit: taisi juuri alkaa aamujumppa :D

Täälläkin potkitaan :) Ihanaa! Mulla ei ole dopplereita eikä kopplereita niin tää on paras tapa tietää että pienellä on kaikki hyvin!

Täällä on potkittu pari päivää. Kannattaa vaan pitää mieli rauhallisena, kyllä ne sieltä vielä tuntuu :) Vauva tykkää kun äiti ei stressaa turhia ;)

16+5

Tää alkaa rymyämään sit ku mä meen istumaan/makaamaan.. Tottakai ku keinutus loppuu nii protestoidaan :D Ja tuntuu useemman kerran päivässä jo. Välillä on rauhallisempia päiviä et saa oikeen kuulostella et tuntis jotai.. Rv 18+6 :)

Täällä tuntui tänään ekat selkeät liikkeet :) tai minä ainaki oon Mooses jos se ei ipana ollu joka siellä monotti menemään :D ihmetyttää vaan se kun viikkoja vasta 15+5 ja ensimmäinen lapsi..potkujen tuntemiseen tais vaikuttaa kans se, että mulla oli ihan jumalaton kusihätä sillon ja kumarruin vahvasti eteenpäin :)

Mulla ei ole vieläkään kuin yksi kunnon liike havainto :( kovasti jo potkuja odotan. Istukka etuseinässä, joten voipi mennä vielä pari viikkoakin kun alkaa tuntumaan. Epäreilua! ;)
Rv 18+2

Mä tunsin tänään ekaa kertaa seisoviltaan, kun pikkunen vähän muljas meneen. Masu ollu kyllä muutenkin olevinaan kookas tänään, joten turvotuksen ansiota kai.. :)
Rv 17+6

Takaisin